آرشیو خرداد ماه 1399

تكنولوژي روز

0 تا 100 توليد محتوا

۶۸ بازديد

اولين چيزي كه با شنيدن اسم محتوا به ذهن خطور مي‌كند به شايستن زياد توليد محتوا است. و اولين عبارتي كه پس از شنيدن توليد درونمايه در ذهن ما نقش مي‌بندد توليد درونمايه از گونه متن و نوشته است. آيا واقعاً همينطور است و محتوا صرفاً به فرآوري و توليد نيز صرفاً به محتواي متني ختم مي‌شود؟
در استجابت به سؤال نخست بايد گفت كه قطعا اينطور نيست و رهنمود مي‌كنيم پيش از مطالعه اين بخش، راندآپ بخش راهبرد محتوا را ملاحظه بفرماييد و سپس اين مطلب را پيوستگي دهيد؛ زيرا شدني است به اين نتيجه برسيد كه در استراتژي محتواي شما نيازي به فرآوري توسط خودتان نيست و مي‌توانيد با برون‌سپاري، راهبرد خود را پياده‌سازي كنيد. پس توليد درونمايه همه چيز نيست و حتي شدني است در راهبرد درونمايه هستي نداشته باشد. اما اگر هستي داشت چه؟ اگر پيمان باشد خودتان فرآوري محتوا كنيد چه؟ در پيوستگي اين مطلب از آغاز درباره اهميت فرآوري محتوا، سپس انواع قالب‌ها و فرمت‌هاي درونمايه و در پايان دستورالعملي براي فرآوري درونمايه را خواهيد يافت. كه در فلوچارت مقابل اين مراحل به صورت خلاصه آورده شده‌است.
در پيش درآمد مطلب ذيل سوخت كافي را براي مطالعه و پيش‌روي در راه پرپيچ محتوا در كمر بستن شما خواهد داد:
ضرورت فرآوري محتوا
حال كه به ضرورت توليد محتوا پي برديم وقت دست‌به‌كار شدن است، اما دست نگه داريد و بياييد پيش از پختن آش فرآوري محتوا، مواد مورد احتياج اين آش را بشناسيم و در قدم اول بياييد كمي بيشتر از آشي كه قرار است بپزيم بدانيم.
آوينا كائوشيك در پاسخ سؤال درونمايه چيست ؟ بيان مي‌كند: «محتوا هر چيزي است كه به حيات خواننده ارزشي مي‌افزايد. اين ارزش‌ها با كمك كردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقيق‌تر شدن آن‌ها، خندان، سرگرم كردن آن‌ها و تعليم فراهم مي‌شود.»
برخي ديگر  درونمايه را چنين تعريف مي‌كنند: “محتوا ارائه اطلاعات با آموزش توليد محتوا يك منظور ويژه به مخاطبان از طريق يك كانال و در يك فرم خاص است”. اين تعريف حائز پنج جزء است:
اطلاعات، هدف، مخاطب، كانال، فرم
اگر مي‌خواهيد بيشتر در مورد درونمايه و تعاريف گوناگون آن بدانيد لينك زير را دنبال كنيد.
محتوا چيست و چه تعريفي دارد
پس از پرداختن به معناي محتوا، سؤال مطرح شده اين است:به چه شكلي مي‌توانيم محتوايمان را فرآوري كنيم؟

انواع تكنولوژي DSL

۴۸ بازديد

تكنولوژي هايي كه جهت انتقال داده روي خط تلفن ارائه مي شوند DSL مي گويند. DSL در مقايسه با خطوط ساير مثل WAN از قيمت اقليت برخوردار است و از پهناي باند دست كم ۲mbsp كاربرد مي كند. وانگهي خطوط DSL رابطه مستقيم با فاصله دارد. به اين معني كه هر چقدر فاصله از سرويس دهنده بيشتر باشد سرعت و كيفيت اقليت برخوردار است. معمولاً حرف نخست قبل واژه DSL نمايان كننده مشخصات آن است.
توضيحات
مخفف
High Data Rate Digital subscriber Line HDSL
Symmetric Digital subscriber Line SDSL
Asymemtric Digital subscriber Line ADSL
ISDN Digital subscriber Line IDSL
Rate-Adaptive Digital subscriber Line RADSL
Very high speed Digital subscriber Line VDSL
Symmetric High speed Digital subscriber Line G.SHDSL
Powerline Digital subscriber Line PDSL
انواع خطوط DSL
تكنولوژي DSL احد از گونه ها پرسرعت بوده كه شما را قادر مي سازد با خط تلفن معمولي ضمن دسترسي به اينترنت پرسرعت از امكان ارسال و اخذ صدا و تصوير با كيفيت بالا كاربرد كنيد.
يكي از گونه ها اين فناوري ADSL است. در اين تكنولوژي از دستگاه هاي سخت افزاري ويژه DSLAM در پست هاي مخابراتي استفاده مي شود. بعد از نصب اين دستگاه ها و سپس با به كارگيري كابل تلفن امكان استفاده از سرويس اينترنت فراهم مي شود. با توجه به اينكه اين شيوه احتياج به كابل كشي دوباره ندارد از نظر هزينه براي دولت و مشترك زياد به صرفه خواهد بود.
ADSL
Digital Subscriber Line كه آنرا خطوط اشتراك گذاري مي نامند. روشي براي اتصال به اينترنت با سرعت بالا و خرج كمتر است. گونه ها مختلفي از خطوط DSL هستي دارد كه امكان به كارگيري اينترنت را در شرايط مختلف فراهم مي كند اما گونه شناخته شده آنكه در كشور ما باره كاربرد قرار مي گيرد Asymmetric – DSL يا همان ADSL است يا خطوط طاقت متقارن است. در اين شيوه با سهم گيري از گونه ويژه مدولاسيون باندهاي باره استفاده كابل تلفن به باندهاي فركانسي متفاوتي تقسيم ميشوند و هر سيگنال فركانسي (صورت و تصوير ديتا هاي اطلاعاتي) در يك باند چهره مي پذيرد. بدين صورت اثناء استفاده از اينترنت ساير خطوط تلفن مشغول نخواهد ماند.
با استفاده از زوج سيم هاي مخابراتي براي تلفن هاي خانگي ما تنها از يك پانصدم امكانات خفته اين سيم ها بهره‌گيري مي نماييم و مابقي بدون استفاده باقي مي مانند.

