آرشیو اسفند ماه 1398

تكنولوژي روز

نظرسنجي احساسات در استوري اينستاگرام

۵۸ بازديد

آموزش نظرسنجي احساسات در استوري اينستاگرامبراي اينكه بتوانيد از قابليت نظرسنجي احساسات در استوري اينستاگرام بهره مند شويد، ابتدا بيچارگي است كه اپليكيشن اينستاگرام خود را به آخرين نسخه موجود، بروز رساني نماييد.  بعد از دانلود و نصب نسخه جديد اينستاگرام، حال طبق مراحلي كه در پيوسته ذكر مي شود اقدام كنيد لغايت بتوانيد اولين نظرسنجي احساسات در استوري را به چهره اسلايدر ايموجي قرار دهيد.
پس از آپديت/دانلود نسخه جديد اينستاگرام مراحل پايين را طي كنيد:
اپليكيشن اينستاگرام را اجرا كنيد.از روش لمس گزينه You در قسمت نوار نمايش استوري ها، به تقسيم پيمان دادن استوري وارد شويد.نظرسنجي احساسات در استوري اينستاگرامتصويري را از طريق دوربين گوشي و يا از گزينه هاي موجود در گالري، براي پيمان دادن به عنوان استوري انتخاب نماييد.پس از گزينش تصوير مورد عقيده خود، انگشت خويش را روي صفحه قرار ديتا و به سمت بالا بكشيد تا گزينه هاي اضافه براي شما نمايش ديتا شود.از وسط گزينه ها، گزينه اسلايدر ايموجي را گزينش نماييد.
يك جمله يا سوال را در تقدير نظرسنجي احساسات وارد كرده و يك ايموجي براي آن از طريق نوار ايموجي هاي نمايش ديتا شده در ذيل صفحه، گزينش نماييد.گزينه Done را از بالاي صفحه برگزيدن كنيد.سپس با قرار دادن انگشت خويش روي اسلايدر ايموجي ايجاد شده،

آموزش نظرسنجي احساسات اينستاگرام

آن را جنبش ديتا و بقيه موارد مربوط به استوري خويش را تنظيم نماييد.با به كارگيري همين مراحل ساده و سريع، شما قادر خواهيد بود لغايت به سادگي يك اسلايدر ايموجي را به استوري هاي خود اضافه نماييد لغايت از طريق آن بتوانيد از دانستن فالورهايتان نسبت به استوري خويش باخبر شويد. پروا داشته باشيد كه امكان استفاده از قابليت نظرسنجي احساسات در استوري اينستاگرام تنها براي كاربراني فراهم است كه از پسينيان و جديدترين آپديت اينستاگرام كاربرد نمايند.

وقتي گزارش ساختگي بلاي جان راننده‌هاي تاكسي اينترنتي مي‌شود

۶۴ بازديد

اوايل ماه گذشته ميلادي، شانون پاول مشغول رانندگي بود كه پيامكي از اوبر دريافت كرد و زندگي او را به هم ريخت. او راننده‌اي با ميانگين امتيازي ۴.۸۸ بود كه بيش از ۳ سال در اوبر فعاليت مي‌كرد، اما ظاهرا در حين يك سفر، تحت تاثير مشروبات الكلي رانندگي مي‌كرده و مسافر نيز اين قضيه را به گوشي پشتيباني رسانده بود. غول تاكسي اينترنتي بر اساس قانوني كه در ادامه توضيح خواهيم داد، حساب كاربري پاول را غيرفعال كرد. همه چيز روتين و نرمال به نظر مي‌رسد با اين تفاوت كه مسافر اين راننده، دروغ گفته بود.

پاول بيش از ۱۴ هزار سفر در مدت ۳ سال فعاليت خود براي اوبر انجام داده بود، اما به يكباره به دليل خودخواهي يك مسافر، كار تمام وقت خود (رانندگي با اوبر) به همراه خانه‌اش را از دست داد. او در انتهاي آخرين روز كاري‌اش در اوبر پيامكي از پشتيباني دريافت كرد كه در آن به رانندگي در حين مستي متهم شد بود. او بلافاصله به يكي از مراكز آزمايشگاهي رفته و به هزينه خود، تست اعتياد و الكل داد؛ نتيجه منفي بود ولي پاول شغل خود را از دست داده بود.

