موفقيت در اينستاگرام كار آساني نيست!

۵۶ بازديد

راهكارهاي ساده و تئوري كه معمولا با جمع‌آوري دانش و اطلاعات سطحي منتشر شده در وب ارائه مي‌شود، معمولا با عنوان‌هاي فريبنده سعي درفروش يك دوره دارند! اما راستي چيز ديگري است. كاميابي يك صفحه بازرگانيآموزش اينستاگرامدر اينستاگرام شغل ساده‌اي نيست و نياز به فعاليت مستمر و هدفمند دارد كه در زمان اختصار متوقف نشود. اما وقتي شما يك صفحه پرمخاطب داريد تنها با انتشار يك استوري به خواسته مدنظر خود خواهيد رسيد و اين يك تجربه زياد لذت‌بخش است. 

بازاريابي در اينستاگرام رايگان است:شما براي فروش در اينستاگرام هزينه‌اي پرداخت نمي‌كنيد جز زمان! اگر بخواهيد كل موارد را با كوشش و خطا متوجه شويد موعد زيادي را از دست خواهيد داد! كل مطالب گفته شده در اين دوره از كوشش و خطا عبور كرده است و طريق 100٪ كاربردي و نتيجه تقسيم نهايي آموزش داده مي‌شود.

شيائومي 30 ميليون فروش گوشي Redmi Note 8 را جشن گرفت

۵۵ بازديد

رسانه كليك – امروز روز ويژه‌اي براي شركت چيني شيائومي است؛ زيرا اين شركت 30 ميليون دستگاه از سري خانواده Redmi Note 8 فروخته است. هر سه عضو سري Note 8 اين مدل را به جمع 10 گوشي هوشمند برتر سه ماه آخر سال 2019 رسانده‌اند. 

اين خبر توسط Lu Weibing، مدير برند ردمي اعلام شده است. او مي‌گويد: «در ماه اول عرضه يك ميليون دستگاه فروخته شد. وقتي اين گوشي در بازارهاي جهاني عرضه شد، به نقطه اوج خود با ميزان 10 ميليون فروش رسيد. پس از آن نيز فقط 5 ماه زمان برد تا 20 ميليون فروش ديگر داشته باشد و ركوردزني كند.» 

Redmiگوشي هوشمند Redmi Note 8 Pro اولين گوشي با دوربين 64 مگاپيكسلي است كه در تاريخ 29 آگوست رونمايي شد اما تا سپتامبر عرضه نشد. شيائومي در اين مدت بيش از 120هزار عدد از اين دستگاه توليد كرد.

با توجه به اينكه سري Redmi Note 9 در حال حاضر در سراسر جهان فروخته مي‌شود، احتمالا ميزان فروش Note 8 در آينده كم خواهد شد. بايد ديد تا عضو جديد شركت هم مي‌تواند ركوردزني داشته باشد يا خير.

منبع: 

https://click.ir/1399/02/17/xiaomi_celebrates_30_million_sold_redmi_note_8_phones/

ايده آزمايشي توييتر براي كاربران نسخه IOS و وب؛ قبل از توييت كردن فكر كنيد!

۶۳ بازديد

رسانه كليك – توئيتر در حال آزمايش ويژگي جديدي براي مقابله با درگيري‌هاي مجازي و ايجاد مزاحمت است. اين ويژگي به كاربران فرصت مي‌دهد تا قبل از انتشار پاسخ هاي اهانت آميز به يك توئيت، آن را دوباره بررسي كنند.

 

در همين راستا اين شركت طي يك طرح آزمايشي، قبل از پاسخ به توئيت و ارسال يك پيام اهانت آميز از كاربران مي خواهد تا درباره آن دوباره فكر كنند.

در بيانيه توئيتر آمده است: ما براي اينكه به كاربران اجازه دهيم دوباره درباره پاسخ شان به يك توئيت دوباره فكر كنند، طرحي را به طور محدود در دستگاه هاي iOS آزمايش مي كنيم. طي اين طرح اگر پاسخ كاربران حاوي مطالبي آزار دهنده باشد، به آن ها فرصت داده مي شود تا قبل از انتشار، آن را دوباره بررسي كنند.

