بازاريابي شبكه هاي اجتماعي – جلسه ۱۰ ديجيتال ماركتينگ

۵۶ بازديد

در جلسه پيش درباره مزاياي ايميل ماركتينگ كه احد از مهم‌ترين ترفندهاي ماركتينگ در دنياي ديجيتال است، صحبت كرديم. در اين جلسه در باره SMM يا بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي توضيحاتي را ارائه خواهيم كرد. حجم بسيار مخاطبين، افزايش ترافيك، بهبود سئو، برندسازي و بستگي آسان با مخاطبان و … ازجمله مزاياي حضور در شبكه‌هاي اجتماعي است.
پس از مشخص كردن هدف آژانس ديجيتال ماركتينگ آوش تك ، برپايي پروفايل در شبكه‌هاي اجتماعي، برنامه ريزي استراتژي، فرآوري محتواي مناسب و جذب بيننده كه تمامي مراحل حضور در شبكه‌هاي اجتماعي هستند، مي‌توان به ماركتينگ در اين شبكه‌ها پرداخت. مراحل حضور و ماركتينگ مجزا از يكديگر نيستند و بر يكديگر تأثيرگذارند. در پيوستگي مطلب، مراحل، مزايا و معايب SMM، KPI هاي مؤثر، روش‌هاي و ابزارهاي SMM را توضيح خواهيم داد.

بازاريابي شبكه اجتماعي يا SMM چيست؟بازاريابي شبكه هاي اجتماعي 

SMM كه مخفف عبارت  Social Media Marketing كه به معناي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي است، يگانه از روش‌هاي ديجيتال ماركتينگ محسوب مي‌شود. در صورت بازاريابي مناسب در اين شبكه‌ها، مي‌توانيد حجم زيادي از مخاطبان را جذب كرده و به كسب‌وكار خويش رونق ببخشيد. با توجه به تكاپو بخش زيادي از جامعه در پلتفرم‌هاي اجتماعي مانند تلگرام، اينستاگرام، توئيتر و … حضور و بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي، تقريباً براي هر كسب‌وكاري سودمند واقع خواهد شد؛ اما بايد در عقيده داشته باشيد كه SMM يك كانال فروش سر راست نيست و فقط ابزاري است براي كمك به فروش بيشتر، درواقع فروش را مستقيماً اتمام نمي‌دهد و نياز به موعد دارد؛ بنابراين، قبل از استفاده از اين روش بايد اهداف و نيازهاي خويش را بررسي كرده و سپس تصميم بگيريد.
آيا به بازاريابي رسانه هاي اجتماعي يا SMM نياز است؟هزينه ماركتينگ در شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به ساير روش‌هاي ديجيتال ماركتينگ بالاتر است؛ درنتيجه در ابتدا بايد بررسي كنيد كه آيا واقعاً به SMM بيچارگي داريد؟ باوجود حجم بالاي مخاطبان در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف، همگي كسب‌وكارها از بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي سهم نمي‌برند، ولي در كسب‌وكار خويش كامياب هستند. نخست بايد چشمداشت خويش از SMM را براي كسب‌وكارتان مشخص كنيد و سپس از آن استفاده كنيد. به‌صورت كلي مي‌توان گفت كه كسب‌وكارهاي ذيل به راهبرد SMM نياز دارند:
برندهاي معروفمحصولات مربوط به ورزش، سلامت و زيباييمحصولات مربوط به كودكانكالاهاي لوكسفروشگاه‌هاي كبير آنلاينو كساني كه منظور سرمايه‌گذاري زيادي در تبليغات دارند.پيش‌نيازهاي اجراي SMMپس از پي بردن به اينكه قطعاً به شيوه SMM نياز داريد، بايد از توانايي اجراي اين شيوه نيز اطمينان حاصل كنيد. براي اين موضوع، بايد به سه عامل وب‌سايت، بودجه و آناليتيكس توجه كنيد. قصد از آناليتيكس داشتن يك دست موزه تحليلي براي رصد نتايج كمپين‌ها است و در پيوستگي منظور از دو باره ساير را توضيح داده‌ايم:

بهترين گوشي‌هاي هوشمند مخصوص عكاسي موجود در بازار ايران

۶۱ بازديد

همواره دوربين باكيفيت يكي از مهم‌ترين دلايل كاربران براي خريد يك اسمارت‌فون محسوب مي‌گردد. در اين مطلب مي‌خواهيم با چند نمونه از بهترين گوشي‌هاي هوشمند مخصوص عكاسي آشنا شويم پس تا پايان همراه آي‌تي‌رسان باشيد…

