آرشیو بهمن ماه 1398

تكنولوژي روز

استوري اينستاگرام

۶۹ بازديد

استوري اينستاگرام تنها سه سنه است كه رونمايي شده، اما بهره بزرگي در ايجاد تعامل در اينستاگرام دارد. هر روز ويژگي‌هاي جديدي به استوري اضافه مي‌شود و پيشه جذب مخاطب و بالا بردن تعامل را براي كسب و كارها آسان‌تر مي‌كند.
قابليت سوال سؤال كردن در استوري

پرسش و پاسخ در استوري اينستاگرام

اينستاگرام يگانه از همين ويژگي‌هاي نسبتا جديد و جذاب آن است. در ضمن شما مي‌توانيد به چهره مستقيم سوالات خويش را در كپشن پست‌ها بپرسيد و تعامل خويش را با مخاطبانتان افزايش دهيد.
استيكر سوال اينستاگرام
اين قابليت در ابتدا براي گپ‌هاي دوستانه كاربرد مي‌شد. اما به سرعت بازاريابان و برندها از اين ويژگي استوري استفاده كردند و نرخ تعامل خود را با مخاطبانشان بالا بردند.
استوري اينستاگرام افزار قدرتمندي است و در طول روز نزديك ۵۰۰ ميليون استوري در اينستاگرام به اشتراك گذاشته مي‌شود. يك سوم استوري‌هايي كه بيشترين بازديد را دارند، توسط برندها و كسب و كارها بارگذاري مي‌شود.
بنابراين بخردانه است كه اينستاگرام به استوري توجه ويژه‌اي داشته باشد و آن را توسعه دهد.
به جز استوري شما از همان روزهاي اول اينستاگرام اين امكان را داشته‌ايد، كه در پست‌هاي اينستاگرامي خود سوال بپرسيد و به راستي يك تحقيقات بازار در اشل حقير سپريدن دهيد.
سوال در پست اينستاگرام
در اين نوشتار از مدرن هاب، چند نمونه از سوالات بحران برانگيز و ايجادكننده تعامل را با هم بازبيني مي‌كنيم.
سوالات اينستاگرامي جذاب• از آنها بپرسيد كدام يك از محصولات و يا خدمات شما را اغلب استفاده مي‌كنند و چرا؟با اين سوال، شما محصولات محبوب خود را معرفي مي‌كنيد و وانگهي مي‌فهميد كه مشتريان از چه محصولي كمتر بهره‌گيري مي‌كنند.
• براي اين‌كه پي ببريد چرا بعضي از محصولات و خدماتتان كمتر باره استقبال قرار مي‌گيرند، يك سوال جداگانه از مخاطبانتان بپرسيد تا از نقاط ناتواني آنها آگاه شويد.بيشتر مطالعه كنيد: ۳۷ شمردن مهم اينستاگرام در سنه ۲۰۱۹
• از آنها بپرسيد بزرگترين مانعي كه آنها را از خريد كردن از شما منصرف مي‌كند، چيست؟• شما مي‌توانيد سوالات كلي‌ از مخاطبان خويش بپرسيد. سوالاتي كه به رويدادها روز گستره كاري شما مرتبط باشند و مخاطبان را مكلف به شركت در اين بحران كند. يا از آنها سؤالات تصادفي، بحث برانگيز، خنده‌دار و شگفت بپرسيد (كه مستقيماً به كار شما مربوط نمي شوند). نظر خود را در باره يك رخداد تازه بپرسيد، چگونه آنها قصد دارند تعطيلات خويش را بگذرانند، كتاب باره علاقه‌شان چيست؟ و … 
 

• بزرگترين دغدغه مشتريانتان را بيابيد. براي اين‌كار كافيست يك سوال درباره دغدغه‌شان در حوزه فعاليت خود بپرسيد الي بتوانيد دغدغه‌هاي آنها را رفع كنيد.مثلا اگر شما حائز برند پوشاك هستيد، از آنها بپرسيد، براي كدام پوشاك بيشترين خرج را در سنه مي‌پردازند؟ سعي كنيد آن جامه را با هزينه كمتر براي آنها توليد كنيد.
• يك سوال در پست اينستاگرام از مخاطبان بپرسيد و بين جواب‌هاي درست قرعه‌كشي كنيد و در پست بعدي برنده را معرفي كنيد و اعتماد ايجاد كنيد. كوشش كنيد سوال چالش برانگيز باشد و مخاطبان را درگير پست شما كند. 
 