منبع:  http://www.satiaisp.com/dsl/

آشنايي با انواع تكنولوژي صدا

۵۷ بازديد

صدا چيست؟ارتعاشي كه توسط حس شنوايي انسان فهم مي شود صدا ناميده مي شود. انسان مي تواند محدوده بين ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را بشنود. صوت در تعريف فيزيكي به نوعي از انرژي نسبت ديتا شده كه از تحرك و برخورد ذرات به هستي مي آيد. اين نوع از انرژي مي تواند در پيرامون هايي كه مونث هستي دارد انتقال پيدا كند كه اين مونث مي تواند جامد، مايع يا گاز باشد. براي نمونه در خلا هيچ صدايي رد و بدل نمي شود. به عبارتي ديگر چون در خلاء هيچ نوعي از ماده (جامد، مايع، گاز) وجود ندارد برآيند اينكه هيچ ذره اي هم موجود نيست كه با ارتعاشات پيوسته، باعث انتقال صدا شود. براي اندازه گيري شدت صوت از واحد دسي بل بهره‌گيري مي كنند.صدا پديده اي است كه اين روزها با آن از خواب بر مي خيزيم و يا در حال گوش كردن موسيقي متعلق به لذت مي بريم.امروزه در گوشي هاي همراه، اتومبيل ها و هر مكاني كه حضور داريد صدا و اصوات ضبط شده يافت مي شود. هر گاه صدايي مي شنويد به شايستن بسيار منبعي در اطراف شما هستي دارد و در آن لحظه در حال توليد كردن صدا مي باشد. حال قصد داريم لغايت با گونه ها تكنولوژي هاي صدا آشنا شويم.براي پخش موسيقي دو گونه حالت صدا هستي دارد كه مي توان به مونو و استريو اشاره كرد. يكتا از ساده ترين و قديمي ترين شيوه ضبط و بازپخش صدا مونو مي باشد. به دليل اينكه تمام سيگنال هاي گوناگون صوتي با هم تركيب شده و به يك كانال صوتي منفرد تبديل مي شوند. اين صدا با اسم ديگر مونوفونيك يا تك صوتي نيز شناخته مي شود.صداي استريو يك تكنولوژي نسبتاً جديدتر است. اين صدا جايگزين و خليفه تكنولوژي صداي مونو در اكثر برنامه هاي كاربردي مي باشد. قابليتي با عنوان Mono Audio در گوشي هاي اندرويدي هستي دارد كه زماني كه مشكل شنوايي داشته باشيد يا بخواهيد موسيقي را تنها از راه يك گوشي گوش بدهيد مي توانيد قابليت Mono Audio را پركار كنيد .حال به رسيدگي چند نوع مختلف از تكنولوژي هاي پخش صدا مي پردازيم.
Dolbyانواع فناوري هاي دالبي به چهره زير مي باشد:Dolby Digital: حداكثر 5.1 كانال صوتي را با سرعت 640 كيلوبيت بر ثانيه پشتيباني مي كند. (متداول در DVD ها)Dolby Digital Plus: بيشينه 7.1 كانال صوتي را با سرعت 1.7 مگابيت بر ثانيه پشتيباني مي كند. (متداول در سرويس دهنده هاي اينترنتي نظير Netflix)Dolby TrueHD: حداكثر 7.1 كانال صوتي را بدون افت كيفيت با سرعت 18 مگابيت بر ثانيه حمايت مي كند. (متداول در ديسك هاي Blu-ray)Dolby Atmos: امكان توزيع صدا را از بالاي سر با به كارگيري بلندگو هاي سقفي يا اسپيكرهاي مخصوصي كه صدا را به سقف پرتحمل مي كنند به وجود مي آورد.
دالبي
حال به بررسي اين موارد خواهيم پرداخت.
Dolby Digitalدالبي ديجيتال يك فناوري صوتي ديجيتال است كه توسط Dolby Laboratories گسترش يافته است كه به وسيله كاهش اطلاعات مورد نياز، صوتي با كيفيت بالا توليد مي كند. دالبي ديجيتال به عنوان يگانه از استانداردهاي صنعت صدا فراگير شده است و سيستم هاي سازگار با اين فناوري در سراسر دانشمند مورد كاربرد قرار مي گيرند. با استفاده از فناوري پيشرفته رمز گذاري و رمز گشايي، دالبي ديجيتال قادر به توزيع صداي چند كاناله است كه به ارائه يك تجربه صوتي سينمايي به كاربران كمك مي كند.
Dolby Digital Plusدالبي ديجيتال پلاس نوعي از فناوري صداي فراگير است كه تجربه صداي Dolby Audio را در سينماي خانگي، گوشي هاي هوشمند، سيستم عامل ها و مرورگرها پركار مي كند. كاربران مي توانند با Dolby Digital Plus از صداي فراگير، پر جنب و جوش و با كيفيت بالا لذت ببرند. دالبي ديجيتال پلاس با استفاده از الگوريتم هاي پيشرفته تر نسبت به تكنولوژي دالبي ديجيتال، توانسته صدايي با كيفيت بالا و HD را در پسنديدن كاربران پيمان دهد.