كمپاني اوبر و نزديك‌ترين رقيبش ليفت، قانوني دارند كه با نام «قانون غير قابل تحمل» يا «Zero-Tolerance Law» شناخته مي‌شود. اين قانون مسافران را تشويق مي‌كند كه رانندگان مست و تحت تاثير موارد روان‌گردان را گزارش كنند. البته اوبر مي‌گويد بهتر است مسافران ابتدا مراتب را با پليس در ميان بگذارند و سپس به سراغ پشتيباني اين شركت بروند. در هر صورت پس از تاييد شرايط، هزينه سفر به اين مسافران بازگردانده مي‌شود.

اوبر

 

مسافران شايد با اين كار چند دلار صرفه‌جويي كنند، اما عواقبي ناگوار براي رانندگان بي‌گناه رقم مي‌زنند كه به قيمت از دست رفتن شغل و بر هم خوردن نظم و آرامش زندگيشان تمام مي‌شود. يك وكيل كه نماينده رانندگان و مسافران در دادگاه است، مي‌گويد هر روز تماس‌هايي از رانندگان اوبر و ليفت دريافت مي‌كند كه مي‌گويند متهم به تصادفاتي شدند كه اصلا اتفاق نيفتاده است.

عمده اين اتفاقات به دليل شكايت دروغ مسافران براي دريافت سفرهاي رايگان از اين دو شركت است. سخنگوي اوبر مي‌گويد اين كمپاني تيمي مخصوص براي بررسي اين دست از شكايات دارد كه با طرفين ماجرا صحبت كرده و سپس تصميم نهايي را اتخاذ مي‌كند. اين تيم مسئول غيرفعال كردن حساب‌هاي كاربري نيز هست. تيم آن‌ها هر پرونده را به صورت جداگانه بررسي مي‌كند و همواره سعي دارد تا با رعايت انصاف و ايمني، تصميمي گرفته شود.

كمپاني ليفت هم گروهي مشابه گروه اوبر دارد با اين تفاوت كه ليفت، سابقه راننده و نوع شكايات پيشين را نيز در نظر مي‌گيرد. با اين حال زماني كه وب سايت CNET از ۵ راننده اوبر در رابطه با اين قضيه سوال پرسيد، جواب‌ها شوكه كننده بودند. برخي از آن‌ها متهم به رانندگي در حين مستي شده و برخي ديگر نيز در ظاهر تصادف كرده بودند. حساب كاربري اكثر آن‌ها يا به صورت موقت يا به صورت دائم، غير فعال شده بود.

اوبر

 

در رابطه با شانون پاول، اوضاع كمي فرق داشته است. او مي‌گويد نتايج تست اعتياد و الكل را در اختيار اوبر گذاشته، ولي آن‌ها اعتنايي به آن نكرده‌اند. البته داستان‌هاي مشابه و  از اين دست رانندگان زياد هستند كه گفتن تك تك آن‌ها از حوصله اين بحث خارج است. با اين حال بسياري از رانندگان خود دست به كار شده و سعي كرده‌اند به گزارش‌هاي بي‌اساس مسافران سودجو مقابله كنند.

يكي از اين راه‌ها نصب دوربين روي داشبورد (دشكم) است. يك راننده اوبر با استفاده از اين دوربين، توانسته راي اوبر را برگرداند و دوباره شغل خود را پس بگيرد. او تعريف مي‌كند كه به دليل شكايت يك مسافر از او، حساب كاربري‌اش بسته شده بود. به همين دليل او با نشان دادن ويديوي دشكم خود كه مسافر را در حين لاف زني در رابطه با دريافت سفرهاي رايگان ضبط كرده بود، توانست حساب خود را دوباره فعال كند.