مطالعه كنيد: دانلود كامنت اينستاگرام
• از مخاطبانتان بپرسيد كه اگر جاي شما بودند، چه تغييري در محصول و يا خدمات شما مي‌دادند؟با اين پرسش، هم از دغدغه‌هاي مشتري‌هايتان باخبر مي‌شويد و هم مي‌توانيد از پيشنهادات آنها در جهت بهبود خود كاربرد كنيد.
• جلسات پرسش و پاسخ راه بيندازيد. از آنها بخواهيد از شما هر سوالي كه دارند بپرسند. به آنها فرصت دهيد لغايت پرسش‌هاي خويش را مطرح كنند و به آنها پاسخ دهيد تا رابطه بهتر و قوي‌تري با آنها ايجاد كنيد.استيكر سوال
سپس اين پرسش و پاسخ‌ها را در پروفايل خود هايلايت كنيد لغايت اگر براي بقيه هم اين سوال‌ها پيش آمد به‌راحتي پاسخ آنها را پيدا كنند.
سوالات اينستاگرامي
• شما مي‌توانيد ازمتخصصان حوزه خودتان دعوت كنيد تا در يك جلسه پرسش و استجابت با مخاطبانتان شركت كنند. از چند روز قبل حضور كارآزموده باره عقيده را اعلام كنيد و از مخاطبانتان بخواهيد سوالات خويش را از او بپرسند.• از مشتريان خود بپرسيد كه چه نوع محتوايي را اخ دارند در صفحه شما ببينند؟ بله شايد در نخست كمي شگفت بنظر برسد. اما گاهي پرسش مستقيم، بهترين گذرگاه براي درك بيننده است.همچنين بخوانيد: هفت ترفند كاربردي الگوريتم اينستاگرام
• از آنها بخواهيد خدمات شما را از ۱ الي ۱۰ ارزيابي كنند. و سپس نتايج را به اشتراك بگذاريد. اين را بدانيد اگر شما انتقادات و نظرهاي منفي مشتريانتان را به اشتراك بگذاريد، بهتر از به اشتراك نگذاشتن نتايج پرسش و پاسخ‌هاست.«اگر بخواهيد برند ما را در يك واژه تعريف كنيد، آن كلمه چيست؟» اين مثال يك سوال خوب براي گرفتن جواب‌هاي جالب و بالا بردن نرخ تعامل صفحه شماست.
• نظرسنجي كنيد. با به كارگيري استيكر Poll بين دو گزينه نظرسنجي بگذاريد و در پايان نتايج را در استوري بعدي به اشتراك بگذاريد. اين نظر سنجي مي‌تواند درباره موضوعات كلي الي جزييات محصولاتتان باشد.نظر سنجي اينستاگرام
مثلا از آنها بپرسيد براي اين محصول كدام رنگ را ترجيح مي‌دهيد؟
براي انجام هر چه بهتر اين پرسش و پاسخ‌ها به نكات ذيل توجه كنيد:
براي هر سوال و جواب، يك تصوير مجزا براي بعد مقوله در نظر بگيريد. بهتر است عكس ها پيوسته با سوال يا جواب اضافه كنيد، ولي تصاوير تصادفي نيز به پيشه مي‌آيند.

عرضه برنامه Your Phone با قابليت جابه‌جايي فايل‌ها در بين دستگاه‌ها

۶۶ بازديد

برنامه‌ي Your Phone نتيجه‌ي تلاش مايكروسافت براي تعامل بيشتر بين دستگاه‌هاي اندرويد و iOS با ويندوز بوده است. مايكروسافت به‌طورمداوم اين برنامه‌ي كاربردي خود را به‌روزرساني مي‌كند و در هر به‌روزرساني، شاهد قابليت‌هاي پيشرفته‌اي هستيم.

در‌حال‌حاضر، برنامه‌ي Your Phone مايكروسافت مي‌تواند با قابليت Mirror، صفحه‌نمايش گوشي هوشمند را روي دسكتاپ نشان دهد و عكس‌ها را بين دستگاه به‌اشتراك‌ بگذارد. همچنين، اين برنامه به كاربران اجازه مي‌دهد به پيام‌هاي متني پاسخ دهند و حتي ازطريق دسكتاپ تماس تلفني برقرار كنند.

براساس آخرين گزارش منبع خبري Windows Latest، برنامه‌ي Your Phone به‌تازگي جديدترين ويژگي خود را با نام Cross-device copy and paste معرفي كرده كه امكان كپي‌كردن و چسباندن داده‌ها بين دستگاه‌هاي مختلف را فراهم خواهد كرد. اين ويژگي باورنكردني به كاربران امكان مي‌دهد تا محتوا را از دستگاهي كپي كنند و آن را در دستگاهي ديگر بچسبانند و داده‌هاي خود را انتقال دهند. براي مثال، كاربر مي‌تواند محتوايي را از ويندوز كپي كند و آن را در گوشي خود بچسباند. 

Your Phone

به‌نظر مي‌رسد اين قابليت جديد به كاربر كمك مي‌كند به‌راحتي محتوا را بين گوشي‌هاي هوشمند و كامپيوتر شخصي‌اش منتقل كند؛ اگرچه هنوز دقيقا مشخص نشده چه محتوايي از اين طريق انتقال‌پذير خواهد بود. بااين‌همه، اين محتوا شامل پرونده‌ها و اسناد و رسانه‌ها خواهد بود.