اين ويژگي مشابه قابليت «ضدقلدري» است كه سال گذشته اينستاگرام ارائه كرد. اينستاگرام با استفاده از هوش مصنوعي متن هاي اهانت آميز را رديابي مي كند و از كاربران مي خواهد قبل از ارسال كامنت، دوباره فكر كنند.

نسخه اين ويژگي در توئيتر به دنبال واژه هايي در يك پاسخ مي گردد كه مشابه نمونه هايي است كه قبلا گزارش شده اند. مدت ها است كه توئيتر با آزار در فضاي آنلاين مقابله مي كند و ويژگي هاي مختلفي را براي اين منظور به كار گرفته است.

منبع: 

https://click.ir/1399/02/17/twitter-is-testing-a-new-threaded-conversation-layout-on-ios-and-the-web/

سئوي كلاه خاكستري و تكنيك هاي آن

۵۸ بازديد

سئوي كلاه خاكستري چيست؟همان طور كه گفته شد سئوي كلاه خاكستري چيزي ما بين سئو كلاه سفيد و سئو كلاه سياه است. اگر تكنيك هاي اين سئو توسط افراد كارشناس و متخصص سپريدن شود، مي تواند كارايي بسيار زيادي در افزايش ترافيك طبيعي وب سايت و بهينه سازي هر چه بهتر سايت براي موتورهاي جستجو شود.
به پيشه گيري راهبرد هاي تعليم سئو كلاه خاكستري مي تواند دو برتري براي شما داشته باشد. اول اينكه ريسك اقليت نسبت به سئو كلاه سياه دارد. دوم اينكه به اندازه سئو كلاه سفيد دشوار و سخت نيست.
در مجموع، كلاه خاكستري موارد زير را شامل مي شود:
خريد گستره هاي كهنه براي اثر دادن اعتبار زياد وب سايت در دنياي اينترنت: گوگل به تارنما هاي كهنه كه همش بروز هستند اغلب اهميت مي دهد لغايت وب سايت هاي جديد بروز.محتواي تكراري كه مي تواند شامل ايجاد يك محتواي جديد از تركيب چند محتواي باستاني يا محتواي چند وب سايت ساير و طريق هاي ديگر كه در ادامه به آن مي پردازيملينك سازي چند گره اي و شبكه ايافزايش ورودي گوگل به سايت با خريد بازديد كنندهحال كه با مفهوم سئو خاكستري چيست آشنا شديد، مي خواهيم تك تك موارد بالا را برايتان بررسي كرده و تكنيك هاي مربوط به آن را به شما ارائه دهيم.
خريد حوزه هاي قديمي و منقضي شدهدر دنياي وب بعضي از وب سايت ها هستند كه ساير باره استفاده پيمان نمي گيرند و هيچ كاربردي براي صاحبانشان ندارند. اين دامنه ها به انگيزه عمر زيادي كه دارند مي توانند اعتبار احسان براي محتوا و تارنما شما ايجاد كنند. پهنه تارنما تنها چيزي است كه هر چه عمر آن بيشتر شود، اعتبار بيشتري پيدا مي كند. برآيند اينكه شما مي توانيد با پيدا كردن گستره قديمي، اطلاعات خويش را به آن حوزه انتقال ديتا و از اعتبار آن بهره مند شويد. اين يكتا از تكنيك هاي سئو كلاه خاكستري است كه مي تواند كاربرد زيادي براي شما داشته باشد.
محتوا تكراري در سئوي كلاه خاكستريمحتوا و فرآوري آن احد از اصلي ترين شغل هايي است وب سايت ها براي حضور در دنياي اينترنت اتمام مي دهند. كاربران هدفشان از حضور در دنياي اينرنت، پيدا كردن محتواي مورد نيازشان است. آژانس ديجيتال ماركتينگ آوش تك كاربران و به طور كلي انسان ها معمولا نيازهاي مشترك زيادي دارند و وب سايت ها نيز از اين جريان استفاده كرده و محتوايي كه اغلب باره جستجو توسط كاربران پيمان بگيرد را توليد مي كنند.
بيان اين جستار چه بسا جالب به عقيده نرسد ولي فرآوري محتواي تكراري احد از تكنيك هاي سئو كلاه سياه است كه با اندكي سنجيدگي و رعايت نكات خاصي در سئوي كلاه خاكستري كاربرد مي شود. طريق هاي زيادي براي فرآوري محتواي تكراري يا اصطلاحا Duplicate content است كه رايج ترين آن فرآوري محتوا از محتواهاي سايت هاي ديگر به صورتي كه مفهوم آن محتوا را به چهره يك محتواي جديد توليد كنند.

