آرشیو آذر ماه 1399

تكنولوژي روز

تبلت فوق مقاوم گلكسي تب اكتيو 3 سامسونگ رونمايي شد

۲۵ بازديد

گلكسي تب اكتيو 3 سامسونگ با بدنه‌ي فوق مقاوم، دكمه‌هاي ناوبري فيزيكي، چهار گيگابايت حافظه‌ي رم، تراشه‌ي اكسينوس و باتري ۵،۰۵۰ ميلي‌آمپرساعتي رسما معرفي شد.

گلكسي تب اكتيو ۳ (Samsung Galaxy Tab Active 3) تبلت فوق مقاوم جديدي است كه به‌دليل داشتن بدنه‌اي محكم، دربرابر انواع شرايط محيطي مي‌تواند مقاومت كند. تبلت جديد سامسونگ كه ساعاتي پيش با انتشار بيانيه‌اي مطبوعاتي رونمايي شد، از گواهي IP68 براي مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار بهره مي‌گيرد و طبق ادعاي شركت كره‌اي، به‌دليل داشتن گواهي MIL-STD-810H ارتش آمريكا، مي‌تواند از سقوط‌هاي ۱٫۵ متري جان سالم به‌‌در ببرد. سامسونگ مدتي پيش هنگام برگزاري مراسم گلكسي آنپكد اعلام كرد قصد دارد سه نسل از اندرويد را براي دستگاه‌هاي جديدش دردسترس قرار دهد و گلكسي تب اكتيو ۳ نيز شامل اين طرح مي‌شود. 

تبلت سامسونگ گلكسي تب اكتيو ۳ همچون گلكسي تب اكتيو پرو (عرضه‌شده در سال گذشته‌ي ميلادي) بهينه‌سازي‌هاي ويژه‌اي دارد تا بتوان با دست‌كش به‌سادگي از آن استفاده كرد. دكمه‌هاي ناوبري تب اكتيو ۳ سامسونگ برخلاف ديگر محصولات جديد شركت، فيزيكي هستند؛ درحالي‌كه دستگاه‌هايي كه سامسونگ معمولا عرضه مي‌كند، دكمه‌هاي ناوبري لمسي دارند. سامسونگ مي‌گويد گزينه‌اي در بخش تنظيمات وجود دارد كه با فعال‌سازي آن مي‌توانيد ازطريق «دست‌كش‌هاي كاريِ نازك» نيز از گلكسي تب اكتيو ۳ استفاده كنيد. قلم لمسي اس پن (S Pen) تبلت گواهي IP68 دارد و همچون خودِ گلكسي تب اكتيو ۳، دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. 

https://www.zoomit.ir/tablet/363256-samsung-galaxy-tab-active3-specs-battery-display-price-official/

نمونه طراحي سايت شركتي

۳۶ بازديد

درصورتي كه شما صاحب كمپاني و يا كارخانه اي هستيد، براي ارائه محصولات و شناسايي خدمات خويش نياز به تبليغات مناسب جهت جذب نمودن مشتري داريد. با توجه به اينكه امروزه بسياري از كسان براي يافتن خدمات و كالاهاي گوناگون در ابتدا از راه جستجو در فضاي اينترنت اقدام مي نمايند، يك فرصت مناسبي براي شركت ها فراهم شده است كه با طراحي سايت شركتي خود به بهترين شكل خدماتشان را شناسايي كنند.
طراحي تارنما شركتي كمك خواهد كرد كه شركت شما يك نماينده پركار و كارايي گذار جهت معرفي محصولات و خدماتتان در دنياي وب داشته باشيد. تيم يت در مقوله طراحي سايت و سئو ، اين فرصت را براي شركت هايي با فعاليت هاي متنوع فراهم آورده  نمونه طراحي سايت شركتي كه بتوانند با استفاده از خدمات مثال طراحي سايت شركتي ، مشتريان بيشتري را جذب كرده و به درآمد اغلب دست پيدا كنند.
قيمت طراحي سايت شركتييك در گويه طراحي سايت شركتي اخذ كنيد. با اخذ مشاوره ميتوانيد از قيمت طراحي سايت شركتي و نمونه كارهاي ساخت وبسايت شركتي آگاه شويد. شما براي حركت در دنياي ديجيتال و طراحي سايت چيره دست احتياج به مشاوره داريد الي به واسطه آن بتوانيد بهترين تصميم را بگيريدن خدمت را به خوبي به شما ارائه ميدهد. كافيست