عموما گفته مي‌شود شركت‌هاي اينچنين كه تاكسي‌هاي اينترنتي را اداره مي‌كنند، در بيشتر مواقع طرف مسافر را مي‌گيرند. سال گذشته نيز قانوني در ايالت كاليفرنيا وضع شد كه در پي آن، شركت‌هاي اوبر و ليفت بايد با جديت بيشتري گزارش‌هاي رانندگي در حين مستي را بررسي كنند. بر اساس بررسي‌‌هاي اين ايالت، از ۲۰۰۰ گزارش ارائه شده به اوبر طي يك سال، اين شركت نتوانسته بود به بيش از ۱۰۰ مورد از آن‌ها واكنش نشان دهد. به همين دليل اوبر عملا قانون غير قابل تحمل را زير پا گذاشته بود.

اوبر

 

نتيجه اين جريمه، حق دادن به مسافر و غيرفعال كردن حساب‌هاي رانندگان شد. موضوعي كه اين جا مطرح مي‌شود، اين است كه چرا قانوني مشابه براي مسافران وجود ندارد؟ بسياري از رانندگان مي‌گويند چرا حساب كاربري راننده‌اي كه به دروغ متهم شده بايد غيرفعال شود، اما مسافري كه به دروغ رانندگان را متهم مي‌كند، مشمول جريمه نمي‌شود؟

 

منبع:
https://digiato.com/article/2020/03/16/%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%aa%d9%87%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%9b-%d8%a7%d9%88%d8%a8%d8%b1-%da%86%da%af%d9%88/

وانت نيسان زامياد آپشنال؛ كاهش ايمني همزمان با افزايش قيمت

۵۲ بازديد

احتمالا از ميان تمام خودروهايي كه در حال حاضر در جهان توليد مي شوند، وانت نيسان زامياد با قدمتي بيش از نيم قرن ركورد دار محسوب مي شود. اما ظاهرا هنوز قصد و نيتي براي جايگزيني و توقف توليد اين وانت نام آشنا وجود ندارد و سايپا (مالك گروه زامياد) كه قيمت اين محصول را به 67 ميليون تومان افزايش داده بود حالا در اقدامي كم نظير دست به توليد نسخه آپشنال نيسان زامياد با قيمت بيشتر زده است.

شايد افزايش قيمت همزان با اضافه شدن آپشن، حركتي منطقي در شرايط فعلي اقتصادي به نظر برسد، اما نكته عجيب در خصوص اين محصول افزوده شدن يك گارد به سپر جلوست كه مي تواند به شكل محسوسي بر روي خطرناك تر شدن اين خودرو باستاني تاثير بگذارد.

در واقع خودروسازان جهان در ساير كشورها چند سالي است كه علاوه بر ايمني سرنشينان، ملزم به توجه به ايمني عابرين پياده نيز شده اند و طبيعتا افزودن چنين گاردي مي تواند بر خطر تصادف با خودرو بيافزايد.

در تصادف هاي بين دو خودرو نيز، نيسان زامياد به دليل ساختار قديمي و بدنه مستحكم ذاتا خودرو خطرناكي محسوب مي شود و طبيعتا افزودن شدن اين گارد محافظ نيز نمي تواند به كاهش خطر تصادف با اين خودرو كمك كند.

از طرف ديگر زامياد به دليلي نامشخص تصميم گرفته تا نسخه پايه و غير آپشنان زامياد را نيز همچنان بر روي خط توليد حفظ كند اما ظاهرا اين مدل فاقد امكاناتي نظير كولر و فرمان هيدروليك است. بنابراين به نظر مي رسد كه زامياد قصد دارد تا مشتريان خود را به نوعي مجبور به خريد نسخه آپشنان نمايد.

هرچند كه نسخه آپشنال نيز از كمبود سيستم صوتي و فرمان هيدروليك رنج مي برد كه بعيد نيست افزوده شدن اين قطعات بار ديگر زمينه ساز افزايش قيمت مجدد وانت نيسان زامياد هميشه آبي شود.

ساير مشخصات زامياد آپشنال به شرح زير است.