پيكسل 4A و 4A XL: چه اطلاعاتي در مورد ميان‌رده جديد گوگل در اختيار داريم؟

۵۶ بازديد

ارديبهشت ماه سال پيش، گوگل از پيكسل 3A و 3A XL رونمايي كرد. اين اولين تلاش اين شركت براي ارايه گوشي‌هاي اقتصادي از نسل پيكسل بود. با اينكه پيكسل 3A نسبت به پيكسل 3 با قيمت كمتري روانه بازار شد، نسبت به اين پرچمدار از قابليت‌هاي كمتري برخوردار بود. براي مثال قابليت شارژ بي‌سيم و ضد آب بودن در پيكسل 3A به كلي وجود نداشت. اما به هرحال، اين گوشي براي كسي كه خواستار تجربه‌اي از پيكسل با قيمتي كمتر بود، گزينه مناسبي بشمار مي‌رفت.

حركت استراتژيك گوگل جواب ‌داد و با عرضه پيكسل ميان‌رده، فروش سري گوشي‌هاي پيكسل تا تابستان آن‌سال دوبرابر شد. به همين دليل حدس مي‌زنيم امسال نيز گوگل ميان‌رده‌اي براي سري پيكسل 4 معرفي كند و احتمالا بر اساس الگوي سال پيش، پيكسل 4A و 4A XL ناميده شود. به احتمال زياد اين اتفاق روي مي‌دهد چراكه رقيبان گوگل اكثرا ميان‌رده‌اي جايگزين براي گوشي‌هاي گران قيمت خود معرفي كرده‌اند. در ماه آپريل به تنهايي، اپل از آيفون اس اي (399$)، سامسونگ از سري A و موتورولا از سري موبايل‎‌هاي اقتصادي خود با نام موتو G Power و G Stylus رونمايي كرد.

در ادامه برايتان مجموعه‌اي از مطمئن‌ترين اخبار غيررسمي مرتبط با پيكسل 4A را جمع‌آوري كرده‌ايم، زيرا هنوز شركت گوگل بيانيه‌اي رسمي مبني بر عرضه اين گوشي منتشر نكرده‌ است.

قيمت پيكسل 4A و 4A XL: به‌احتمال زياد 399$

قيمت پيكسل 4A

سال پيش پيكسل 3A و 3A XL به ترتيب با قيمت‌هاي 399 و 479 دلار عرضه شدند. عجيب بنظر نمي‌آيد اگر گوگل همين رنج قيمتي را براي ميان‌رده بعدي خود انتخاب كند. دو دليل نيز براي اين انتخاب وجود دارد: اول از همه بالا بردن قيمت يك گوشي ميان‌رده ذهنيت خوبي براي جامعه هدف كه افرادي با بودجه كم هستند، به وجود نمي‌آورد. دوما درميان توليدكنندگان گوشي‌هوشمند برچسب قيمتي 399 دلار، قيمتي طلايي به‌شمار مي‌آيد. اين مساله ‌را مي‌توان با نگاه به قيمت آيفون اس اي اپل (399$) و A51 سامسونگ (399$) اثبات كرد. پيش‌تر افشا كننده معروف Evan Blass نيز در توييتر خود به همين قيمت اشاره كرده‌بود.

زمان عرضه پيكسل 4A

زمان عرضه پيكسل 4A

با توجه به اينكه تنها سرنخ براي حدس اين زمان، تاريخ عرضه پيكسل 3A است، به‌سختي مي‌توان به‌روز دقيقي اشاره كرد. تنها حدسي كه مي‌توان زد اين است كه اين گوشي همانند سري قبل خود، در ماه مه معرفي مي‌شود. سايت آلماني Caschys blog ادعا كرده‌است اين هندست بيست و دوم ماه مه توسط اپراتور Vodafone در آلمان عرضه خواهد شد. اگر اين تاريخ دقيق انتشار پيكسل 4A باشد، تنها يكماه با عرضه آن فاصله خواهيم داشت.