دالبي ديجيتال پلاس
Dolby TrueHDتكنولوژي دودمان بعدي Dolby كه براي رسانه هاي بر پايه ديسك با گنجايش بالا طراحي شده است. در اين فناوري همراه با ويدئو با كيفيت بالا، كاربران مي توانند صوت را با كيفيت بالا و مشابه يك تجربه سينماي بي پيشينه اخذ كنند. اين فناوري با ورود ديسك هاي Blu-ray به بازار و همچنين ظرفيت بسيار اطلاعات ثبت شده بر روي اين ديسك ها توانست پيشرفت بسيار زيادي در يك بازه زماني كوتاهي داشته باشد.
Dolby Atmosيكي از تخصص هاي كمپاني آمريكايي دالبي كاهش نويز و كد كردن صدا مي باشد. اين شركت، فعاليت خويش را از ابتداي ساخت دستگاه هاي توزيع ويديو خانگي شروع كرده است و مي طاقت آن را به عنوان مرجع تعيين استاندارد هر نوع صوتي در گجت هاي مالتي مديا به حساب آورد. لذت تماشاي يك فيلم سينمايي علاوه بر كيفيت تصوير آن به نوع صداگذاري و سيستم خروجي صدا وابستگي دارد. فلذا اخيرا استاندارد جديدي تحت عنوان دالبي اتموس توسط اين شركت در سال 2012 با فيلم انيميشن Brave به گيتي معرفي شد كه توانا است تجربه صوتي احسان را در پسنديدن كاربران قرار دهد و علاوه بر سيستم هاي توزيع خانگي و حتي صنعتي مشابه سينماها، در گوشي موبايل و يا كنسول هاي خانگي نيز كاربرد دارد. Dolby Atmos گرد از فناوري هاي دالبي به حساب مي آيد كه مايه افزايش شمار كانال هاي صدا به 128 مورد مي شود الي با اضافه كردن اسپيكرها، صدا را به چهره گسترده تري توزيع كند. خاصيت اصلي اين استاندارد صوتي اضافه شدن اسپيكرهاي سقفي به مجموعه اسپيكرها است. با اضافه شدن لايه ارتفاع، امكان بهره مندي از تمام پتانسيل صداي فراگير به وجود مي آيد به نوع اي كه شنونده دانستن مي كند در محيط فيلم، بازي و يا حتي سالن موسيقي حضور فيزيكي دارد. استفاده از اين قابليت منوط به سخت افزار نيست. سرانجام اين تكنولوژي در سنه 2017 براي گوشي هاي موبايل مورد استفاده پيمان گرفت. البته مشخص است كه قابليت پشتيباني كننده از كيفيت صداي خروجي بلندگوي موبايل، با صداي خروجي سيستم هاي پخش چيره دست كاملاٌ متفاوت است، با اين حال شركت دالبي با يك مانند ساز مجازي سعي مي كند الي دركيفيت صداي خروجي موبايل تغييراتي را به وجود آورد. بنابراين با استفاده از اين تكنولوژي در گوشي هاي موبايل محتوياتي همانند ويدئو، موزيك و بازي ها از صداي با كيفيتي برخوردار خواهند بود. در حال حاضر شمار انگشت چندي از گوشي هاي موجود در بازار از اين قابليت پشتيباني مي كنند كه از دسته آن مي طاقت به پرچمداران سامسونگ اشاره كرد.
دالبي اتموس
تكنولوژي OZO Audioاولين بار OZO Audio براي فناوري واقعيت مجازي كمپاني نوكيا اشاعه مكشوف بود، اما هنگامي كه بازار حقيقت مجازي به اندازه چشمداشت اين كمپاني پيشرفت نكرد، تمركز خود را در گويه موبايل معطوف كرد.تكنولوژي حقيقت مجازي تا امروز تمركز اصلي خويش را روي برپايي تصاوير به صورت سه بعدي قرار داده است، اما راستي اينجاست كه اين تجربه نو با داشتن صداهاي سه بعدي كامل خواهد شد. براي دستيابي به اين منظور بيچارگي است الي همزمان با ثبت تصاوير، صداي پيرامون نيز به چهره سه بعدي و فراگير ضبط شوند. آخر الامر نوكيا تكنولوژي اختصاصي خود تحت عنوان OZO Audio را در اين مقوله به بازار ارائه كرد.اين تكنولوژي انقلابي در زمينه ضبط صدا در گوشي هاي موبايل محسوب مي شود. فناوري ضبط صداي OZO Audio براي كاربردهاي مبتني بر هوش مصنوعي زياد پسنديده است، كه در آن دوربين مي تواند آنچه را كه كاربر ضبط مي كند را معرفي كند و ضبط صدا را بر بنياد آن تنظيم كند. يكي ديگر از ويژگي هاي جالب اين فناوري، OZO Zoom مي باشد. با استفاده از اين ويژگي شما مي توانيد در حين ضبط يك ويديو با بزرگنمايي تصوير تمركز صدا را با تصوير مطابقت دهيد يا به عبارت ديگر، صداي هر آنچه كه در قاب تصوير است تقويت مي شود و هر آنچه كه خارج از قاب باشد از اهميت اقليت برخوردار خواهد بود.