قابليت جديد Your Phone ابتدا دراختيار كاربران اندرويد قرار خواهد گرفت و احتمالا به‌زودي براي كاربران iOS نيز ارائه خواهد شد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/1/22/344642/your-phone-app-could-swapping-files-between-pc-and-phone/

قيمت و تاريخ عرضه سري گلكسي S20 فاش شد

۶۰ بازديد

به‌تازگي قيمت و زمان عرضه‌ي گوشي موبايل گلكسي S20 فاش شده است. سه‌گانه‌ي گلكسي اس ۲۰، مخصوصا با فناوري 5G، بسيار گران‌قيمت خواهند بود. اولين اطلاعاتي كه از قيمت اين سري محصولات ارائه شده، نشان مي‌دهد قيمت مدل 4G از مدل 5G تقريبا صد يورو ارزان‌تر است. براساس اطلاعات منتشرشده، قيمت‌هاي اعلام‌شده‌ قيمت پايه‌ي اين سري محصولات هستند؛ درنتيجه، با افزايش حافظه‌ي ذخيره‌سازي شاهد افزايش قيمت نيز خواهيم بود. درادامه، جدول قيمت گوشي‌هاي Galaxy S20 آمده است.

مدلقيمت
سامسونگ گلكسي اس ۲۰ مدل 5G  ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ يورو
 سامسونگ گلكسي اس ۲۰ پلاس مدل 5G ۱۰۵۰ تا ۱۱۰۰ يورو
سامسونگ گلكسي اس ۲۰ اولترا 5G ۱۳۰۰ يورو
سامسونگ گلكسي Z Flip ۱۴۰۰ يورو

در مقام مقايسه‌، نسل قبلي، يعني گلكسي S10e و گلكسي S10 و گلكسي +S10 به‌ترتيب با قيمت ۷۵۰ و ۹۰۰ و ۱۰۰۰ يورو عرضه شدند. همچنين، مدل‌هاي Ultra نسخه‌ي 5G با افزايش قيمت ۱۵۰ يورويي و در نسخه‌ي 4G با افزايش قيمت ۵۰ يورويي مواجه شده بودند. طبق گزارش‌ها، اين سه پرچم‌دار ۱۳ مارس، يعني يك ماه پس از رويداد آنپكد، در فرانسه عرضه خواهند شد. در ايالات متحده، قيمت اين محصولات از اروپا ارزان‌تر خواهد بود. براساس احتمالات اين قيمت‌گذاري در ايالات متحده، براي مدل‌هاي 5G گلكسي S20 معادل ۸۵۰ دلار و گلكسي +S20 معادل ۹۵۰ دلار و براي گلكسي S20 اولترا معادل ۱۲۰۰ دلار خواهد بود. طبق اطلاعات منتشرشده در گوشي Galaxy S20 Ultra، شاهد بزرگ‌نمايي تركيبي ۳۰ برابري و بزرگن‌مايي ديجيتالي ۱۰۰ برابري خواهيم بود. اين گوشي در رنگ‌هاي مشكي، خاكستري، آبي و صورتي دردسترس قرار خواهد گرفت.

Galaxy S20

همچنين، نسخه‌ي بعدي گوشي تاشو سامسونگ، يعني Galaxy Z Flip، با قيمت ۱۴۰۰ يورو فروخته خواهد شد كه فقط ۱۰۰ يورو با نسخه‌ي Galaxy S20 Ultra تفاوت قيمت دارد. البته ازآنجاكه گلكسي فولد در سال گذشته با قيمت ۲،۰۰۰ يورو عرضه شد، اين قيمت نسبتا ارزان محسوب مي‌شود كه كاهش قيمت به‌دليل سخت‌افزار قديمي‌تري (تراشه S855 و دوربين‌هاي ۱۲ مگاپيكسلي) است كه در Z Flip استفاده شده است.

طبق جديدترين گزارش‌ها، ۱۱ فوريه رويداد Unpacked سامسونگ در سان‌فرانسيسكو برگزار خواهد شود و در اين مراسم، اين محصولات جديد رونمايي مي‌شود. تقريبا يك ماه بعد از رونمايي، يعني ۱۳ مارس، گوشي‌هاي جديد سامسونگ در فرانسه عرضه خواهند شد و كم‌كم به بازار سراسر جهان خواهند رسيد. درواقع، فروش تمامي مدل‌هاي گلكسي S20 احتمالا از ۱۳ مارس آغاز مي‌شود. اگر اين تاريخ عرضه دقيق باشد؛ درنتيجه، بايد از ۱۱ فوريه، يعني زمان معرفي اين محصولات، تا ۱۳ مارس براي خريد سري گلكسي اس ۲۰ صبر كرد.

قيمت به‌روز، مشخصات فني و هر اطلاعاتي كه براي خريد ارزان و آگاهانه‌ي انواع گوشي سامسونگ نياز داريد را در بخش محصولات زوميت بيابيد؛ مقايسه‌ي مشخصات فني انواع گوشي‌هاي سري S، J، M و A سامسونگ و گالري تصاوير رسمي اين محصولات همگي در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/1/22/344644/samsung-galaxy-s20-price-release-date/