 

۱. آيفون ۱۱ پرو‌‌ مكس

با بهترين گوشي‌هاي هوشمند مخصوص عكاسي موجود در بازار آشنا شويد!دستاورد اپل در كنار مشخصاتي مثل چيپست A13 بايونيك، حافظه ذخيره‌سازي ۵۱۲ گيگابايتي و صفحه نمايشي ۶.۵ اينچي، دوربيني سه‌گانه را هم به همراه دارد. كمپاني سازنده، دوربين اصلي ۱۲ مگاپيكسلي با گشودگي دريچه ديافراگم f1.8 و لرزش‌گير اپتيكال را در آيفون ۱۱ پرو مكس قرار داده است.

اين محصول از يك سنسور اولترا وايد و يك سنسور تله‌فوتو نيز بهره مي‌برد كه هردوي آنها مشابه دوربين اصلي داراي رزولوشن ۱۲ مگاپيكسل هستند.

با بهترين گوشي‌هاي هوشمند مخصوص عكاسي موجود در بازار آشنا شويد!

پرچمدار اپل نه فقط بخاطر دوربين‌هاي باكيفيت، بلكه به دليل استفاده از هوش مصنوعي، تكنولوژي بهبود تصوير به‌صورت نقطه به نقطه، نويز بسيار اندك و گستره دايناميك بالا توانسته امتياز خارق‌العاده ۱۲۴ را در وب‌سايت DxoMark به خودش اختصاص دهد.

اين هندست قادر است تا جلوه‌هاي بوكه با خطايي اندك در تصاوير مورد نظر كاربر اعمال كرده و هنگام عكس‌برداري در محيط‌هاي تاريك و شب نيز به‌عنوان يك عصاي دست جادويي به كمك شما بشتابد!
دوربين سلفي اين هندست با رزولوشن ۱۲ مگاپيكسل در بين بهترين‌هاي بازار جاي مي‌گيرد و‌ همواره تصاوير مناسبي مي‌گيرد.

نقاط قوت:
ثبت جزييات مناسب در اكثر تصاوير
رنگ‌هاي طبيعي در محيط‌هاي گوناگون
فوكوس خودكار سريع و دقيق
لنز اولترا وايد با زاويه ديد گسترده
نقاط ضعف:
مشاهده‌ نويز در محيط‌هاي پرنور
از دست رفتن برخي جزييات هنگام عكس‌برداري با فلاش دوربين
كاهش جزييات در زوم‌هاي بالا

 

۲. شيائومي مي نوت ۱۰

با بهترين گوشي‌هاي هوشمند مخصوص عكاسي موجود در بازار آشنا شويد!از مشخصات سخت‌افزاري اين اسمارت‌فون بايد به بهره‌مندي از تراشه هشت هسته‌اي اسنپ‌دراگون ۷۳۰G، نمايشگري ۶.۵ اينچي با دقت فول اچ‌دي پلاس و باتري حجيم ۵۲۶۰ ميلي‌آمپري اشاره نمود.

دوربين اصلي اين دستگاه رزولوشن خيره‌كننده‌ ۱۰۸ مگاپيكسلي با اپرچر f1.7 داشته كه طبق ادعاي سازنده از فناوري تقسيم چهارگانه پيكسل‌ها استفاده كرده و در نهايت خروجي آن يك تصوير ۲۷ مگاپيكسلي خواهد بود.

همچنين كمي پايين‌تر از اين سنسور يك دوربين اولترا وايد ۲۰ مگاپيكسلي قرار دارد كه دو عدد دوربين تله‌فوتو نيز با دقت ۸ و ۱۲ مگاپيكسل آن را همراهي مي‌كنند.

با بهترين گوشي‌هاي هوشمند مخصوص عكاسي موجود در بازار آشنا شويد!

البته اين پايان كار نيست، چراكه شيائومي پا را فراتر نهاده و يك سنسور ماكرو با رزولوشن ۲ مگاپيكسل نيز در پشت دستگاه قرار داده تا خيال كاربران از همه نظر آسوده باشد.
زماني كه به بررسي‌هاي صورت گرفته روي دوربين مي نوت ۱۰ نگاهي مي‌اندازيد، متوجه خواهيد شد كه شركت سازنده گامي بزرگ و رو به جلو را در زمينه عكس‌برداري با گوشي‌هاي هوشمند برداشته كه از جهات بسياري تحسين برانگيز است.  اين ديوايس ميان‌رده توانسته امتياز عالي ۱۳۰ را در موسسه DxoMark از آن خود نمايد كه تصاوير ثبت شده با آن نيز تعادل رنگ مناسب، جزيياتي عالي و نويزي كمتر از ديگر رقباي موجود در بازار دارد.