براي ديدن نمونه سايت‌هاي بيشتر اينجا كليك كنيد. شماره تلفن خود را در فرم پايين وارد نماييد و مشاوراع ترين زمان با شما تماس خواهند گرفت.امروزه شركت هاي مختلفي براي اينكه فعاليتشان را اشاعه دهند و به طيف مفصل تري از مشتريان خدمات رساني كنند، اقدام به طراحي تارنما شركتي كرده اند. اگر رقيبان شما حائز مثال طراحي سايت شركتي باشند، مطمئنا در رقابت با آنها چيزي جز شكست نصيب شما نخواهد شد. به اين علت كه طيف زياد وسيعي از مردم در فضاي اينترنت به پيگيري يافتن كالاي پسنديده و يا خدمات گوناگون مي باشند. اين جمعيت مايه مي شود كه يك فرصت ايده آلي براي ارائه كنندگان خدمات ايجاد شود الي بتوانند مشتريان بيشتري را به سمت خويش جذب نمايند. شما مي توانيد با داشتن يك طراحي سايت شخصي ، اقدام به برند سازي كنيد و همينطور به افزايش ميزان فروش دست يابيد. اين امكان هستي دارد با به كارگيري خدمات سئو در ساحل طراحي سايت شركتي ، به پيشرفت و موفقيت اكثريت دست پيدا كنيد.

اينترنت ماهواره‌اي در فاز تكميل

۳۱ بازديد

آخرين گروه از ماهواره‌هاي استارلينك پرتاب شدند تا شركت اسپيس‌ايكس با اين خبر به تيتر بسياري از رسانه‌هاي جهان راه پيدا كند. اسپيس‌ايكس همزمان جزئيات تازه‌اي درباره امكانات و قابليت‌هاي اين ماهواره‌ها منتشر كرده و مدعي شده است كه ماهواره‌هاي استارلينك با نرخ تاخير بسيار پايين و سرعت دانلودي بيش از ۱۰۰ مگابيت بر ثانيه، اينترنت را در اختيار مشتركانشان قرار مي‌دهند. 

 

هر چند اين سرعت با ادعاي اوليه اسپيس‌ايكس در اين مورد فاصله دارد و كمتر است، اما كمي بيشتر از چيزي است كه در آزمايش‌هاي اوليه به‌دست آمده بود. استارلينك در حقيقت برنامه بلندپروازانه اسپيس‌ايكس براي پرتاب ۱۲ هزار ماهواره به نزديك‌ترين مدار زمين است تا به اين ترتيب پوشش اينترنت پرسرعت را براي ساكنان زمين فراهم بياورد. به اين ترتيب كاربران اين سيستم مي‌توانند با استفاده از آنتن‌هاي شخصي خودشان روي زمين، به اين سرويس دسترسي داشته باشند؛ چيزي كه «ايلان ماسك» مديرعامل اسپيس‌ايكس آن را به «بشقاب‌پرنده‌اي روي نوك چوب» تعبير مي‌كند. حالا حتي عكس‌هاي اوليه از اين دستگاه روي وب‌سايت استارلينك هم منتشر شده است.

 

  با پرتاب اين گروه ماهواره‌ها، اسپيس‌ايكس بيش از ۷۰۰ ماهواره در مدار زمين دارد. اين درحالي است كه به گفته ماسك براي ارائه قابليت عملياتي اوليه آنها به بيش از ۴۰۰ ماهواره در مدار نياز داشتند و البته براي ارائه كامل اين قابليت‌ها دست‌كم به ۸۰۰ ماهواره نياز است. در تابستان امسال اسپيس‌ايكس آزمايش اوليه اين سيستم را آغاز كرد و در همين راستا كارمندان استارلينك اينترنت پرسرعت ارائه شده توسط اين ماهواره‌ها را در حالت‌هاي مختلف آزمايش كردند. در اين مرحله اسپيس‌ايكس ۶۰ ماهواره اينترنتي استارلينك را همراه يك موشك فالكون ۹ به مدار زمين فرستاد. اين ماهواره‌ها از مقر فضايي كيپ‌كاناورال در فلوريدا به فضا پرتاب شدند تا دوازدهمين عمليات پرتاب ماهواره‌هاي استارلينك به فضا باشد. با احتساب اين عمليات، حالا ۷۱۳ ماهواره استارلينك در مدار زمين قرار گرفته‌اند.