قيمت وانت نيسان آپشنال تعيين شد [به روز رساني] - اسفند 98

اين محصول با يك سري آپشن جديد روانه بازار شده است كه به شرح زير است:

زامياد آپشنال

 

  • لاستيك راديال
  • كولر
  • گارد جلو
  • كفي پلاستيكي اتاق بار
  • برچسب بدنه
  • فاقد ضبط صوت و فرمان هيدروليك

قيمت وانت نيسان به همراه آپشن هاي مذكور 79 ميليون تومان و بدون درنظر گرفتن اين امكانات 70 ميليون تومان است.

گفتني است كه اين قيمت گذاري در شرايطي انجام مي شود كه طي چند هفته اخير و در بازار آزاد، قيمت وانت زامياد از مرز يكصد ميليون تومان گذشته بود

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%88-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ac%d8%a7/

نحوه ساخت سوال و جواب در استوري اينستاگرام

۶۱ بازديد

آموزش كار با ويژگي پرسش و پذيرش به استوري اينستاگرامHow to Use Instagram’s Story Questions Feature
نحوه ساخت سوال و جواب در استوري اينستاگرام
با استفاده از قابليت سوال و جواب در استوري شما مي توانيد به راحتي سوال مورد نظر خود را از تمامي فالوور هايتان بپرسيد و متعلق به ها جواب اخذ كنيد. استجابت هاي واصله شما در نظرسنجي و راي گيري در ويديو و عكس استوري اينستاگرام به چهره تاب چشمگير خواهد بود.


قبلا شيوه ميوت كردن پست و استوري يك شخص در فيد اينستاگرام را در آموزك داديم و حالا به ادامه آموزش استيكر سوال instagram مي پردازيم.
نحوه ساخت سوال و پاسخ در استوري اينستاگرام
 
استيكر سوال جواب استوري اينستاگرام
استيكر سوال و جواب در استوري اينستاگرام مشابه باقي

پرسش و پاسخ در استوري اينستاگرام

استيكرها در گردآور اي پيمان دارد كه در رأس استوري مي توانيد روي آن كليك كرده و آن را انتخاب كنيد. پس از گزينش اين استيكر سوال باره عقيده خود را در قسمت بالا كه همان Ask me a question مي نويسيد و فالوور ها مي توانند عقيده خويش را در ذيل اين تقدير تايپ كنند الي سوال و پاسخ در استوري اينستاگرام اتمام شود.
استيكر سوال پاسخ استوري اينستاگرام
قابليت سوال جواب در استوري 
از به روز بودن نسخه اينستاگرام خود مطمئن شويد.
جواب هاي فاوور هاي شما به استيكر سوال و جواب اينستاگرام در همان قسمتي كه فهرست كساني كه استوري شما را ديده بودند “seen” نمايش ديتا مي شود. از اين بخش مي توانيد ببينيد چه كساني به استوري سوالي شما جواب ديتا اند.
اين مطلب رو هم بخونيد  روش استفاده از تگ پروفايل Nametag در اينستاگراماستيكر سوال و پاسخ در استوري اينستاگرام
قابليت ask me a question اينستاگراماگر در استوري اشخاص سوالي مي بينيد كه مي خواهيد به آن جواب بدهيد، كافي است روي تقدير طوسي استوري كه متن “Type Something …” يا چيزي بنويس در آن ديده ميشود را بزنيد و سوال خود را تايپ و ارسال كنيد.
سوال اصلي استوري صاحب پيج نيز به به اتفاق عكس پروفايل به صورت مقاوم در سرنوشت بالاي استيكر سوال پاسخ استوري اينستاگرام پرتو ديتا مي شود، ولي خبري از افرادي كه به اين سوال پاسخ داده اند نيست.
استوري سوالي
اگر قابليت سوال و جواب در استوري به اينستاگرام شما اضافه نشده است و پيدايش نميكنيد، بايد حتما اين نرم افزار را بروزرساني (آپديت) كنيد.
ويژگي جديد اينستاگرام كه اين روز ها سر و صداي زيادي برپايي كرده است اگرچه براي كاربران عادي به نوعي سرگرمي محسوب مي شود، اما در پيمانه بالا قابليت سؤال كردن سوال در استوري اينستاگرام مي تواند به ابهامات عمومي زيادي ته دهد.
ارسال جواب در استوري اينستاگرام
اشتراك گذاري پاسخ هاي استيكر سوال و جواب در استوري اينستاگرامبراي اشتراك گذاري و استوري كردن جواب هاي كساني كه به سوالات استيكر شما جواب ديتا اند كافيست، در قسمتي كه جواب ها را مي بينيد، روي پذيرش باره عقيده بزنيد و از راه گزينه Share آن را به اشتراك بگذاريد. بعد از زدن گزينه Share در Story مي توانيد هر چه كه مي خواهيد به روي عكس اضافه كنيد و آن را منتشر كنيد.