تكنولوژي OZO Audio
فناوري OZO Audio تجربه شنيداري سه بعدي را به صورت بهينه براي هدفون ها و سيستم هاي توزيع صداي محيطي فراهم مي سازد. امكان توزيع صداي سه بعدي با تأخير بسيار كم براي دستگاه هاي بر پايه درستي مجازي با پشتيباني از رديابي حركات سر و همچنين امكان پخش صداي استريو با كيفيت براي دستگاه هاي فاقد اين فناوري نيز ميسر مي شود.اين تكنولوژي با به كارگيري از 4 ميكروفون يا بيشتر، مي تواند ضبط صدا را به چهره سه بعدي سپريدن دهد. موبايل هايي كه به سه ميكروفون مجهز شوند توانا به ضبط صداي محيطي 360 درجه خواهند بود، ولي دستگاه هايي مجهز به دو ميكروفون صرفاً در حالت عادي به ضبط صداي استريو مي پردازند.همانند نرم افزارهاي مدرن ويديو و عكس تعبيه شده در گوشي هاي موبايل، طراحي اوزو بر بنياد آنچه كه شما ضبط مي كنيد و بر بنياد نحوه عملكرد شما واكنش پرتو مي دهد. همانگونه كه در حين كار ترازمندي رنگ، فوكوس و ديگر جنبه هاي ساير يك تصوير بدست دوربين تنظيم مي شود، اوزو با به كارگيري هوش مصنوعي صداي ورودي به گوشي را به بهترين شكل پردازش مي كند و آن را با تصوير در حال ذخيره سازي مطابقت مي دهد.براي مثال وقتي منظور گرفتن يك ويديو سلفي را داريد امكان دارد اوزو تمركز اصلي خود را روي ميكروفوني كه در سرنوشت جلويي پيمان دارد بگذارد. اين پيشه باعث مي شود الي بينندگان تجربه زياد راستين تري را در حين پخش شاهد باشند و ويديويي ريزبين تر و با جزئيات كامل از لحاظ صوتي ثبت كنند. فلذا در محتواي سلفي نويز بعد زمينه كمتر و وضوح اكثريت وجود خواهد داشت.اوزو يك تكنولوژي مبتني بر نرم انگيزه ها است و اختصاص به تنظيمات يا فضا هاي مخصوص ميكروفون ندارد هر سازنده اي مي تواند با پرداخت حق به كارگيري اين نرم افزار به شركت مخترع آن، از اين فناوري براي بهبود كيفيت صدا در دستگاه هاي خويش استفاده كند. لغايت كنون تنها يگانه از شركت هاي بزرگ فرآوري كننده موبايل مجوز استفاده از اوزو را براي پرچمدار خويش گرفتن كرده و انتظار مي رود كه كمپاني هاي بيشتري به اين شغل روي بياورند. اين تكنولوژي در حال حاضر در گوشي هاي نوكيا مانند نوكيا 8 نيز وجود دارد.
فناوري OZO Audio
dtsشركت dts مهم ترين رقيب دالبي به آمار مي آيد. مهارت اين كمپاني در ساخت فرمت هاي صوتي مي باشد و Dts-HD Master مهم ترين پرتو بازرگاني آن مي باشد. شركت Digital Theater Systems تكنولوژي جديدي در زمينه فرآوري صدا با نام اختصاري DTS در سنه 1993 توليد كرد. ايجاد و پخش صدا در 6 كانال مختلف به وسيله اين فناوري صدا صورت مي گيرد. اين فناوري كد گذاري اطلاعات و صداي ضبط شده را سپريدن خواهد داد پس توليد و توزيع صدا لازم به كد گذاري مجدد مي باشد.
دالبي دي تي اس
DTSDTS Digital Surround: بيشينه 5.1 كانال صوتي را با سرعت 1.5 مگابيت بر ثانيه حمايت مي كند.DTS-HD High Resolution: حداكثر 7.1 كانال صوتي را با سرعت 6 مگابيت بر ثانيه پشتيباني مي كند.DTS-HD Master Audio: حداكثر 7.1 كانال صوتي را بدون افت كيفيت با سرعت 24.5 مگابيت بر ثانيه حمايت مي كند.DTS:X: امثال Dolby Atmos امكان پخش صدا را از بالاي سر به وجود مي آورد با اين تفاوت كه نيازي به استفاده از بلندگو هاي ويژه نيست.
دالبي dts-x
همانطور كه مشخص است تكنولوژي هاي DTS نسبت به Dolby مي توانند ديتا هاي اكثريت را در هر ثانيه منتقل كنند كه اين سوژه مزيت قابل توجهي را به آن ها بخشيده است. البته در بيشتر موارد تفاوت Dolby و DTS قابل تشخيص نيست و فقط علاقه مندان به موسيقي با ساز و برگ گران بها مي توانند تفاوت بين اين دو را حس كنند.همچنين براي دريافت صداي بدون افت كيفيت در هر دو فناوري يعني Dolby TrueHD و DTS-HD Master Audio حتما بايد از كابل هاي HDMI بهره‌گيري شود و طريق هاي ساير همانند كابل هاي اپتيكال و كواكسيال پاسخ نمي دهد.

