بازاريابي شبكه هاي اجتماعي – جلسه ۱۰ ديجيتال ماركتينگ

۵۷ بازديد

در جلسه پيش درباره مزاياي ايميل ماركتينگ كه احد از مهم‌ترين ترفندهاي ماركتينگ در دنياي ديجيتال است، صحبت كرديم. در اين جلسه در باره SMM يا بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي توضيحاتي را ارائه خواهيم كرد. حجم بسيار مخاطبين، افزايش ترافيك، بهبود سئو، برندسازي و بستگي آسان با مخاطبان و … ازجمله مزاياي حضور در شبكه‌هاي اجتماعي است.
پس از مشخص كردن هدف آژانس ديجيتال ماركتينگ آوش تك ، برپايي پروفايل در شبكه‌هاي اجتماعي، برنامه ريزي استراتژي، فرآوري محتواي مناسب و جذب بيننده كه تمامي مراحل حضور در شبكه‌هاي اجتماعي هستند، مي‌توان به ماركتينگ در اين شبكه‌ها پرداخت. مراحل حضور و ماركتينگ مجزا از يكديگر نيستند و بر يكديگر تأثيرگذارند. در پيوستگي مطلب، مراحل، مزايا و معايب SMM، KPI هاي مؤثر، روش‌هاي و ابزارهاي SMM را توضيح خواهيم داد.

بازاريابي شبكه اجتماعي يا SMM چيست؟بازاريابي شبكه هاي اجتماعي 

SMM كه مخفف عبارت  Social Media Marketing كه به معناي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي است، يگانه از روش‌هاي ديجيتال ماركتينگ محسوب مي‌شود. در صورت بازاريابي مناسب در اين شبكه‌ها، مي‌توانيد حجم زيادي از مخاطبان را جذب كرده و به كسب‌وكار خويش رونق ببخشيد. با توجه به تكاپو بخش زيادي از جامعه در پلتفرم‌هاي اجتماعي مانند تلگرام، اينستاگرام، توئيتر و … حضور و بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي، تقريباً براي هر كسب‌وكاري سودمند واقع خواهد شد؛ اما بايد در عقيده داشته باشيد كه SMM يك كانال فروش سر راست نيست و فقط ابزاري است براي كمك به فروش بيشتر، درواقع فروش را مستقيماً اتمام نمي‌دهد و نياز به موعد دارد؛ بنابراين، قبل از استفاده از اين روش بايد اهداف و نيازهاي خويش را بررسي كرده و سپس تصميم بگيريد.
آيا به بازاريابي رسانه هاي اجتماعي يا SMM نياز است؟هزينه ماركتينگ در شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به ساير روش‌هاي ديجيتال ماركتينگ بالاتر است؛ درنتيجه در ابتدا بايد بررسي كنيد كه آيا واقعاً به SMM بيچارگي داريد؟ باوجود حجم بالاي مخاطبان در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف، همگي كسب‌وكارها از بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي سهم نمي‌برند، ولي در كسب‌وكار خويش كامياب هستند. نخست بايد چشمداشت خويش از SMM را براي كسب‌وكارتان مشخص كنيد و سپس از آن استفاده كنيد. به‌صورت كلي مي‌توان گفت كه كسب‌وكارهاي ذيل به راهبرد SMM نياز دارند:
برندهاي معروفمحصولات مربوط به ورزش، سلامت و زيباييمحصولات مربوط به كودكانكالاهاي لوكسفروشگاه‌هاي كبير آنلاينو كساني كه منظور سرمايه‌گذاري زيادي در تبليغات دارند.پيش‌نيازهاي اجراي SMMپس از پي بردن به اينكه قطعاً به شيوه SMM نياز داريد، بايد از توانايي اجراي اين شيوه نيز اطمينان حاصل كنيد. براي اين موضوع، بايد به سه عامل وب‌سايت، بودجه و آناليتيكس توجه كنيد. قصد از آناليتيكس داشتن يك دست موزه تحليلي براي رصد نتايج كمپين‌ها است و در پيوستگي منظور از دو باره ساير را توضيح داده‌ايم:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.