طراحي پيكسل 4A: جك هدفون، دوربين هول-پانچ

طراحي پيكسل 4A

در حال حاضر هيچ راهي وجود ندارد تا بتوانيم از طراحي پيكسل 4A باخبر شويم، اما وبسايت هندي 91Mobiles كه در زمينه اخبار فناوري فعال است، رندري از اين گوشي منتشر كرده كه خبر از وجود دوربين هول-پانچ و جك 3.5 ميلي‌متري هدفون مي‌دهد. دوربين هول-پانچ كه ترند اين روزهاي اسمارت‌فون هاست و در گلكسي s20 و وان‌پلاس 8 ديده مي‌شود، پيش‌تر در عكس‌هاي لورفته پيكسل 4A درتوييتر نيز ظاهر شده‌بود. پشتيباني از جك هدفون قابل پيش‌بيني است چراكه پيكسل 3A نيز به آن مجهز بود. اما از طرفي گوشي‌هاي بيشتري از جمله پيكسل 4 بدون جك هدفون عرضه مي‌شوند و نمي‌توان از وجود اين قابليت تا هنگام معرفي پيكسل جديد مطمئن بود.

دوربين پيكسل 4A: احتمالا مانند پيكسل 4 دو دوربين داشته باشد

دوربين پيكسل 4

يكي از مهمترين نكات مثبت پيكسل 3A، وجود دوربين باكيفيت پيكسل 3 در آن بود، پس احتمالا گوگل همين شيوه كار را براي پيكسل 4A پيش بگيرد و آنرا به دوربين پرچمدار پيكسل 4 مجهز كند. اين شامل دو دوربين پشت (يك دوربين استاندارد 12.2 مگاپيكسلي و يك لنز 16 مگاپيكسلي تله‌فوتو) و يك دوربين جلوي 8 مگاپيكسلي مي‌شود. اما شايد گوگل دقيقا همان قطعات را در پيكسل جديد كپي نكند. براي مثال، پيكسل 3A فاقد دوربين جلوي عريض پيكسل 3 بود، اما در عوض، قابليت جديدي به نام فيلمبرداري در حالت تايم‌لپس داشت كه در گوشي‌هاي پيكسل ويژگي جديدي بشمار مي‌رفت.

پيكسل 4A و پشتيباني از 5G

پيكسل 4a و پشتيباني 5G

هنگامي كه گوگل در اكتبر سال پيش از پيكسل 4 و 4XL رونمايي كرد، برنامه‌اي براي افزودن شبكه 5G به گوشي‌هايش نداشت. البته عجيب است اگر قابليت 5G در پيكسل 4A وجود داشته باشد، چراكه گوگل مي‌تواند با معرفي 5G در پرچمدار بعدي (پيكسل 5)، از ترند‌ بودن و بازاريابي مرتبط با آن بهره گيرد. اما به لطف تراشه ارزان‌قيمت اسنپ‌دراگون 765 كوالكام، كه اتفاقا قابليت پشتيباني از شبكه 5G را دارد، هندست‌هاي ميان‌رده نيز مي‌توانند به شبكه 5G مجهز شوند. هم‌اكنون نيز چند گوشي 5G ارزان‌قيمت ولي نه‌چندان معروف با نام‌هاي Coolpad Legacy و TCL 10 در بازار موجود است.

منبع:

https://itresan.com/298472/%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-4a-%d9%88-4a-xl-%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%b1%d8%af%d9%87/

