استوري اينستاگرام تنها سه سنه است كه رونمايي شده، اما بهره بزرگي در ايجاد تعامل در اينستاگرام دارد. هر روز ويژگيهاي جديدي به استوري اضافه ميشود و پيشه جذب مخاطب و بالا بردن تعامل را براي كسب و كارها آسانتر ميكند.
قابليت سوال سؤال كردن در استوري
پرسش و پاسخ در استوري اينستاگرام |
اينستاگرام يگانه از همين ويژگيهاي نسبتا جديد و جذاب آن است. در ضمن شما ميتوانيد به چهره مستقيم سوالات خويش را در كپشن پستها بپرسيد و تعامل خويش را با مخاطبانتان افزايش دهيد.
استيكر سوال اينستاگرام
اين قابليت در ابتدا براي گپهاي دوستانه كاربرد ميشد. اما به سرعت بازاريابان و برندها از اين ويژگي استوري استفاده كردند و نرخ تعامل خود را با مخاطبانشان بالا بردند.
استوري اينستاگرام افزار قدرتمندي است و در طول روز نزديك ۵۰۰ ميليون استوري در اينستاگرام به اشتراك گذاشته ميشود. يك سوم استوريهايي كه بيشترين بازديد را دارند، توسط برندها و كسب و كارها بارگذاري ميشود.
بنابراين بخردانه است كه اينستاگرام به استوري توجه ويژهاي داشته باشد و آن را توسعه دهد.
به جز استوري شما از همان روزهاي اول اينستاگرام اين امكان را داشتهايد، كه در پستهاي اينستاگرامي خود سوال بپرسيد و به راستي يك تحقيقات بازار در اشل حقير سپريدن دهيد.
سوال در پست اينستاگرام
در اين نوشتار از مدرن هاب، چند نمونه از سوالات بحران برانگيز و ايجادكننده تعامل را با هم بازبيني ميكنيم.
سوالات اينستاگرامي جذاب• از آنها بپرسيد كدام يك از محصولات و يا خدمات شما را اغلب استفاده ميكنند و چرا؟با اين سوال، شما محصولات محبوب خود را معرفي ميكنيد و وانگهي ميفهميد كه مشتريان از چه محصولي كمتر بهرهگيري ميكنند.
• براي اينكه پي ببريد چرا بعضي از محصولات و خدماتتان كمتر باره استقبال قرار ميگيرند، يك سوال جداگانه از مخاطبانتان بپرسيد تا از نقاط ناتواني آنها آگاه شويد.بيشتر مطالعه كنيد: ۳۷ شمردن مهم اينستاگرام در سنه ۲۰۱۹
• از آنها بپرسيد بزرگترين مانعي كه آنها را از خريد كردن از شما منصرف ميكند، چيست؟• شما ميتوانيد سوالات كلي از مخاطبان خويش بپرسيد. سوالاتي كه به رويدادها روز گستره كاري شما مرتبط باشند و مخاطبان را مكلف به شركت در اين بحران كند. يا از آنها سؤالات تصادفي، بحث برانگيز، خندهدار و شگفت بپرسيد (كه مستقيماً به كار شما مربوط نمي شوند). نظر خود را در باره يك رخداد تازه بپرسيد، چگونه آنها قصد دارند تعطيلات خويش را بگذرانند، كتاب باره علاقهشان چيست؟ و …
• بزرگترين دغدغه مشتريانتان را بيابيد. براي اينكار كافيست يك سوال درباره دغدغهشان در حوزه فعاليت خود بپرسيد الي بتوانيد دغدغههاي آنها را رفع كنيد.مثلا اگر شما حائز برند پوشاك هستيد، از آنها بپرسيد، براي كدام پوشاك بيشترين خرج را در سنه ميپردازند؟ سعي كنيد آن جامه را با هزينه كمتر براي آنها توليد كنيد.
• يك سوال در پست اينستاگرام از مخاطبان بپرسيد و بين جوابهاي درست قرعهكشي كنيد و در پست بعدي برنده را معرفي كنيد و اعتماد ايجاد كنيد. كوشش كنيد سوال چالش برانگيز باشد و مخاطبان را درگير پست شما كند.
مطالعه كنيد: دانلود كامنت اينستاگرام
• از مخاطبانتان بپرسيد كه اگر جاي شما بودند، چه تغييري در محصول و يا خدمات شما ميدادند؟با اين پرسش، هم از دغدغههاي مشتريهايتان باخبر ميشويد و هم ميتوانيد از پيشنهادات آنها در جهت بهبود خود كاربرد كنيد.
• جلسات پرسش و پاسخ راه بيندازيد. از آنها بخواهيد از شما هر سوالي كه دارند بپرسند. به آنها فرصت دهيد لغايت پرسشهاي خويش را مطرح كنند و به آنها پاسخ دهيد تا رابطه بهتر و قويتري با آنها ايجاد كنيد.استيكر سوال
سپس اين پرسش و پاسخها را در پروفايل خود هايلايت كنيد لغايت اگر براي بقيه هم اين سوالها پيش آمد بهراحتي پاسخ آنها را پيدا كنند.
سوالات اينستاگرامي
• شما ميتوانيد ازمتخصصان حوزه خودتان دعوت كنيد تا در يك جلسه پرسش و استجابت با مخاطبانتان شركت كنند. از چند روز قبل حضور كارآزموده باره عقيده را اعلام كنيد و از مخاطبانتان بخواهيد سوالات خويش را از او بپرسند.• از مشتريان خود بپرسيد كه چه نوع محتوايي را اخ دارند در صفحه شما ببينند؟ بله شايد در نخست كمي شگفت بنظر برسد. اما گاهي پرسش مستقيم، بهترين گذرگاه براي درك بيننده است.همچنين بخوانيد: هفت ترفند كاربردي الگوريتم اينستاگرام
• از آنها بخواهيد خدمات شما را از ۱ الي ۱۰ ارزيابي كنند. و سپس نتايج را به اشتراك بگذاريد. اين را بدانيد اگر شما انتقادات و نظرهاي منفي مشتريانتان را به اشتراك بگذاريد، بهتر از به اشتراك نگذاشتن نتايج پرسش و پاسخهاست.«اگر بخواهيد برند ما را در يك واژه تعريف كنيد، آن كلمه چيست؟» اين مثال يك سوال خوب براي گرفتن جوابهاي جالب و بالا بردن نرخ تعامل صفحه شماست.
• نظرسنجي كنيد. با به كارگيري استيكر Poll بين دو گزينه نظرسنجي بگذاريد و در پايان نتايج را در استوري بعدي به اشتراك بگذاريد. اين نظر سنجي ميتواند درباره موضوعات كلي الي جزييات محصولاتتان باشد.نظر سنجي اينستاگرام
مثلا از آنها بپرسيد براي اين محصول كدام رنگ را ترجيح ميدهيد؟
براي انجام هر چه بهتر اين پرسش و پاسخها به نكات ذيل توجه كنيد:
براي هر سوال و جواب، يك تصوير مجزا براي بعد مقوله در نظر بگيريد. بهتر است عكس ها پيوسته با سوال يا جواب اضافه كنيد، ولي تصاوير تصادفي نيز به پيشه ميآيند.