موفقيت در بازاريابي تلفني

۶۱ بازديد

دليل كاميابي هاي ناچيز فروشندگان در بازاريابي تلفني اين است كه رويكرد جذابي براي فروش تلفني نداشته و به همين انگيزه اين رويكرد مايه نمي شود كه هر شنونده اي دست از پيشه خويش برداشته و به گفتگو هاي آن ها گوش دهد. تعبيه يك فرمول كارساز فروش براي بسياري از استارت آپ‌ها زياد با اهميت است، چرا كه در اين صورت عمليات آنها به راحتي قابل اندازه‌گيري و ارزيابي بوده و به آنها كمك مي‌كند لغايت بخوبي متوجه شوند كه آيا حجم فروش و كار و جنبش آنها در همان اندازه باقي مي‌ماند يا با عملكردي برپا به رشدي قابل توجه در هر سنه دست پيدا مي‌كنند.
چگونگي نخست كردن مكالمه در اين بين زياد بسيار اهميت دارد – هر بار كه گوشي تلفن را به اين قصد بر مي‌داريم، بايد در ذهن اين نكته را داشته باشيم كه ما به دنبال توسط آوردن با ارزش‌ترين دارايي فرد روبرو هستيم و آن چيزي نيست غير از زمان غيرقابل مراجعت آنها. پس براي داشتن يك رويكرد مطلوب و تصحيح اين رويكرد، برنامه ريزي از اهميت بسزايي برخوردار است.
با اين وجود بايد به اين نكته هم توجه داشت كه اگر در حال برنامه‌ريزي براي جذب فردي از راه بازاريابي تلفني موفق هستيد كه قبل از اين هيچ شناختي از شما و كمپاني شما ندارد و نيز چشمداشت گرفتن چنين تلفني را هم از طرف شما ندارد، بايد نكات بسيار زيادي را مد نظر قرار دهيد؛ چرا كه شما تنها چند ثانيه الي متقاعد كردن بيننده خويش براي پذيرفتن تصميمي مبني بر پيوسته ي مكالمه با خودتان فرصت داريد، پس آموزش بازاريابي تلفني اهميت بسزايي دارد.
حتما پروا داشته باشيد كه صداي شما كاملاً با اعتماد به نفس و طبيعي باشد و مصنوعي و تمريني به نظر نيايد .. قبل از اينكه حتي گوشي تلفن را برداريد، آن قدر گفتگو خويش را با خود تمرين و تكرار كنيد كه تن صدا براي خودتان كاملاً طبيعي به نظر برسد و با محتواي گفته خويش هيچ مشكلي نداشته باشيد. تنظيم بدن صدا، سرعت ذكر كلمات و لحن شما در اين مرحله اهميت بسيار زيادي دارد.
سعي كنيد با اين تمرين‌ها مبتلا اين تصور نشويد كه با چيرگي فعلي، شما بايد در تمام مكالمه‌ها كامياب باشيد، چرا كه واقعيت اين است كه همه نيازمند فرآورده پيشنهادي

چگونه بازاريابي فروش و ارتباط با مشتري داشته باشيم؟

شما نبوده و علاقه‌اي به آن ندارند، پس بدون توجه به مهارت خودتان و اينكه رويكرد شما از چه كيفيت بسيار بالايي برخوردار است، در دنياي فروش تلفني اگر ۵۰ بار با كلمه “نه” مواجه نشديد، بدانيد كه هنوز آنچنان كه بايد درگير اين شغل نشده‌ايد.
بيشتر بخوانيد: نرم افزار فروش