سنسور اولترا وايد تعبيه شده در مي‌ نوت ۱۰ زاويه ديد گسترده‌اي داشته و تصاويري با كمترين اعوجاج را به كاربر هديه مي‌دهد.

با بهترين گوشي‌هاي هوشمند مخصوص عكاسي موجود در بازار آشنا شويد!

بدون ترديد اگر قصد نداريد تا براي داشتن يك اسمارت‌فون با دوربين فوق‌العاده هزينه خريد يك محصول پرچمدار را پرداخت نكنيد، مي نوت ۱۰ و مي نوت ۱۰ پرو از بهترين گزينه‌هاي موجود در بازار هستند.

يكي‌ديگر نقاط قوت اين گوشي هوشمند دوربين سلفي قدرتمندي است كه شيائومي در آن تعبيه نموده كه با دقتي ۳۲ مگاپيكسلي و گسترده ديد وايد سلفي‌هاي چشمگيري را خلق خواهد نمود.

نقاط قوت:
جزييات بسيار مناسب
نور كافي و عكس‌برداري عالي در شب
دوربين اولترا وايد باكيفيت
اجراي عالي افكت بوكه
تعادل رنگ بسيار عالي
نقاط ضعف:
تيز شدن لبه تصاوير هنگام‌ استفاده از زوم اپتيكال
گسترده دايناميك كمتر در مقايسه با رقبا
گاها تمايل به صورتي شدن تصاوير در عكس‌برداري از لوكيشن‌هاي چند رنگ!

منبع:

https://itresan.com/296327/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%85%d9%88/

نوكيا 9.3 و نوكيا 7.3 به‌زودي معرفي خواهند شد

۵۴ بازديد

پرچمدار بعدي نوكيا يعني نوكيا 9.3 قرار است در ماه‌هاي آينده جانشين نوكيا 9 PureView شود. نوكيا 9 PureView در سال گذشته فروش‌هاي خوبي داشته و ارايه مدل جديدي كه بتواند آمار فروش آن را تكرار يا حتي بيشتر از آن بفروشد واقعا كار سختي خواهد بود.

براساس شايعه جديدي كه امروز منتشر شده، نوكيا 9.3 در اواسط يا اواخر سه ماهه سوم امسال معرفي خواهد شد. اين بدين معني است كه ما احتمالا در ماه آگوست يا سپتامبر شاهد اين هندست خواهيم بود. بنابراين به نظر مي‌رسد كه شركت HMD براي رقابت با موج اول پرچمداران 2020 برنامه‌اي نداشته و خود را براي رقابت با موج دوم پرچمدارن امسال آماده مي‌كند. البته نبايد فراموش كنيم كه در همان ماه‌ها سامسونگ از سري نوت 20، هواوي از ميت 40 و گوگل از پيكسل 5 رونمايي خواهند كرد.

نوكيا در كنار نوكيا 9.3، از گوشي نوكيا 7.3 هم پرده‌برداري خواهد كرد. اين هندست مدل بعدي نوكيا 7.2 خواهد بود كه سپتامبر سال گذشته عرضه شد.

يك منبع آگاه گفته است كه هر دو گوشي نوكيا 9.3 و 7.3 در حال گذراندن تست‌هاي نمونه اوليه هستند كه تا الان خوب پيش رفته است. ظاهرا براي نوكيا 7.3، دو نمونه اوليه وجود دارد كه يكي از آن‌ها از شبكه 5G پشتيباني مي‌كند و ممكن است دستگاه نهايي باشد.

شايعه امروز درباره زمان معرفي نوكيا 9.3 هنوز قطعي نيست؛ ضمن اينكه مديران HMD هنوز منتظر هستند ببينند شرايط شيوع ويروس كرونا در هفته‌ها و ماه‌هاي آينده به كجا مي‌رسد.