 

«كيت تايس» معاون سنجش اطمينان‌پذيري اسپيس‌ايكس در اين مورد گفت: «تيم استارلينك آمار و ارقام مربوط به ميزان تاخير را جمع‌آوري كرده و تست‌هاي سرعت استانداردي را روي عملكرد اين سيستم انجام داده است. اين به معناي آن است كه ما در حال بررسي و كنترل سرعت جابه‌جايي داده‌ها از ماهواه‌ها به كاربران‌مان و برگشت آن هستيم. جالب است بدانيد كه نتايج اوليه خوب و قابل‌قبول بوده است.»

 

   تاييد سرعت دانلود ۱۰۰ مگابيتي

او اعلام كرد كه سرعت دانلود با اين سيستم به بيش از ۱۰۰ مگابيت بر ثانيه مي‌رسد و حساب توييتر شركت اسپيس‌ايكس هم ادعاي او را تاييد و تكرار كرد. اما گويا اين ادعا كمي چاشني اغراق داشت، چون حساب توييتر اسپيس‌ايكس چند دقيقه بعد توييت خودش را پاك كرد تا در نهايت در توييتي جديد و دقيق‌تر اعلام كند كه سرعت دانلود اين سيستم در واقع برابر ۱۰۰ مگابيت بر ثانيه است. كيت تايس همچنين گفت كه نرخ تاخير اين سيستم آن‌قدر پايين است كه بتواند سريع‌ترين بازي ويدئويي آنلاين را اجرا كند و سرعت دانلود آن آن‌قدر بالاست كه بتواند چند فيلم با كيفيت HD را به‌صورت همزمان پخش كند و در عين حال همچنان پهناي باند اضافي هم وجود داشته باشد.

 

چنين چيزي بسيار شگفت‌انگيز و تاثيرگذار خواهد بود، اما همچنان از سرعت گيگابايتي كه اسپيس‌ايكس قول آن را داده و اسنادش را به كميسيون ارتباطات فدرال ارائه كرده بود، فاصله دارد. 

 

اسپيس‌ايكس در اين اسناد اعلام كرده بود كه براي توسعه و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي اين سيستم و رسيدن به سرعت گيگابايتي بايد بيش از ۴۴۰۰ ماهواره در مدار زمين قرار بگيرد. شايد به همين دليل هم بود كه كيت تايس تاكيد كرد هنوز كارهاي زيادي باقي مانده است كه در اين پروژه بايد انجام بشود. او گفت: «البته كه شبكه ما هنوز كارهاي زيادي در فرآيند تكميل شدن دارد و در طول زمان ما همچنان قابليت‌ها و امكانات بيشتري را به اين سيستم اضافه مي‌كنيم تا كاربران بتوانند از تمام ظرفيت‌هاي اين شبكه بهره‌مند بشوند.»

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11060336.html

عوامل كاهش سرعت واي فاي

۳۰ بازديد

مودم ها از ابزارهاي كاربردي در دنياي امروزه براي اتصال به دنياي اينترنت مي باشند كه اكثرا از آنها استفاده مي كنيم كه از مهم ترين دلايل استفاده مي توان به سرعت مناسب، هزينه مناسب، استفاده چند نفر همزمان و... اشاره كرد كه طبيعتا در افزايش آگاهي و يا حتي پيشرفت تكنولوژي و فناوري بسيار موثر بوده است چرا كه بستر اينترنت را براي هر يك از ما آماده ساخته است.

با اين حال گاها اين ابزارها مي توانند بنابر دلايل مختلف دچار اختلالاطي شوند كه دسترسي ما را محدود خواهند ساخت و در نهايت كليات كارهاي روزمره ما را دچار اختلال خواهند كرد. اما ريشه كاهش سرعت واي فاي كجاست؟! از كجا شروع مي شود؟! اگر به دنبال سوالات اين چنيني هستيد در ادامه اين گزارش از بخش تكنورا با دلايل اصلي و مهم كاهش سرعت اينترنت و واي فاي آشنا خواهيم ساخت. همراه ما باشيد.