بازاريابي تلفني در پيوسته در ۳ قدم ساده شيوه هايي براي پيش درآمد مكالمه جذاب هنگام بازاريابي تلفني ارائه مي شود:
قدم اول – آغاز  بازاريابي تلفني – بينيد چه روشي بيشترين تاثيرگذاري را براي شما دارد:مرحله آغازين مرحله ي ساده اي ست و در واقع مرحله‌اي است كه خودتان را شناسايي مي‌كنيد . . .“سلام، آقا/خانم . . . ؟. . . هستم از شركت . . . ، حال شما خوب است؟”اغلب با افرادي تصادف مي كنيد كه بطور متقابل همين سوال را از شما مي پرسند يا اينكه تنها به سوال شما پاسخ مي‌دهند، به هر حال شما بايد در اين مرحله به صحبت خويش ادامه دهيد . .“شايد زمان نداشته باشيد، بعد سريع به موضوع اصلي مي‌پردازم . . .”.  براي كسب اطلاعات بيشتر، از اين وب سايت ديد كنيد.
قدم دوم – نكات جذاب و حاوي ارزش را به مكالمه ي خويش با بيننده اضافه كنيداطمينان دارم كه  نزديك  در اغلب موارد به شيوه‌اي خودتان را از دست فروشند‌گان تلفني رها مي‌كنيد؛ ولي شك ندارم كه در مواردي هم بوده كه فروشنده به دليل گونه برخوردي كه با شما داشته، به هيچ وجه راضي به پايان دادن به مكالمه نبوده‌ايد.
نكته ارزشي كه بايد به آن توجه كنيد، دقيقاً بايد پسنديده با نوع كسب و كار شما باشد. چه بسا با پروا به محصول يا خدمتي كه منظور فروش آن را داريد، به كارگيري يك يا دو جمله انديشه شده و دقيقاً طراحي شده به شما كمك كند لغايت دليلي قانع كننده را به مخاطب خود گفته و اين طور وي را براي در برگزيدن قرار دادن سررسيد خودش به شما قانع كنيد. اينجا دقيقاً مرحله‌اي است كه خلاقيت و مهارت‌هاي فروش با يكديگر تركيب مي‌شوند، يعني اين مرحله ديگر خيلي در ارتباط سر راست با شما نيست، بلكه در بستگي با كاري است كه شما مي‌توانيد براي آنها انجام دهيد.
در اين موارد مي توانيد از موضوعات ذيل كمك بگيريد:
صرفه جويي مالي يا افزايش سودآوريافزايش توليدصرفه‌جويي در زمانتعريف برتري هاي رقابتيتغيير در قوانين يا چالش‌هاي موجود در صنعتمثال:“من خبره xxxx هستم كارآزموده در دامنه xxxx هستم. ما اخيرا پروژه‌اي را با xxxx به اتمام رسانده‌ايم كه در آن از راه xxxx كامياب به هوده آوري xx مساوي در آن صنعت شده ايم .”  براي كسب اطلاعات بيشتر، از اين تارنما ديد كنيد.
بيشتر بخوانيد: آشنايي با CRM
قدم سوم – پرسش حياتياين قدم نهايي به شناسايي كوتاه شما پسين مي‌دهد و جايي است كه بايد سكوت گزين كردن كنيد و چشم براه پاسخ باشيد. آغاز خوب حياتي ترين دسته براي يك تماس غيرمنتظره يا تماس براي فروش است، چرا كه اگر در مراحل قبل مكالمه ي شما بخوبي پيش نرفته باشد، در اين مرحله مطمئنا با مشكلاتي روبرو خواهيد شد.
همواره در خاطر بسپاريد كه يك گفتگوي طبيعي بر پايه پرسش‌هاي پسنديده و با كيفيت شكل مي‌گيرد. پس براي اجتناب از شنيدن يك “نه” زود هنگام، به انديشه طراحي پرسش‌هاي خوب و مناسب براي پيش درآمد صحبت تان باشيد.
در طراحي و انتخاب پرسش ها در بازاريابي تلفني سعي كنيد به اين نكته توجه كنيد كه سوالات به نحوي باشند كه در نهايت شما را به هدف مورد عقيده برسانند و استجابت پسنديده و كارآمدي ار مشتري گرفتن كنيد . اين قصد ميتواند يافتن خلا موجود در كمپاني و ارائه رهنمود سازنده از جانب شما باشد و يا يك پرسشي كه مشتري و نيازمندي هاي آن را به شما بهتر يشناساند.
همچنين شيوه امتحان A/B نيز مي تواند باره استفاده قرار گيرد، يعني دو رويكرد مختلف را طراحي كرده و بر بنياد هر يك دست كم يك صد تماس تلفني داشته باشيد و نتيجه را رويهمرفته تماس مورد ارزيابي پيمان دهيد. عملكرد فروش را با هر يك از رويكردها باره ارزيابي قرار دهيد و ببينيد در كدام يك نرخ موفقيت بالاتري داريد و در پيوستگي بعد از مشخص شدن رويكرد و روش اثربخش آن را مبناي پيشه خويش پيمان دهيد.

با iLife MP8 آشنا شويد؛ رايانه‌ي كوچكي كه در كف دست جاي مي‌گيرد

۶۳ بازديد

بررسي دقيق محصولات توليدشده در حوزه‌ي فناوري در چند سال اخير، نشان مي‌دهد يكي از اصلي‌ترين تغييرات حاصل‌شده در آن‌ها، كوچك‌ترشدن اندازه‌شان بوده است. شركت‌هاي مختلف همواره سعي كرده‌اند محصولاتي توليد كنند كه ضمن بهره‌مندي از سخت‌افزار مناسب، اندازه‌اي جمع‌و‌جورتري داشته باشند. آي‌لايف، يكي از شركت‌هاي چيني فعال در حوزه‌ي توليد رايانه، اخيرا در اين مسير قدم برداشته و رايانه‌اي توليد كرده كه توانسته توجهات زيادي را به‌سمت خود جلب كند. محصول جديد اين شركت اندازه‌اي بسيار كوچك دارد و از سيستم‌عامل ويندوز ۱۰ بهره مي‌ببرد. 

رايانه‌ي مذكور كه از آن با نام كامل iLife MP8 Micro PC ياد مي‌شود، احتمالا كوچك‌ترين رايانه‌ي ساخته‌شده در دنيا (حداقل در عصر مدرن) است. ميكرو پي‌سي MP8 آي‌لايف به‌حدي كوچك‌جثه است كه مي‌توان آن را در كف دست نگه داشت. رسانه‌ي Liliputing در گزارشي مدعي شده است احتمالا رايانه‌ي مذكور هنگام عرضه به بازار نام ديگري خواهد داشت.