آموزش زدن نيم فاصله در ويندوز

۶۷ بازديد

احتمالا تاكنون بارها اصطلاح “نيم فاصله” را شنيده‌ايد. نيم فاصله تحت عناوين متفاوتي نظير فاصله مجازي، فاصله صفر يا فاصله جامد نيز شناخته مي‌شود. در واقع نيم فاصله نمادي در استاندارد كدگذاري Unicode است كه با كد U+200C شناخته مي‌شود و هنگام تايپ متون كامپيوتري با زبان فارسي به كرات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در متون فارسي، برخي حروف مجاور به يكديگر متصل نمي‌شوند؛ با اين‌حال بين آن‌ها نيز فاصله مرئي وجود ندارد. به‌عنوان مثال واژه‌هايي نظير “كتاب ها” و “خانه ها” صرفا 1 كلمه بوده و از جنبه اصول نگارشي بايستي به‌صورت “كتاب‌ها” و “خانه‌ها” نوشته شوند. به‌طور معمول براي تايپ نيم فاصله در ويندوز بايستي از كليدهاي تركيبي Ctrl+Shift+2 استفاده كرد. فشردن همزمان اين 3 دكمه كاري بسيار دشوار است. با اين‌حال براي تايپ نيم فاصله در ويندوز، راهكارهاي ديگري نيز وجود دارد كه در ادامه به معرفي و آموزش 3 مورد از آن‌ها مي‌پردازيم:

  • تنظيم نيم فاصله در نرم‌افزار Word

براي تايپ نيم فاصله در برنامه ورد پس از اعمال تنظيماتي مي‌توان از كليدهاي تركيبي Space+Ctrl استفاده كرد. بدين منظور كافيست:

1. برنامه ورد را باز كرده و به مسير options > customize Ribbon > customize > categories > all commands > ResetChar مراجعه نماييد.

2. كليه كليدهاي تركيبي تعريف شده در پنجره Current Keys را انتخاب كرده و سپس بر روي دكمه Remove كليك كنيد. سپس پنجره را ببنديد.

3. از طريق نوار ابزار برنامه به مسير Insert > Symbols مراجعه نموده و روي گزينه more Symbols كليك كنيد. سپس با كليك روي منوي كشويي Font، فونت فارسي مورد استفاده جهت تايپ را انتخاب كنيد.

4. جهت يافتن نيم فاصله، عبارت 200C را در فيلد Character code تايپ نماييد.

5. اكنون بر روي دكمه shortcut key كليك كرده و در فيلد تعبيه شده تحت‌عنوان “press new shortcut key” كليدهاي Ctrl+Space را فشار دهيد. سپس جهت اعمال تنظيمات بر روي دكمه Assign كليك نماييد.

6. اكنون با مراجعه به پنجره Symbols و تب Special Characters از عدم تخصيص كليدهاي تركيبي Ctrl+Space به ساير كاراكترها اطمينان حاصل نموده و در صورت تخصيص اين ميان‌بر آن‌را حذف كنيد. اكنون با فشردن كليدهاي تركيبي فوق در فونت موردنظر، نيم فاصله درج خواهد شد.

  • استفاده از صفحه‌كليد استاندارد فارسي

كارآيي روش فوق صرفا محدود به برنامه ورد بوده و اين راهكار هنگام تايپ نيم فاصله در مرورگر وب يا ساير نرم‌افزارها كارآمد نيست. سيستم‌عامل‌هاي ويندوز 8 و 10 مجهز به 2 قالب Persian و Persian standard براي زبان فارسي هستند كه در مدل استاندارد، 3 كليد تركيبي شامل Ctrl+Shift+2 ،Shift+B و Shift+Space جهت تايپ نيم فاصله تعريف شده است. اكنون بايستي با مراجعه به بخش تنظيمات زبان در Control Panel، كيبورد استاندارد را به‌عنوان قالب پيش‌فرض تعيين نموده و قالب قديمي را حذف نماييد.

چنان‌چه كاربر ويندوز 7 يا ورژن‌هاي قديمي‌تر از آن هستيد؛ در اين‌صورت مي‌توانيد برنامه Standard Persian Keyboard را دانلود نموده و بر روي ويندوز نصب كنيد.

  • اصلاح قالب صفحه‌كليد يا تخصيص يك دكمه بلااستفاده به نيم فاصله

بدين منظور ابتدا برنامه Microsoft Keyboard Layout Creator را دانلود نموده و آن‌را بر روي ويندوز خود نصب كنيد. سپس با كليك روي تب File، گزينه Load existing keyboard را انتخاب نماييد. در پنجره باز شده، صفحه‌كليد موردنظر (Persian standard) جهت ويرايش را انتخاب كرده و سپس روي دكمه OK كليك كنيد.