1- فاصله زياد بين شما و مودم

مودم ها بر اساس قيمتي كه پرداخت مي كنيد، قوي تر و قوي تر مي شوند و اين در حدي است كه مودم هاي ساده قابليت پشتيباني از 5 يا 6 دستگاه بصورت همزمان هستند و اما مودم هاي حرفه اي گنجايش 40 نفر و يا بيشتر را در فاصله هاي زياد را نيز دارند. بنابراين اگر شما مودم ساده خريداري كرده ايد، لزومي به تعويض آن نيست چرا كه مي تواند نياز شما را برطرف كند و اما در مقابل بايد به موارد زير دقت كنيد؛

  • هر چه فاصله شما از مودم بيشتر شود، سيگنال كمتري به شما خواهد رسيد و در نتيجه سرعت واي فاي كاهش خواهد يافت.
  • فاصله زياد مي تواند بر روي عملكرد مودم و دريافت سيگنال توسط شما، تاثير منفي بگذارد.
  • براي كاهش فاصله، مودم را جابجا كنيد تا هر چه بيشتر به دستگاه ها نزديك باشد.

2- خفه كردن مودم!

طبيعتا شايد چند باري به اين فكر كرده ايد كه مودم را در كدام قسمت خانه قرار دهيد تا هم فاصله كمتر شود و هم بتوانيد از نهايت سرعت مودم استفاده كنيد. اما عنوان بالا شايد يكم براي شما عجيب باشد! منظور از عنوان بالا اين است كه وقتي شما مودم را داخل يك محيط بسته قرار مي دهيد، يه معني خفه كردن آن است و سيگنال كمتري را مي تواند به بيرون منتشر كند كه در موارد زير بيشتر آشنا خواهيد شد؛

  • مودم/روتر خود را داخل محيط هاي بسته اي همچون كمد، كابينت و امثالهم قرار ندهيد چرا كه عملكرد را به شكل چشمگيري كاهش مي دهد.
  • هرچه مودم را در پشت ديوارها و كابينت و محيط هاي بسته بيشتري قرار دهيد، امكان اختلال در عملكرد مودم 100 درصد مي باشد.

3- تلفن هاي بي سيم، دوربين هاي بي سيم، مايكروويو و...

ابزارهايي وجود دارند كه فرآيند كاري آنها همانند مودم ها هستند و به عبارتي همانند مودم ها سيگنال و فركانس هايي را انتشار مي كنند كه وقتي اين ابزارها در كنار هم قرار گيرند، امواج با يكديگر تركيب مي شوند! از اين رو اگر سرعت واي فاي براي شما اهميت دارد موارد زير را مطالعه كنيد؛

  • مودم را در كنار ابزارهاي بي سيم مانند تلفن هاي بي سيم، مايكروويو، دوربين هاي امنيتي بي سيم و... قرار ندهيد چرا كه داراي فركانس يكسان هستند و مي توانند سرعت واي فاي را به طرز چشمگيري كاهش دهند.
  • دستگاه هاي بي سيم داراي فركانس استاندارد مشابه واي فاي (2.4 گيگاهرتز) كار مي كنند و وقتي آنها را كنار هم ميگذاريد، طبيعتا با تداخل ارسال فركانس روبرو خواهيد شد كه جداي اين بحث، مي توانند براي سلامت خودتان نيز موثر واقع شوند.

4- تعداد كاربران متصل به مودم/روتر

همان گونه كه در ابتدا گفته شد، مودم ها داراي يك سري محدوديت هستند كه با هزينه بيشتر اين محدوديت ها جبران خواهند شد. بنابراين اگر شما مودم ساده براي خانواده چند نفره خودتان خريداري كرده ايد، ضمن توجه به ترافيك خريداري شده از شركت ISP، وقتي از 4 دستگاه متصل به مودم بيشتر مي شويد، با افت سرعت مودم و واي فاي روبرو خواهيد شد كه موارد زير بيشتر گوياي اين عبارت خواهند بود

منبع: https://namnak.com/Decreased-wifi-speed-reasons.p34630