فعلا جزئيات دقيق مربوط به ابعاد رايانه‌ي جديد آي‌لايف را نمي‌دانيم؛ بااين‌حال، رسانه‌ي Notebook Italia مي‌گويد ميكرو پي‌سي MP8 اندازه‌اش درحدود يك‌چهارم رايانه‌ي كوچك اينتل با نام NUC است. همچنين، مي‌توانيم تخمين بزنيم MP8 ابعادي معادل ۵۰ در ۵۰ در ۴۰ ميلي‌متر داشته باشد. 

iLife MP8 Micro PC

ازآنجاكه iLife MP8 اندازه‌ي بسيار كوچكي دارد، نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم از سخت‌افزاري قدرتمند نظير پردازنده‌ي Ryzen 9 3900x AMD بهره‌مند باشد و به‌جاي آن، به پردازنده‌ي چهار هسته‌اي Celeron N4100 سري Gemini Lake اينتل مجهز شده است. پردازنده‌ي اين رايانه از فركانس پردازشي پايه‌ي ۱/۱۰ گيگاهرتز و فركانس بوست ۲/۴۰ گيگاهرتز و پردازنده‌ي گرافيكي UHD Graphics 600 اينتل بهره مي‌برد.

شايان ذكر است رايانه‌ي كوچك آي‌لايف از ۶۴ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي استفاده مي‌كند. احتمال مي‌دهيم اين حافظه‌ي eMMC درحقيقت كارت ميكرو SD يا حتي شايد SD باشد كه به مادربرد دستگاه متصل شده است. همچنين، رايانه‌ي جديد آي‌لايف به يك فن كوچك هم مجهز شده است تا در هنگام فعاليت خنك بماند. در پنل پشتي دستگاه درگاه‌هاي مختلفي شامل يك درگاه USB Type-C و دو درگاه USB 3.0 و يك درگاه HDMI به‌چشم مي‌خورند. درضمن در بخش كناري، اسلات ميكرو SD و جك ۳/۵ ميلي‌متري هدفون و در بخش جلويي، دكمه‌ي پاور به‌چشم مي‌خورد.

 افزون‌بر‌اين، رايانه‌ي مذكور فقط چهار گيگابايت حافظه‌ي رم دارد. امروزه بسياري از دارندگان رايانه‌هاي شخصي ترجيح مي‌دهند محصولي داشته باشند كه از هشت گيگابايت رم بهره‌مند باشد تا بتوانند به‌راحتي ازطريق آن كارهاي روزمره را انجام دهند و اپليكيشن‌هاي مختلف را اجرا كنند. جالب‌‌ترين نكته درباره‌ي اين رايانه به مشخصات فني آن مربوط نمي‌شود و درواقع، وقتي بحث MP8 Micro PC پيش مي‌آيد، كمتر كسي به فكر سرعت پردازنده‌ي آن مي‌افتد. مهم‌ترين نكته درباره‌ي MP8، اندازه‌ي كوچك و راحتيِ حمل آن است كه مي‌توانيد آن را در هرجا با خود حمل كنيد.

iLife MP8 Micro PC

در كنار آنچه گفته شد، فراموش نكنيد بسياري از كسب‌و‌كارها از سيستم‌هاي قدرتمندي استفاده نمي‌كنند و رايانه‌هايشان را فقط به چهار گيگابايت حافظه‌ي رم مجهز مي‌كنند؛ بنابراين امكان استفاده از محصول جديد آي‌لايف حتي در كسب‌و‌كارها نيز وجود دارد. MP8 به‌لطف داشتن اندازه‌اي كوچك، ظرفيت درخورتوجهي براي محبوب‌شدن دارد و محصولي خلاقانه به‌شمار مي‌آيد.

بااين‌‌همه، قطعا اين سؤال براي اكثر كاربران پيش مي‌آيد كه با تهيه‌ي چنين محصولي انتظار چه عملكردي را مي‌توانيم از آن داشته باشيم؟ سخت‌افزار اين دستگاه به‌گونه‌اي است كه مي‌تواند براي انجام كارهاي اداري به‌خوبي جواب‌گو باشد؛ زيرا در اكثر دفاتر اداري، سيستم‌هاي قدرتمندي حضور ندارند و رايانه‌ي جديد آي‌لايف هم مي‌تواند در نقش سيستمي ظاهر شود كه ازطريق آن كارهاي اداري انجام مي‌پذيرند.

از زمان معرفي اوليه‌ي MP8، كارشناسان زيادي درباره‌ي آن اظهارنظر كرده‌اند. برخي از آن‌ها مي‌گويند گرچه MP8 محصولي نوآورانه و جذاب است، نمي‌تواند جواب‌گوي نياز بسياري از كاربران معمولي باشد. به‌عبارت‌ديگر، دليلي وجود ندارد اين كاربران به‌دنبال تهيه‌ي رايانه‌ي جديد آي‌لايف باشند. داشتن پردازنده‌ي كُند و حافظه‌ي رم اندك و حافظه‌ي ذخيره‌سازي ۶۴ گيگابايتي، همگي مواردي هستند كه باعث مي‌شوند MP8 آي‌لايف محصولي قدرتمند نباشد و نتواند تجربه‌ي لذت‌بخشي به كاربران معمولي منتقل كند. فعلا جزئيات مربوط به قيمت اين دستگاه مشخص نشده است.