منبع:

https://itresan.com/296443/%d9%86%d9%88%da%a9%db%8c%d8%a7-9-3-%d9%88-%d9%86%d9%88%da%a9%db%8c%d8%a7-7-3-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8%b2%d9%88%d8%af%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%af-%d8%b4/

تعريف شبكه هاي اجتماعي چيست؟

۶۱ بازديد

شبكه هاي اجتماعيشبكه هاي اجتماعي، اصطلاحي است كه براي اولين بار در سال ۱۹۵۴ بدست جان بارنز كه در حوزه‌ي انسان شناسي اجتماعي تكاپو مي‌كرد، آفرينش شد. او تحقيقي در باره گروه‌هاي اجتماعي در بخشي از نروژ اتمام مي‌داد و اصطلاح شبكه اجتماعي را در آن پژوهش براي توصيف رابطه بين انسانها و تحليل مكانيزم‌هاي آژانس ديجيتال ماركتينگ آوش تك ارتباطي و خصوصاً تصميم گيري آنها به كار برد.
به گزارش لاين استور، جان بارنز، در آينده ضمن اينكه از توسعه مفهوم شبكه هاي اجتماعي آشكاركردن خوشحالي مي‌كرد، خويش از اين دامنه فاصله گرفت و به سمت جامعه شناسي نزاكت كه حوزه‌ي باره علاقه‌ي خودش بود بازگشت.
اگر ما هم بخواهيم به تعريف شبكه هاي اجتماعي از نگاه او رجوع كنيم، مي‌توانيم بگوييم:
شبكه هاي اجتماعي، هنگامي به هستي مي‌آيند كه ساختاري از گره‌‌هاي پيوسته به هم شكل مي‌گيرند. هر گره، يك فرد يا يك گروه يا يك سازمان است. شبكه اجتماعي، به معناي نمايش و مطالعه‌ي ارتباط بين اين گره ها و جريان فرهنگ و اطلاعات بين آنهاست.
با اين شكل از تعريف شبكه هاي اجتماعي، همانطور كه در نخست توضيح داديم، شبكه هاي اجتماعي قدمتي به اندازه‌ي انسان بر روي كره زمين دارند و البته مي‌توان گفت مطالعه‌ي علمي و ساختاريافته‌ي اين شبكه ها، از سال ۱۹۵۴ آغاز شده است.
تحليل شبكه هاي اجتماعي با استفاده از نظريه گرافها يك تخصص گران قيمت است
شبكه اجتماعي پينترست چيست ؟
شايد براي شما جالب باشد كه گرد از ابزارهاي موتورهاي جستجو هم براي رتبه بندي سايت‌ها  تحليل صفحات وب به عنوان يك شبكه اجتماعي است. شبكه اي كه گره‌هاي آن را به جاي انسانها، صفحات وب ساختن مي‌دهند.
سرويس‌هاي گسترش شبكه هاي اجتماعيبه گزارش لاين استور، با پروا به تعريف عمومي ارائه شده از شبكه هاي اجتماعي، هر فضايي كه با منظور شكل گيري و تسريع و تسهيل رشد شبكه هاي اجتماعي به هستي بيايد، يك سرويس شبكه اجتماعي يا SNS خواهد بود.
شايد بتوان سازمان‌هاي مردم نهاد (سمن‌ها يا NGOها) را به عنوان گرد از بهترين نمونه‌هاي سرويس‌هاي توسعه شبكه اجتماعي حول يك محور خاص و جستار مشخص،‌ مطرح كرد.
سرويس‌هاي ديجيتال توسعه شبكه هاي اجتماعيDSNS ها، همان چيزي هستند كه ملت در زبان روزمره خود، به آن شبكه هاي اجتماعي مي‌گويند. گوگل پلاس، لينكدين، فيس بوك، اينستاگرام، توييتر و ساير #پلتفرم‌هاي مشابه، ابزارهاي ديجيتالي هستند كه براي ايجاد شبكه هاي اجتماعي و گسترش آنها طراحي شده‌اند.
 
شبكه‌هاي اجتماعي مجازيتحليلبه گزارش لاين استور، فضاي مجازي، امكان شكل‌گيري اجتماعات جديد از كاربران را فراهم مي‌كند. از موعد فرديناند تونيس و تلاش او براي تعريف دو گونه گردهمايي انساني يعني «اجتماع» (گزلشافت) در روبرو «جامعه» (گمنشافت) به پس همه انديشمندان علوم اجتماعي و فرهنگي «رو در رو بودن»، «محدوديت تعداد»، و «ابتناء بر روابط عاطفي و نه روابط عقلاني» را از خصائص اساسي اجتماع عنوان كرده‌اند.
هر چند روابط كاربران فضاي مجازي رابطه‌اي با واسطه و نه رو در رو است اما بسياري از پژوهشگران اينترنت تمايل دارند از اصطلاح «اجتماع» براي اشاره به جمع كاربران كاربرد كنند.
شبكه‌هاي اجتماعي مجازي مانند فيس‌بوك در بين ملت دانشمند محبوبيت فوقاني كسب كرده‌اند. اين شبكه‌هاي اجتماعي درعين حالا فضايي براي يافتن دوستان جديد يا باستاني هستند، جايي براي گفتگو هستند كه در آنها افراد عقايد و نظرات خويش را با هم به اشتراك و بحث مي‌گذارند.
اهميت و محبوبيت شبكه‌هاي اجتماعي مجازي، بعدها بيش از اين هم اهميت پيدا مي‌كند. زيرا در دنياي حقيقي هيچ‌گاه كسان علاقه‌مند، موضوعات موردعلاقه خود را به اين گستردگي نمي‌يافتند. در پيوستگي با لاين استور همراه باشيد.