بدين‌ترتيب تصوير كيبورد مقابل ديدگان شما نمايان مي‌شود. براي يافتن نيم فاصله، كد U+200C را وارد نموده و سپس يكي از دكمه‌هاي بلااستفاده صفحه‌كليد (مثلا مطابق شكل فوق) را به نيم فاصله اختصاص دهيد. نهايتا با مراجعه به تب Project و انتخاب گزينه Build DLL از صفحه‌كليد سفارشي خود خروجي قابل نصب تهيه نماييد. اكنون فايل خروجي بر روي كليه ورژن‌هاي ويندوز قابل استفاده خواهد بود.

منبع:

https://itresan.com/298425/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b2%d8%af%d9%86-%d9%86%db%8c%d9%85-%d9%81%d8%a7%d8%b5%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2/

۱۸ استراتژي براي قويتر شدن اينستاگرام

۵۷ بازديد

قبل از اينكه به بحث در باره راهبرد هاي واقعي كه مي تواند به بازرگاني شما كمك كند ، بپردازيم ، پيش درآمد سعي مي نماييم تعاملتبليغات در اينستاگرام رايگانبا اينستاگرام را فهم كنيم. ما در مقاله هاي قبل درمورد ابزارهاي كاربردي در اينستاگرام گفتگو كرديم و در اين مقاله مي خواهيم ۱۸ استراتژي براي قويتر شدن اينستاگرام را براي شما بيان كنيم.

ميزان مشاركت بيشتر در هر رسانه اجتماعي مي تواند سنجه وفاداري طرفداران شما به صفحه ي شما تلقي شود.
موفقيت يك پيج اينستاگرام به شمار مخاطبان شما مربوط نمي شود بلكه ميزان درگيري آنها با محتواي برند شما است كه از همه چيز مهم تر است.
اين ميزان مقايسه علاقه و تعامل آنها با عكس ها ، فيلم ها و حكايت هاي شماست كه به راستي به كاميابي در بازاريابي مي انجامد.
اين مهم است كه مشاغل در رسانه هاي اجتماعي حضوري پركار داشته باشند. وانگهي هيچ راهبرد بازاريابي در رسانه هاي اجتماعي بدون به كارگيري اينستاگرام كامل نيست. اينستاگرام يك بستر برتر براي مارك ها ، تبليغ كنندگان و مصرف كنندگان به طور يكسان فراهم آورده است.
اين اپليكيشن ۸۰۰ ميليون كاربر پركار ماهانه دارد و يوميه ۵۰۰ ميليون پروفايل در اينستاگرام فعال هستند.
چيز ديگري كه ممكن است شما را حيرت زده كند اين است كه ۷۰٪ از هشتگ هاي اينستاگرام حائز برند هستند. اين به شما چه مي گويد؟ اگر در اينستاگرام فعال نيستيد ، قطعاً رقباي شما هستند.
كساني كه قبلاً حساب كاربري خويش را تنظيم كرده اند در راه درست قرار دارند ولي تنها داشتن پيجي از اينستاگرام لزوماً به فروش انتها نمي شود.
اگر مي خواهيد فروش و درآمد راستين را از اينستاگرام كسب كنيد ، بايد يك راهبرد پسنديده را ارائه دهيد.
در پيوسته بعضي از پارامترهاي كليدي كه براي ارزيابي كارگماري خود بايد در جستجوي آن باشيد را براي شما شرح داده ايم :
۱. Followersفالوئر يك عامل بارز است كه شما بايد به آن پروا كنيد. تعداد مخاطبان يا كسان تأثيرگذار در پيج شما اهميت دارد اما مهم ترين پارامتر نيست.
علاوه بر دنبال كنندگانتان ، شما مي توانيد followers جديدي هم با به كارگيري راهكارهايي به صفحه ي خود اضافه كنيد.
۲. Likesميزان پسنديده شدن يگانه ديگر از پارامترهاي اساسي است. اين يك اندازه گيري در سطح پايه است براي اينكه مشخص شود آيا محتواي شما بدست پيروان شما به نكويي پذيرفته شده است يا خير !
اين يك پرتو ي كمابيش سر راست از ميزان محبوبيت پيج شما در بين مخاطبان منظور شماست.
۳. Commentsنظرات جنبه ي ديگري از فضاي اينستاگرام است كه مي توانيد هنگام دنبال و درگير شدن در اينستاگرام به آنها پروا كنيد.
تجزيه و تحليل نظرات ، درك با كيفيت تري از آنچه پيگيري كنندگان شما درباره پست هاي شما فكر مي كنند  ، به شما مي دهد.
دوست داشتن يك مطلب مهم است ، ولي نظرات نشانگر ستيز بيننده با آن درونمايه است ، زيرا آنها وقت خويش را صرف نوشتن يك نظر براي آن درونمايه مي كنند.
البته ، كيفيت نظرات نيز به همان اندازه مهم است. اغلب ، مردم نظرات ساده اي مانند “خوب” يا “خوب به نظر مي رسند” مي گذارند كه به راستي معني چنداني ندارند. تنها به نظرات ايموجي اسپم در زير نگاه كنيد.