 

مبنع:

https://www.zoomit.ir/2019/10/26/341764/ilife-mp8-micro-pc-specs-price-official/

دنياي كامپيوتر شخصي، يك دهه پس از پيش‌بيني مرگ، از هميشه زنده‌تر است

۶۳ بازديد

در گذشته‌اي نه‌چندان دور، انديشمندان حوزه‌ي فناوري پيش‌بيني مي‌كردند كه تا سال ۲۰۲۰، مفهوم كامپيوتر شخصي به‌صورتي كه مي‌شناسيم، ديگر وجود خارجي نداشته باشد. درواقع آن‌ها انقراض PC را پيش‌بيني كرده بودند. با نگاهي به گذشته حتي مي‌توان تاريخ دقيق مرگ كامپيوتر شخصي را هم شناسايي كرد. ۲۷ ژانويه‌ي ۲۰۱۰، زماني‌كه استيو جابز در استيجي در سان‌فرانسيسكو از آيپد رونمايي كرده بود، نيكولاس كار در نيو ريپابليك مقاله‌اي با اين عنوان منتشر كرد: «كامپيوتر شخصي امروز رسما مرد».

رسانه‌هاي متعدد با شروع دهه‌‌ي ۲۰۱۰، مقاله‌هايي را با موضوع مرگ كامپيوترهاي شخصي منتشر كردند. CNN Money چند ماه پس از معرفي آيپد به‌نوعي آگهي درگذشت كامپيوتر شخصي را با تكيه بر نمودارها و تصاوير متعدد منتشر كرد: «پايان كامپيوتر شخصي دسكتاپ». چند سال بعد و در آوريل ۲۰۱۳، فوربز كه هنوز به‌دنبال ضرباني از زندگي در دنياي كامپيوتر شخصي بود نوشت: «مرگ كامپيوتر شخصي اغراق‌شده نبوده است». وايدر در ميانه‌ي همين دهه با تكيه بر كليشه‌ي مرسوم در ميان رسانه‌هاي فناوري با قيدي مبهم به مرگ مفهوم PC اشاره كرد: «مرگ كامپيوتر شخصي آن‌چنان اغراق‌شده نبوده است».

در سال ۲۰۱۷، رسانه‌ي The Inquirer كه هميشه به موضوعات بحث‌برانگيز علاقه دارد، تيتري مخالف با جريان دهه نوشت و بيماري به‌نام كامپيوتر شخصي را زنده و سالم تفسير كرد. آن‌ها در مقاله‌ي خود نوشتند: «كامپيوتر شخصي هنوز نمرده و بازار آن درحال تثبيت است».

امروز يك دهه از اولين پيش‌بيني‌هاي مرگ كامپيوتر شخصي مي‌گذرد و صنعت مذكور، سالانه بيش از ۲۵۰ ميليون كامپيوتر شخصي به فروش مي‌رساند. چنين آماري براي صنعتي كه يك دهه پيش در مرز مرگ و زندگي قرار داشت، عالي محسوب مي‌شود. شايد دليل عدم انقراض صنعت كامپيوتر شخصي، هماهنگ شدن آن‌ها با روندهاي جهاني باشد. به‌علاوه پلتفرم‌هاي رقيب نيز نتوانستند تمامي وظايف متمركز بر كامپيوتر شخصي را به‌خوبي برعهده بگيرند.

دنياي امروز فناوري در آستانه‌ي سال ۲۰۲۰ چه تفاوتي با گذشته دارد؟ براي درك بهتر و مقايسه‌ي وضعيت پيشين و اكنون جهان، بايد سفري به سال ۲۰۱۰ داشته باشيم.

چشم‌انداز رقابتي

براي درك رويكرد جديد دنياي فناوري و روندهايي كه از سال ۲۰۱۰ شروع مي‌شدند، نيازي به داشتن تخصص در اين حوزه نبود. دستگاه‌هاي موبايل قدرتمند در آن زمان به كاربران امكان مي‌دادند تا وظايفي را به‌راحتي انجام دهند كه قبلا تنها توسط كامپيوترهاي شخصي قابل انجام بود. تحول مذكور در فناوري باعث شده بود كه سهم عمده‌اي از تقاضا براي كامپيوتر شخصي كاهش پيدا كند. اگرچه هنوز درخواست جزئي از سمت مشتريان كسب‌وكاري و تجاري وجود داشت.

netbook

اولين قرباني تحول فناوري در ابتدايي دهه‌ي ۲۰۱۰، نِت‌بوك بود؛ دسته‌اي از كامپيوترهاي شخصي كه مجهز به پردازنده‌هاي ضعيف اتم بودند و نمايشگرهايي كوچك‌تر از لپ‌تاپ‌هاي پايين‌رده داشتند. طراحي و توليد نت‌بوك بر اين فرضيه استوار بود كه مصرف‌كننده‌ي عادي متوجه تفاوت آن‌ها با لپ‌تاپ پايين‌رده نمي‌شود.

مصرف‌كننده‌ها در ارتباط با نت‌بوك‌ها، برخلاف پيش‌بيني طراحان و كارشناسان عمل كردند. آن‌ها متوجه تفاوت چشم‌گيري ميان نت‌بوك و لپ‌تاپ عادي مي‌شدند. نت‌بوك‌ها محصولاتي كند، زشت و كم‌ارزش بودند. درواقع با هر بار كار كردن با نت‌بوك شخص به ياد مي‌آورد كه با كمي هزينه‌ي بيشتر، امكان خريد كامپيوتري بسيار بهتر را داشت. به‌هرحال دسته‌ي نت‌بوك پيش از متوجه شدن كارشناسان و توليدكننده‌ها، از بين رفت.