منبع:  https://kalatik.com/mag/31-آشنايي-با-انواع-تكنولوژي-هاي-صدا.html

بازاريابي تلفني

۵۵ بازديد

فروش تلفني يا بازاريابي تلفني؟تقريباً مشابه بحث‌هاي تفاوت ويزيتور و بازارياب، در فروش تلفني و بازاريابي تلفني هم وجود دارد.
عده‌اي پافشاري دارند كه فروش تلفني (Telesales) با بازاريابي تلفني (Telemarketing) تفاوت دارد و تقريباً همان نكاتي را كه درباره‌ي تفاوت فروش و بازاريابي وجود دارد، به عنوان تفاوت فروش تلفني و بازاريابي تلفني هم در عقيده مي‌گيرند.
براي جداسازي اين دو اصطلاح، گفته مي‌شود كه فروش تلفني، صرفاً براي اطلاع رساني و فروش يك يا چند محصول مشخص با ويژگي‌هاي مشخص به مجموعه‌اي از سرنخ‌هاست. اما بازاريابي تلفني مي‌تواند براي نظرسنجي از مشتريان، ارزيابي بازارهاي بالقوه، نزديك‌تر كردن رابطه‌ي كسب و كار با مشتريان فعلي،‌ مديريت بستگي با مشتري و كارهاي ديگري از اين قبيل نيز به‌كار گرفته شود.
ما در اكثر درس‌هاي متمم، اصرار چنداني به اين تفكيك نداريم. چنان‌كه قوانين رگولاتوري در كشورهايي همانند انگليس و آمريكا هم، ترجيح مي‌دهند از اصطلاح‌هاي عمومي Telemarketing و گاهي Telemarketing Sales به عنوان يك چتر مفهومي استفاده كنند و همه‌ي فعاليت‌هاي اين خانواده را پوشش دهند.
در جاهايي كه به طور بسيار خاص، منظور داشته باشيم بر تماس تلفني بدون شناخت كافي از مخاطب تأكيد كنيم، از اصطلاح‌هاي تماس سرد (Cold calling) يا فروش تلفني (Telesales) كاربرد خواهيم كرد.
[ مطالعه بيشتر: تعريف فروش تلفني و بازاريابي تلفني ]
تاريخچه فروش تلفني و بازاريابي به وسيله‌‌ي تلفنبه نظر مي‌رسد كه بازاريابي تلفني بيش از صد سال ديرينگي داشته باشد.
در سال ۱۹۰۳ يك شركت آمريكايي در نيويورك به نام Multi-Mailing نخستين فهرست تلفن‌ها را منتشر كرده و همين فهرست، اولين‌ نمونه‌ي جدي فهرست سرنخ‌ها براي فروش با استفاده از تلفن بوده است (+).
شركتهاي خدمات مالي و عرضه‌كنندگان فولاد، از دسته نخستين كساني بوده‌اند كه به سراغ تله ماركتينگ آمدند و از آن، براي تماس با مشتريان كنوني و يافتن مشتريان نهفته كاربرد كردند.
در آمريكا در سال ۱۹۸۱ براي اولين بار، بودجه مربوط به بازاريابي تلفني از بودجه ارسال نامه هاي تبليغاتي بيشتر شد و چه بسا برايتان جالب باشد كه فقط در سنه ۱۹۸۷، بيش از ۴۱ ميليارد دلار در آمريكا براي تله ماركتينگ خرج شده است  (+).
جنبه هاي حقوقي و قوانين بازاريابي تلفنيمتاسفانه در مملكت ما، هنوز حريم شخصي افراد در حدي به رسميت شناخته نمي‌شود كه بتوانيم بگوييم من حق دارم بخواهم كه هيچ‌كس با تلفن من تماس نگيرد و تماس گرفتن، تضييع حقوق من است. بعيد است شكايت هم در گويه راهگشا باشد.
فعلاً ترقي مثبتي كه روي داده، امكان غيرفعال كردن پيامك هاي تبليغاتي روي گوشي موبايل است كه براي اين‌كار، هر يك از اپراتورهاي تلفن همراه، كدهاي مختص خود را تعريف و اعلام كرده‌اند.