تعداد شتاب‌دهنده‌هاي كشور به ۵۵ واحد رسيد

۵۸ بازديد

مراكز شتاب‌دهي نقش مهمي در رشد و شكل‌گيري كسب‌وكارهاي نوپا يا همان استارتاپ‌ها ايفا مي‌كند. شتاب‌دهنده تيم يا شركتي است كه از نظر مالي‌ و فكري و تجربه از استارتاپ‌ يا استارتاپ‌ها حمايت مي‌كند و نكات مهم آموزشي لازم را در كمترين زمان به استارتاپ‌ها ارائه مي‌كند. شتاب‌دهنده‌ها فقط حامي مالي نيستند و با سرمايه‌گذاران تفاوت‌ دارند.

مهدي عظيميان، رئيس مركز شتاب‌دهي و نوآوري معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري، نقش شتاب‌دهنده‌ها را پيش‌نيازي براي افزايش و رشد و پويايي استارتاپ‌هاي كشور مي‌داند. به‌گفته‌ي او، شتاب‌دهنده‌هاي كشور در ۱۲ ماه اخير رشد كمّي و كيفي خوبي تجربه كردند و معاونت علمي تلاش مي‌كند موانع موجود در رشد شتاب‌دهنده‌ها را از بين ببرد.

به‌گزارش مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري، تعداد شتاب‌دهنده‌هاي داراي تأييديه در سال ۱۳۹۸ به ۵۵ واحد رسيده است و پيش‌بيني مي‌شود اين روند صعودي در سال جاري نيز ادامه داشته باشد. رئيس مركز شتاب‌دهي و نوآوري گفت:

اميدوار هستيم تعداد شتاب‌دهنده‌ها در سال جاري با رشد بيشتري همراه باشد. از جنبه‌ي كيفي، مركز شتاب‌دهي نوآوري برنامه‌ي منسجمي براي ارزيابي مستمر شتاب‌دهنده‌هاي فعال در دست اجرا دارد كه به‌صورت دوره‌اي و در پايان هر فصل ارزيابي مي‌شود تا تطبيق اقدامات و عملكرد شتاب‌دهنده‌ها با برنامه‌هاي مصوب بررسي شود.

مقاله‌ي مرتبط:

عظيميان درادامه از بسته‌ي حمايتي تدوين‌شده براي حمايت از فعاليت مركز شتاب‌دهي نوآوري معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري خبر داد. به‌گفته‌ي او، اين حمايت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري به‌صورت تسهيلات يا حمايت‌هاي بلاعوض است. او همچنين گفت بسته‌ي حمايت مالي در دو بخش تعريف شده است: بخش اول، تسهيلات مالي است كه در قالب تأمين هزينه‌ي رهن فضاي كاري به آن‌ها پرداخت مي‌شود و به‌صورت قرض‌الحسنه است؛ بخش دوم، شامل مبالغ بلاعوض به‌ازاي استارتاپ‌هاي موفق خروجي است؛ به اين صورت كه به‌ازاي هر استارتاپ موفقي كه از شتاب‌دهنده خارج مي‌شود، مبلغي بلاعوض به شتاب‌دهنده‌هاي عضو مركز شتاب‌دهي نوآوري معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري داده مي‌شود. اين مبلغ براي حداكثر ۲۰ استارتاپ موفق خروجي به آن‌ها پرداخت مي‌شود.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/25/347882/iran-startup-accelerators-55-units/