توليدكننده‌هاي كامپيوتر شخصي هم‌زمان با مرگ نت‌بوك متوجه شدند كه دو دسته از مشتريان، حاضر به پرداخت هزينه‌هاي بيشتر براي PC هستند: مشتريان تجاري و گيمرها. با ظهور چنين نظريه‌اي، توليدكننده (OEM) سرمايه‌گذاري عظيم روي دسته‌هاي مذكور را شروع كردند.

pc

سخت‌افزار

پيكربندي كامپيوترهاي شخصي دسكتاپ (همان‌هايي كه با كيس‌هاي بزرگ يا فرم‌فاكتورهاي كوچك سنتي مي‌شناسيم) در يك دهه‌ي گذشته پيشرفت زيادي نكرده است، اما كامپيوترهاي شخصي همراه، شاهد تحولات زيادي بوده‌اند. براي درك هرچه بهتر تحول ايجادشده در دنياي كامپيوترهاي شخصي همراه، كافي است نگاهي به مقاله‌هاي ۱۰ سال پيش با موضوع برترين لپ‌تاپ‌هاي سال بيندازيد. با مقايسه‌ي محصولات سال ۲۰۱۰ با نمونه‌هاي امروزي، چند مورد بيش از همه به چشم مي‌خورد:

سبك‌تر و باريك‌تر

مك‌بوك اير دستگاهي بود كه اكثر توليدكننده‌ها مسير طراحي آن را تقليد كردند

مي‌توان ادعا كرد كه همه‌ي توليدكننده‌هاي كامپيوتر شخصي در يك دهه‌ي گذشته، سعي در شبيه‌سازي مك‌بوك اير داشته‌اند. كارشناسان دنياي لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۰، محصول كوپرتينويي‌ها را لپ‌تاپ انقلابي سال ناميدند. آن‌ها لپ‌تاپ يك كيلوگرمي و ۱/۳ كيلوگرمي اپل را «فوق سبك» ناميدند. امروز اكثر كامپيوترهاي شخصي پرچم‌دار بازار، از لحاظ وزن و ضخامت، مشخصات مشابه يا حتي بهتر دارند. محدوديت‌هايي همچون ابعاد باتري و كيبورد، امكان باريك‌تر و سبك‌تر كردن كامپيوترهاي شخصي را از بين مي‌برد. به‌هرحال كامپيوترهاي امروزي ديگر تقريبا نيازي به درايو نوري ندارند و يكي از محدوديت‌ها از بين رفته است.

مك بوك اير

نمايشگرهاي لمسي و محصولات دو در يك

مايكروسافت در سال ۲۰۱۰ اولين رونمايي‌هايش را از كامپيوترهاي شخصي لمسي مجهز به ويندوز ۷ انجام داده بود، اما رونمايي از آيپد، به‌نوعي آن‌ها را به سايه راند. تا سال ۲۰۱۵، دسته‌ي محصولات لمسي به‌نوعي متحول شده بود و شاهد دستگاه‌هاي دو در يك در مقياس بيشتر بوديم. امروز نمايشگرهاي لمسي به قابليتي مرسوم در كامپيوترهاي ويندوزي تبديل شده‌اند، اما خبري از آن‌ها در خانواده‌ي اپل مك‌بوك نيست.

laptop

استاندارد شدن SSD

در سال ۲۰۱۰، هارد درايو سنتي، سخت‌افزاري مرسوم در كامپيوترهاي شخصي بود. در آن زمان دستگاه‌هايي با سرعت چرخش ۷،۲۰۰ دوردردقيقه، عالي محسوب مي‌شدند. درايو SSD در سال ۲۰۱۰ گزينه‌اي گران‌قيمت بود كه تنها برخي كاربران آن را تهيه مي‌كردند. در سال‌هاي بعد، قيمت SSD به‌مرور كاهش يافت و افت شديد قيمتي در بازار آن مشاهده شد. امروز ديگر به‌سختي مي‌توانيد كامپيوتر شخصي همراهي را با هارد درايوهاي سنتي تصور كنيد.

عمر بهتر باتري

در سال ۲۰۱۰ بنچمارك باتري با عمر پنج تا ۶ ساعت، قابليتي خوب محسوب مي‌شد و كارايي واقعي نيز قطعا پايين‌تر از آن آمار بود. فناوري باتري از آن سال‌ پيشرفت قابل‌توجهي را تجربه كرد و تجهيزات ديگر همچون پردازنده‌هاي مركزي، تراشه‌هاي ديگر و نرم‌افزارهاي سيستمي نيز مجهز به قابليت مديريت مصرف باتري شدند. كامپيوترهاي شخصي مدرن، امروز شارژدهي باتري دو برابري را نسبت به اجداد خود در يك دهه‌ي پيش ارائه مي‌كنند.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/8/343097/pc-supposed-die-decade-ago-instead-happened/