توجه داشته باشيد كه اثناء اشتراك گذاري پذيرش استيكر سوال اينستاگرام اسم پاسخ دهنده اثر ديتا نميشود.
 
اشتراك گذاري پاسخ هاي استيكر سوال و جواب در استوري اينستاگرام
تغيير عكس پس مقوله پاسخ استوري سوالي اينستاگرامبراي تغيير عكس پس مقوله پاسخ هاي استوري سوالي در اينستاگرام بايد درقسمت جواب ها روي پاسخ مورد نظر بزنيد و آن را انتخاب كنيد. سپس گزينه share response را در سوال پاسخ اينستاگرام برگزيدن كنيد. حالا مي توانيد يا عكس جديدي براي قراردادن بگيريد و يا از گالري  يك عكس براي پشت پاسخ استوري اينستاگرام برگزيدن كنيد.
اين مطلب رو هم بخونيد  آموزش استفاده از ويديو كال اينستاگرام به چهره گروهيتغيير عكس پس گويه جواب استوري سوالي اينستاگرام
نظر و توصيه خويش را با ما به اشتراك بگذاريداينبار در آموزك با شما طريق استفاده از استيكر سوال و جواب در استوري اينستاگرام را مرور كرديم. نظر و تجربه خويش را از اين قابليت اينستاگرام با ما به اشترام بگذاريد.

كشف تصادفي ۸ ميليون دلار بيت كوين در فلش مموري قديمي

۵۶ بازديد

يكي از ماينرها كيف پول قديمي خود حاوي هزار بيت كوين را پس از يك دهه پيدا كرد و آنرا در ازاي حدوداً هشت ميليون دلار فروخت.

شش روز قبل (10 مارس) كاربري در فروم Bitcointalk پستي ارسال مي كند و در آن در مورد نحوه دستيابي به بيت كوين سوال مي كند. وي خود را ماينر «تازه كار» معرفي مي كند و مي گويد مدت ها قبل بيت‌كوين استخراج مي كرده و پس از وقفه اي نسبتاً طولاني، دوباره به دنياي كريپتو بازگشته است.

اين كاربر با نام مستعار «whoamisoon» در پست خود مدعي مي شود كه مدت ها قبل بوسيله كارت گرافيك سيستمش توانسته مقداري بيت كوين استخراج كند و به تازگي فايل wallet.dat را در يكي از فلش مموري هاي خود پيدا كرده است.

 

كاربر مورد بحث در ادامه پست از كاربران در مورد ارزش كيف پول سوال مي كند و از آنها مي خواهد تا او را در مورد نحوه دسترسي به بيتكوين ها و فروش آن‌ها راهنمايي كنند. كاربران فروم به وي مي گويند كه دسترسي به بيت كوين ها و فروش آنها امكان پذير است كه باعث خوشحالي وي مي شود.

چند ساعت بعد كاربران تراكنش انتقال هزار بيت كوين كه در تاريخ 24 اوت 2010 استخراج شده بودند را در سايت Blockchain شناسايي مي كنند. اين موضوع سبب شد تا برخي از كاربران حدس بزنند كه بيت كوين هاي انتقال داده شده به كاربر ياد شده تعلق داشته اند. مبادله بيت كوين ها در سايت كوين بيس (Coin Base) انجام گرفته بود.