اما در بسياري از كشورها، فهرست‌هايي تنظيم مي‌شود و صاحبان خطوط تلفن مي‌توانند در آن‌جا شماره‌ي خويش را ثبت كنند و بگويند: به من زنگ نزنيد.
مثلاً اين سرويس در آمريكا، DNC اسم دارد (مخفف Do Not Call Registry) و شما مي‌توانيد تلفن ثابت يا موبايل خود را در سايت آن ثبت كنيد (البته تلفن كسب و كارها در اين ليست قابل ثبت نيست. يعني بازاريابي تلفني B2B به رسميت شناخته مي‌شود).
شركتهايي كه منظور اجراي كمپين هاي تبليغات و فروش با به كارگيري تلفن، يا فعال كردن سيستم بازاريابي تلفني دارند، اطلاعات خويش را در يك سامانه‌ي ملي ثبت مي‌كنند و كدي به اسم SAN (مخفف Subscription Account Number) دريافت مي‌كنند.
وقتي شركتها خويش را به عنوان بازارياب تلفني ثبت مي‌كنند و كد SAN مي‌گيرند، به ديتابيس شماره‌هاي ممنوعه دسترسي پيدا مي‌كنند و مي‌توانند آن‌ها را از پايگاه داده خودشان حذف كنند.
اصول و تكنيك هاي بازاريابي و فروش تلفني بازاريابي تلفني (شامل فروش، تبادل نظر و هر گونه بستگي تلفني عرضه‌كننده‌ي فرآورده با مشتري) مهارتي است كه هر فروشنده‌اي بايد با آن آشنا باشد.
حتي بخشي از فرايند فروش محصولات زياد پيچيده (مثلاً خط توليد يك كارخانه يا يك هواپيما) نيز در قالب تماس‌هاي تلفني مياني عرضه‌كننده و مشتري اتمام مي‌شود.
اين شكل كلي از فروش و بازاريابي تلفني را مي‌توان مذاكره تلفني ناميد.
تلفن، به عنوان يك آلت ارتباطي در مذاكره، هم‌چنان كاركرد خود را حفظ كرده و مي‌توان گفت ابزارهاي پيوستگي ديجيتالي نوين، مكمل آن شده‌اند و نه جايگزين آن.
[ فايل مرتبط: فايل صوتي آموزشي رايگان مذاكره تلفني ]
تكنيك هاي فروش تلفنيفروش و بازاريابي تلفني در قالب تماس سرد (بدون شناخت كافي از مشتري)، چالش‌ها و دشواري‌هاي خود را دارد.
اين گونه فروش، اگر با هماهنگي كامل ساير بخش‌هاي سوداگري و نيز رعايت حداقل حقوق مخاطب انجام شود،‌ مي‌تواند اثربخش و سودآور باشد.
اما كمتر پيش مي‌آيد كه تجربه‌ي برخورد با فروشندگان و بازاريابان تلفني، براي ما خوشايند باشد و بيشتر، باعث تضعيف جايگاه برند در ذهن ما شده است. ولي به هر حال نمي‌توانيم استفاده‌ي وسيع از آن‌ را ناديده بگيريم و انكار كنيم.
تا كنون سه آموزه در گويه تعليم فروش تلفني و تكنيكهاي آن در متمم منتشر شده است:
 ارسال پيامك تبليغاتي با هدف مشتري يابي مشتري يابي با به كارگيري تماس تلفني چند نكته در ارتباط با گفتگوي تلفني با مشترياناگر ترجيح مي‌دهيد درس‌هاي حائز توضيحات تئوريك را كمتر بخوانيد و سر راست به سراغ نكته هاي كاربردي در فروش تلفني و گفتمان با مشتريان برويد، رهنمود مي‌كنيم آموزه سوم رو قبل از ساير درس‌ها بخوانيد (چند نكته در ارتباط با گفتگوي تلفني).
توضيح پسين اين‌كه گردآور درس‌هاي بازاريابي و فروش تلفني در متمم، هنوز در ابتداي راه خويش است.
اما مي‌كوشيم به تدريج با طرح مجموعه‌اي از نكات مفيد و كاربردي درباره اصول بازاريابي تلفني، به شفا كيفيت به‌كارگيري اين طريق ارتباط با مشتري كمك كنيم.