TSMC توسعه فرايند ليتوگرافي دونانومتري را آغاز كرده است

۵۹ بازديد

اخبار منتشرشده در اوايل ماه جاري ميلادي، نشان مي‌داد شركت صنايع نيمه‌رساناي تايوان (TSMC)، ظرفيت توليد واسط‌هاي CoWoS و تراشه‌هاي پنج‌نانومتري خودش را به‌زودي به حداكثر مي‌رساند. ديروز نيز مشخص شد انويديا و AMD كل ظرفيت مازاد توليد TSMC را براي توسعه‌ي پردازنده‌ها و كارت‌هاي گرافيك جديدشان رزرو كردند. همچنين با اينكه شركت‌هاي يادشده پيشرفت‌هاي جديدي در توسعه‌ي تراشه‌هاي سه‌نانومتري كرده‌اند، نتوانسته‌اند كار چنداني پيش ببرند؛ زيرا به‌علت شيوع بيماري دنياگير كوويد ۱۹، بسياري از ابزار موردنياز يا دردسترس نيستند يا پيداكردنشان سخت است.

براي توسعه‌ي تراشه‌هاي سه‌نانومتري هنوز كارهاي زيادي بايد انجام شود؛ ولي وب‌سايت DigiTimes در آخرين جلسه‌ي سهام‌داران TSMC دريافته است اين شركت از هم‌اكنون قصد دارد روند توسعه‌ي ليتوگرافي دونانومتري را آغاز كند. جزئيات مربوط‌به فرايند ليتوگرافي يادشده بسيار مبهم است و تنها مسئله‌اي كه مي‌توان از آن مطمئن بود، اين است كه TSMC توسعه‌ي اين فرآيند را آغاز كرده است.

نكته‌ي واضع درباره‌ي تراشه‌هايي كه با ليتوگرافي دونانومتري ساخته مي‌شوند، سرعت بسيار بيشتر و كارآمدتربودنشان درمقايسه‌با تراشه‌هايي است كه درحال‌حاضر وجود دارند. در خط‌مقدم توسعه و پيشرفت‌هاي TSMC، تراشه‌هاي پنج‌نانومتري قرار دارد كه با بهره‌گيري از روش EUV (ليتوگرافي ازطريق اشعه‌ي ماوراء‌بنفش) و مشابه تراشه‌هاي ساخت سامسونگ توليد مي‌شوند. براساس گزارش وب‌سايت ديجي‌تايمز، TSMC انتظار دارد ۱۰ درصد از درآمدهاي امسالش حاصل از تراشه‌هاي پنج‌نانومتري باشد.

درحال‌حاضر، منبع اصلي درآمدهاي تراشه‌ساز يادشده توليد تراشه‌هاي هفت‌نانومتري است. AMD تعداد بسيار زيادي از اين نوع تراشه‌ها را براي قدرت‌بخشيدن به پردازنده‌هاي سري رايزن ۳۰۰۰ و كارت‌هاي گرافيك سري Navi سفارش داده است. حجم فراواني از ليتوگرافي ساخت هفت‌نانومتري TSMC نيز به اپل اختصاص دارد. ذكر اين نكته لازم است كه هواوي به‌دليل ممنوعيت‌هاي آمريكا، امكان خريد تراشه از TSMC را ندارد و براي حل اين مشكل، سفارش‌هايش را به شركت بين‌المللي ساخت نيمه‌رسانا (SMIC) مي‌سپارد.

كارشناسان انتظار دارند توليد انبود تراشه‌هاي سه‌نانومتري در سال ۲۰۲۲ آغاز شود؛ بااين‌حال، مدت بسياري تا آن زمان باقي مانده است. البته مي‌توان اميدوار بود كه پس از پايان انتظار براي اين تراشه‌ها، شاهد افزايش بيشتر عملكرد و بازدهي باشيم. به‌طور كلي، مشتريان فراواني ازجمله اپل، AMD، انويديا و شركت‌هايي از‌اين‌دست در صف خريد محصولات متنوع TSMC قرار دارند. بسياري از خطوط توليد تراشه‌ساز تايواني يادشده براي توليد محصولاتي همچون واسط‌هاي CoWoS و پردازنده‌ها و كارت‌هاي گرافيك نسل بعد براي AMD و انويديا رزرو شده‌اند.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/25/347881/tsmc-2nm-lithography-process/