مصوبات تعيين تعرفه خدمات ارتباطي تا پايان خرداد ۹۹ تمديد شد

۵۷ بازديد

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، مجيد حقي معاون امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري از تمديد اعتبار پروانه‌ها و مجوزهاي صادر شده در رگولاتوري تا پايان خرداد ۹۹ خبر داد.

وي گفت: بر اساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با توجه به شيوع ويروس كرونا در كشور، ضرورت حفظ سلامت مردم و به منظور كاهش ترددهاي غيرضروري، تمامي پروانه‌ها و مجوزهايي كه اعتبار آنها در بازه زماني اول اسفند ۹۸ تا اول خرداد ۹۹ به پايان مي‌رسد، تا پايان خرداد ۹۹ تمديد مي‌شوند.

حقي با اشاره به اينكه اين مصوبه تمامي مهلت‌هاي قانوني اقدام براي تمديد پروانه را نيز شامل مي‌شود، افزود: دارندگان برخي از پروانه‌ها مانند دفاتر پيشخوان يا مراكز تماس و … دو يا سه ماه قبل از پايان اعتبار پروانه مهلت دارند براي تمديد آن به رگولاتوري مراجعه كنند، چنانچه اين مهلت اقدام، با بازه زماني اول اسفند تا اول خرداد همزمان شود اين مهلت نيز تا ۳۱ خرداد ۹۹ تمديد شده است.

وي تصريح كرد: آن دسته از مصوبات كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات كه در مورد تعيين تعرفه خدمات بوده و در بازه زماني اسفند ۹۸ تا سه ماه پس از آن اعتبار دارند نيز مشمول اين تمديد شده و تعرفه‌هاي ذكر شده در آن نيز تا پايان خرداد ۹۸ اعتبار دارند.

معاون پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري تاكيد كرد: بر اساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، دارندگان پروانه و مجوز با همان شرايط و ضوابط درج شده در پروانه‌ها مي‌توانند تا پايان خرداد ماه بدون مراجعه به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي براي تمديد، در چارچوب پروانه خود فعاليت كنند.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4896002/%d9%85%d8%b5%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b9%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%b9%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%db%b9%db%b9-%d8%aa%d9%85%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b4%d8%af#ref=shahrekhabar

خبرگوناگون هواوي با استخدام مهندسان انويديا وارد كسب‌وكار پردازنده گرافيكي مي‌شود

۵۴ بازديد

هواوي به‌خاطر مشكلاتي كه با دولت آمريكا دارد و همچنين فروش كم اسمارت‌فون‌هايش در خارج از چين، مجبور شده است براي جبران فرصت‌هاي از دست رفته به‌دنبال منابع درآمدي ديگري باشد.

براساس جديدترين شايعات، اين شركت در حال ايجاد يك مركز تحقيقاتي جديد براي ساخت پردازنده‌هاي گرافيكي با استخدام متخصصاني از شركت انويديا است.

البته لازم به گفتن است كه اين پردازنده‌ها، چپپ‌هاي جريان اصلي بازار نخواهند بود، بلكه بيشتر در سرورها براي محاسبات ابري و هوش مصنوعي استفاده خواهند شد. در حال‌حاضر، انويديا بر بازار چيپ‌هاي سرورها حكمفرمايي مي‌كند. به گفته منابع آگاه، هواوي از سال 2012 در حال توسعه پردازنده گرافيكي خودش است و در زمان مناسب آن را به جهانيان معرفي خواهد كرد.

همچنين اين احتمال وجود دارد كه هواوي براي رفع نيازهاي خودش كه هم‌اكنون چند سرويس محاسبه ابري را مديريت مي‌كند، مشغول كار روي يك پردازنده گرافيكي باشد.

منبع:

https://itresan.com/296372/%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af/?ref=shahrekhabar