توئيتر قبل از ارسال پيام به كاربران فرصت فكر كردن مي دهد

۴۷ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,توئيتر
توئيتر ويژگي جديدي را براي مقابله با قلدري سايبري و آزار آزمايش مي كند و به كاربران فرصت مي دهد تا قبل از انتشار پاسخ هاي اهانت آميز به يك توئيت، آن را دوباره بررسي كنند.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، توئيتر مشغول آزمايش ويژگي جديد است تا با قلدري سايبري و آزار در اين پلتفرم مقابله كند.

 

در همين راستا اين شركت طي يك طرح آزمايشي، قبل از پاسخ به توئيت و ارسال يك پيام اهانت آميز از كاربران مي خواهد تا درباره آن دوباره فكر كنند.

 

در بيانيه توئيتر آمده است: ما براي اينكه به كاربران اجازه دهيم دوباره درباره پاسخ شان به يك توئيت دوباره فكر كنند، طرحي را به طور محدود در دستگاه هاي iOS آزمايش مي كنيم. طي اين طرح اگر پاسخ كاربران حاوي مطالبي آزار دهنده باشد، به آنها فرصت داده مي شود تا قبل از انتشار، آن را بررسي كنند.

 

اين ويژگي مشابه قابليت «ضدقلدري» است كه سال گذشته اينستاگرام ارائه كرد. اين اپليكيشن اشتراك گذاري عكس با استفاده از هوش مصنوعي متن هاي اهانت آميز را رديابي مي كند و از كاربران مي خواهد قبل از ارسال كامنت، دوباره فكر كنند.

 

نسخه اين ويژگي در توئيتر به دنبال واژه هايي در يك پاسخ مي گردد كه مشابه نمونه هايي است كه قبلا گزارش شده اند. مدت ها است كه توئيتر با آزار در فضاي آنلاين مقابله مي كند و ويژگي هاي مختلفي را براي اين منظور به كار گرفته است.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11052704.html

آيفون جديد با نمايشگر و دوربين قدرتمندتر عرضه مي شود

۴۶ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,آيفون جديد
منابع نزديك به اپل مي گويند اين شركت آيفون تازه خود را با نمايشگري 120 هرتزي و نيز دوربيني عرضه مي كند كه در تاريكي قادر به تهيه عكس هاي باكيفيتي است. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، اپل در حال برنامه ريزي براي عرضه مدل هاي جديد آيفون خود در اواخر تابستان يا اوائل پائيز سال ۲۰۲۰ است.

 

بر اساس اطلاعاتي كه از منابع مختلف به رسانه ها درز كرده، آيفون هاي جديد اپل و به خصوص مدل هاي ۶.۱ و ۶.۷ اينچي اين گوشي داراي نمايشگرهايي با نرخ تازه سازي صفحه ۱۲۰ هرتز هستند كه از اين نظر شباهت زيادي به گوشي گالكسي اس ۲۰ دارند. اپل تا به حال گوشي هاي خود را معمولا با نرخ تازه سازي ۹۰ هرتز عرضه مي كرد.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,آيفون جديد

 

همچنين اپل دوربين گوشي هاي جديد آيفون را به روز خواهد كرد تا آنها بتوانند در تاريكي عكس هاي بهتري بگيرند. ارتقاي قابليت فوكوس خودكار و سريع، تثبيت بيشتر تصوير و سازگاري با فناوري اچ دي آر از جمله ديگر قابليت هاي دوربين هاي آيفون هاي تازه خواهد بود. پيش بيني مي شود قدرت زوم اپتيكال آيفون هاي تازه سه برابر باشد. حسگر اين دوربين ها هم ۶۴ مگاپيكسلي خواهد بود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11053069.html