دو روز بعد كاربر مورد بحث به فروم بازگشت و از كاربراني كه وي را راهنمايي كرده بودند، تشكر كرد. تاريخ پست اين كاربر نشان مي دهد كه او پيش از تاريخ 13 مارس هر بيتكوين را در ازاي 7500 تا 8 هزار دلار مبادله كرده كه مجموعاً نزديك به 7.5 تا 8 ميليون دلار مي شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%da%a9%d8%b4%d9%81-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%be%d9%88%d9%84-%d8%a8%db%8c%d8%aa%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%da%a9-%d8%af%d9%87%d9%87/

از اسكوتر برقي تا پهپاد؛ بريتانيا مسير حمل و نقل مدرن را هموار مي‌كند

۵۶ بازديد

بريتانيا در حال بررسي قانوني براي گسترش استفاده از وسايل حمل و نقل مدرن مانند اسكوترهاي برقي و پهپاد است كه به كاهش آلودگي هوا و بهينه سازي حمل و نقل در اين منطقه كمك خواهد كرد.

در حالي كه هنوز نمي‌توان به صورت قانوني از اسكوترهاي برقي در جاده‌هاي عمومي و پياده‌روهاي انگلستان استفاده كرد، شاهد حضور شهروندان زيادي با اين وسيله نقليه در شهرهاي مختلف اين كشور هستيم. دولت به تازگي اعلام كرده براي كاهش استفاده از خودروهاي شخصي، قانوني را براي استفاده از وسايل نقليه مدرن از جمله اسكوتر و دوچرخه باربري برقي، پهپادهاي حمل تجهيزات پزشكي و ديگر سرويس هاي مدرن را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

بر اساس اعلام بخش حمل و نقل انگلستان، اين كشور بودجه‌اي برابر با 90 ميليون پوند را براي راه‌اندازي سه منطقه در پورتسموث، ساوت‌همپتون، دربي و ناتينگهام جهت آزمايش سرويس‌هاي جديد درنظر گرفته. اين قانون نشان‌دهنده آينده حمل و نقل انگلستان است و همچنين نمايانگر جايگزيني وسايل نقليه مدرن با وسايل نقليه شخصي كنوني است.

به اعتقاد برخي كارشناسان، انگلستان در زمينه استفاده از اسكوترهاي برقي در مقايسه با برخي كشورهاي اروپايي مانند فرانسه، عملكرد ضعيف‌تري دارد چرا كه هم اكنون تنها مي‌توان از آن‌ها در محيط‌هاي بسته استفاده كرد.

اسكوترهاي برقي

 

وزير حمل و نقل بريتانيا، «گرنت شاپس» در رابطه با قانون جديد اعلام كرده:

«انقلابي در زمينه حمل و نقل در حال رخ دادن است. فناوري‌هاي جديد قوانين موجود را ناديده مي‌گيرند و نحوه حركت مردم و كالاها را تغيير مي‌دهند. برنامه ما براي آينده حمل و نقل، بزرگترين تجديدنظر در قوانين حمل و نقل در يك نسل محسوب مي‌شود و راه را براي آزمايش فناوري‌هاي جديد هموار مي‌كند. اين اقدام جايگاه انگلستان را به عنوان يك كشور پيشرو در زمينه نوآوري نيز محكم خواهد كرد. اين تجديدنظر تضمين مي‌كند كه ما از تاثيرات احتمالي وسايل نقليه جديد مانند اسكوترهاي برقي آگاه هستيم و تصميم‌گيري در رابطه با قانوني كردن آن را به صورت مناسب اطلاع رساني مي‌كنيم. بودجه درنظر گرفته شده براي مناطق جديد در سراسر كشور، به ما كمك مي‌كند تا آن‌ها را با امنيت بالايي آزمايش كنيم و همچنين قادر به ايجاد يك سيستم حمل و نقل سبزتر براي خودمان باشيم.»

