آرشیو مرداد ماه 1399

تكنولوژي روز

قيمت توليد محتوا اينستاگرام

۴۱ بازديد

يك گردآور خارجي چطور براي ما توليد محتواي اينستاگرام را انجام مي‌دهد؟اينكه فرآيند توليد محتواي اينستاگرام براي شما به چه صورت است بي گمان در هر مجموعه متفاوت است. آنهايي كه حرفه‌اي نيستند هيچ صحبتي درباره اهداف شما از حضور در اينستاگرم و همينگونه شناخت مخاطب شما نمي‌كنند و به قول معروف به صورت ديمي براي شما محتوا فرآوري مي‌كنند و نهايتا چند عكس و ويديو به صورت پست به شما تحويل مي‌دهند.
اما آنهايي كه كمي حرفه‌اي تر هستند نخست چگونگي فعلي شما را بررسي مي‌كنند. با شما درباره اهداف و برنامه‌هايتان گفتمان مي‌كنند، سعي مي‌كنند شناخت نكويي از برند شما به دست آورند و در پايان پس از گردآوري يك راهبرد و برنامه فرآوري محتوا، اقدام به تعبيه و انتشار درونمايه مي‌كنند.
اما قيمت توليد محتوا اينستاگرام چقدر است؟مسلما بها هر مجموعه متفاوت است، هم با پروا به كيفيت كاري كه ارايه مي‌دهد، هم باتوجه به خدمات جانبي كه در فرآوري درونمايه ارايه مي‌دهد و صد البته با توجه به ميزان شهرتي كه دارند.
در ادامه چند مجموعه كه پيشه توليد محتوا در اينستاگرام را اتمام مي‌دهد به همراه تعرفه‌هايشان شناسايي مي‌شوند.

يك‌چهارم از كامپيوترهاي جهان همچنان از ويندوز 7 استفاده مي‌كنند

۵۰ بازديد

سال ۲۰۰۹ بود كه مايكروسافت از ويندوز ۷ رونمايي كرد؛ سيستم‌عاملي با طراحي بسيار زيبا كه البته امكانات فوق‌العاده گسترده‌اي نيز در اختيار كاربران قرار مي‌داد. علاقه كاربران به استفاده از ويندوز ۷ باعث شد كه ردموندي‌ها پشتيباني از اين سيستم‌عامل و عرضه به‌روزرساني را تا ژانويه سال ۲۰۱۵ تمديد كنند.

پس از آن ردموندي‌ها به مدت ۵ سال ديگر براي ويندوز ۷ آپديت‌هايي عرضه مي‌كردند كه شامل پچ‌هاي امنيتي و برطرف‌سازي برخي از باگ‌ها مي‌شد. درواقع در ژانويه سال ۲۰۲۰ مايكروسافت رسما اعلام كرد كه پشتيباني از ويندوز ۷ خاتمه يافته است.

مايكروسافت براي مدتي مي‌شود كه كاربران را تشويق به كوچ كردن به ويندوز ۱۰ مي‌كند؛ اما آمارهاي جديد، بيانگر علاقه‌ي كاربران به استفاده از ويندوز ۷ هستند. در آمارهاي منتشرشده، ۲۳/۳۴ درصد از كاربران سيستم‌عامل‌هاي مختلف همچنان از ويندوز ۷ استفاده مي‌كند. نكته جالب نيز كاهش تنها ۲ درصد از كاربران ويندوز ۷ نسبت به آمار منتشرشده در ژانويه ۲۰۲۰ با آمار ۲۵/۵۶ درصدي است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/8/8/361332/people-wont-abandon-windows-7/

لايو كپشن اندرويد به تماس‌هاي صوتي و ويديويي هم اضافه مي‌شود

۵۱ بازديد

اندرويد قابليتي ويژه با نام لايو كپشن (Live Caption) دارد كه مي‌تواند به‌صورت آني به محتواي ويدئويي زيرنويس اضافه كند. گوگل به‌تازگي در اطلاعيه‌اي رسمي اعلام كرده قصد دارد قابليت لايو كپشن را به تماس‌هاي صوتي و ويدئويي هم اضافه كند. تا پيش از انتشار بيانيه‌ي گوگل، قابليت لايو كپشن براي ويدئوهايي كار مي‌كرد كه روي گوشي هوشمند خود اجرا مي‌كرديد (مثلا پخش يكي از ويدئوهاي يوتيوب)؛ بااين‌حال به‌روزرساني جديد بدين معني است كه به‌زودي مي‌توانيد با هر كس كه خواستيد تماس بگيريد و زيرنويس حرف‌هاي او را در همان زمان كه مشغول حرف زدن است، ببينيد. 

اگر مي‌خواهيد نحوه‌ي عملكرد قابليت لايو كپشن را به‌هنگام برقراري تماس ببينيد، مي‌توانيد ويدئوي زير را مشاهده كنيد. در ويدئوي زير كارشناس رسانه‌ي ورج قابليت لايو كپشن را روي گوشي پيكسل 4a بررسي مي‌كند. گوگل در بيانيه‌ي خود گفته است به‌روزرساني جديد لايو كپشن براي گوشي‌هاي پيكسل ۲، پيكسل ۳، پيكسل 3a و پيكسل ۴ هم دردسترس قرار مي‌گيرد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/8/8/361351/google-live-caption-voice-video-calls-pixel/