مدل ميز هاي مورد علاقه كودكان و نوجوانان

۵۵ بازديد

تمام نوجوانان، چه دختر و چه پسر مسائل زيادي را در اتاق خواب خويش تجربه خواهند، در اين دوره سني آنها لازم دارند تمام وسايل مورد نيازشان در اتاق موجود باشد. مدل ميز تحرير نوجوانان با طراحي ارگونوميك و قشنگ احد از همين نيازهاي بنيادي هر نوجواني است.يكي از ابزارها باره علاقه هر نوجواني داشتن يك ميز تحرير و صندلي پسنديده براي اتمام تكاليف و كارهاي مدرسه است. در اين پست با نمونه هايي آشنا خواهيد شد كه طرح هاي خلاقانه جديد مناسب براي اطاق نوجوانان كنجكاو و در پي ادب را شناسايي مي كند.
بيشتر مدل هاي ميز تحرير ديواري دخترانه كه در اين پست مشاهده خواهيد كرد ناچيز جا بوده و براي اطاق هاي حقير زياد مناسب هستند. از آنجايي كه بسياري از نوجوان هاي معاصر در آپارتمان هاي حقير حيات مي كنند، اطاق آنها نيز به طبع فضاي زيادي نداشته و برخي مواقع اوقات حتي جا براي قرار دادن لوازم بايسته اتاق وجود ندارد. با مشاهده مدل هاي اين پست، ايده هاي جديدي براي خريد مدل هاي كم جا توسط خواهيد آورد. مدل هاي دخترانه و پسرانه فرق چنداني از لحاظ طراحي ندارند و احتمالاً فقط وجه تمايز آنها رنگ بكار رفته در بدنه مدل ميز تحرير نوجوانان باشد.
براي اطاق هاي كوچك توصيه مي كنم از ميزهاي باريك اما دراز استفاده كنيد. اين ميزها علاوه بر اينكه فضاي زياد كمي از اطاق اشغال مي كنند، براي انجام تكاليف و كار با كامپيوتر فضاي كاملا ايده آلي در پسنديدن مصرف كننده قرار مي دهند. شكل ظاهري اين ميزها بسيار نوين بوده و براي دكوراسيون هاي امروزي بي اندازه عالي پاسخ خواهند داد. البته چنين ميزهايي فضاي شلف و ذخيره سازي ندارند، بجاي خريد ميزهاي كشو دار كه اغلب فضاي زيادي هم اشغال مي كنند مي توانيد ميزهاي باريك و ساده را خريداري كرده و فضاي بالاي ميز را با قفسه ها و شلف ها ديواري تزيين كنيد.
اگر بتوانيد فريم تخت خواب را به ميز تحرير نصب كنيد، ظاهر كلي اتاق خواب خيلي تر و تميز و مرتب ديده خواهد شد. چنين ميزهايي اغلب به طور سفارشي قابل جاسازي هستند. طوريكه فريم اريكه خواب در ادامه به ميز تحرير تبديل شده و دكوراسيوني يكپارچه و بهم پيوستگي در اتاق خواب ايجاد مي كند. با اين شغل ميز و تخت خواب با همديگر در يك گوشه اطاق قرار گرفته و فضاي خالي زيادي براي اياب و ذهاب آسان نوجوان در اطاق فراهم مي شود. زيبايي و كارايي دو عاملي هستند كه در خريد مدل ميز تحرير نوجوانان حتما بايد اولويت نخست را داشته باشند.
در مطالب قبلي پيرامون اهميت فضاي زاويه ها در خانه صحبت گرديم. گوشه ها در اتاق نشيمن و آشپزخانه از آنگونه فضاهاي بسيار مهمي هستند كه بيشتر بلا استفاده باقي مانده و بهره‌گيري حداكثري از اين محيط‌ نمي شود. شرايط در اطاق خواب هم همينطور است. وقتي با محدوديت محيط‌ روبرو باشيم بايد نگاه خويش را معطوف به زاويه هاي اطاق كنيم. قرار دادن يك ميز دو لبه براي كنج ديوار اتاق، ايده ايست كه نه فقط بسيار زيبا و هوشمندانه بنظر مي رسد، بلكه كار كردن با آنها نيز از ميزهاي مرسوم راحت تر و لذت تقسيم تر خواهد بود.
وقتي صحبت از استايل و شكل ظاهري مدل ميز تحرير نوجوانان مي شود، معمولا پسرها به اندازه دخترها به اين موضوع اهميت نمي دهند ولي همانطور كه در عكس هاي اين مطلب نگريستن كرديد، تمامي مدل ها چه دخترانه و چه پسرانه طرح هايي خلاقانه و زياد شيك را شامل مي شوند. الويت ابتدايي نوجوانان در اطاق خوابشان آموزه خواندن، سرگرمي، موسيقي و خيلي كارهاي ساير است. بنابراين يك ميز تحرير پسنديده دربايستن به فضاي ذخيره سازي زياد و همينگونه مكاني براي پيمان دادن لوازم سرگرمي مانند كامپيوتر روميزي يا لپ تاپ دارند.
ميز تحرير نوجوانان حتما نبايد خيلي جدي و رسمي مشابه ميزهاي اداري انتخاب شود. براي مدل هاي دخترانه سراغ طرح هاي كاملا دخترانه و شيك برويد، همين شرايط هم در اطاق هاي پسرانه راستگو است. البته اگر اتاقي نوين و مينيمال داريد، رهنمود ما خريد ميزهاي ساده و تزيين آنها با طرح هاي پسرانه يا دخترانه است. براي اطاق هاي دخترانه ايي كه با رنگ هايي مانند بنفش، نارنجي، زرد يا صورتي تزيين شده اند، ميزهايي با رنگ سفيد يا قهوه اي چوبي خيلي زيبا تظاهر خواهد كرد.