اين اولين باري نيست كه بريتانيا قصد دارد وسايل حمل و نقل جديد را تست كند. دو سال پيش نيز به صورت آزمايشي برنامه استفاده از اسكوترهاي برقي در لندن اجرايي شد كه البته بسيار محدود بود. احتمالا دولت از برنامه‌هاي قبلي درس مي‌گيرد و براي قانون جديد، در آن‌ها تجديدنظر مي‌كند. اگرچه وزارت حمل و نقل هنوز اطلاعات كاملي در رابطه با قانون جديد منتشر نكرده، اما انتظار مي‌رود استفاده از اسكوترهاي برقي قانوني شود

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%d9%87%d9%be%d8%a7%d8%af%d8%9b-%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1/

مراكز تعويض پلاك تعطيل شد؛ تاثير شيوع كرونا بر بازار خودرو ايران در سال 99

۵۶ بازديد

ويروس كرونا كه از چند هفته اي است كه رسما ورودش به ايران تاييد شده است، به جان بازار خودرو نيز افتاده و بنابه گفته فعالان بازار بر خريد و فروش خودرو تاثير به سزايي گذاشته است. حتي مراجعه شهروندان براي تعويض پلاك نيز كاهش  داشته و در پي نگراني هاي بهداشتي فعاليت مراكز تعويض پلاك نيز به كلي متوقف شده است.

در ادامه با ما همراه باشيد تا نگاهي داشته باشيم بر اخبار پيرامون شيوع ويروس كرونا و تاثيرات آن بر بازار خودرو كشورمان:

مراكز تعويض پلاك تعطيل شد: بازار خودرو پس از كرونا

سه هفته پس از شيوع كرونا بازار خودرو هم مانند ساير بازارها ركود سنگيني را تجربه مي‌كند. اين موضوع در حالي رخ مي‌دهد كه اوج فروش بازار خودرو در ماه‌هاي پاياني ‌سال و قبل از شروع مسافرت‌هاي نوروزي به شمار مي‌آيد.

اما برخلاف بازار سال هاي گذشته، امسال شرايط به گونه اي رقم خورده است كه حتي فعاليت مراكز تعويض پلاك نيز به كلي متوقف شده است.

آن‌طور كه فعالان بازار مي‌گويند تا يك ماه پيش اين فروشندگان بودند كه دست بالا را در تعيين قيمت‌ها داشتند و حاضر نبودند خودروهاي خود را به قيمتي كمتر از قيمت‌هاي اعلامي خود به ‌فروش برسانند، حال آنكه هم ‌اكنون در بازار بي‌مشتري، اين خريداران هستند كه با چانه‌زني قدرت بازار را به‌ دست گرفتند.

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه صنف نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در اين زمينه گفته است، شيوع بيماري كرونا پيش از نوروز بازار شب عيد را از نمايشگاه‌داران گرفت. اين در شرايطي است كه بخش زيادي از آنها خودروهاي خود را نگه داشته بودند تا در روزهاي پاياني ‌سال به بازار عرضه كنند تا سود بيشتري نصيب‌شان شود اما خالي‌شدن بازار از خريدار باعث شده تا آنها براي خودروهاي خود مشتري پيدا نكنند.

 

قيمت خودرو در ‌سال 99

با وجود اين، بسياري از مشتريان بازار خودرو كه با شيوع كرونا از بازار كناره گرفته‌اند، نمي‌دانند كه آيا روند ريزش قيمت‌ها پس از‌ سال نو ادامه خواهد داشت يا خير؟
در همين زمينه، كارشناسان بازار خودرو از پيش‌بيني‌شان از بازار خودرو در ‌سال ٩٩ به رسانه‌ها گفته‌اند كه تداوم كاهش توليد خودرو چشم‌انداز مثبتي براي كاهش قيمت خودرو ندارد.

چندي پيش هم دبير انجمن خودروسازان با اشاره به وضع توليد خودرو گفت كه به دليل تشديد تحريم‌هاي بين‌المللي، توقف خطوط خودروهاي چيني و كاهش واردات قطعات چيني تيراژ توليد خودروها كاهش يافت. در گذشته ميزان توليد خودروي خودروسازان به دو‌هزار دستگاه مي‌رسيد و اين درحالي است كه در ماه‌هاي پاياني‌ سال ميزان توليد خودروها به هزار و ۶۰۰ دستگاه رسيده است.

اين مساله در كنار تورم عمومي كشور مي تواند زمينه ساز افزايش قيمت ها در بلند مدت شود، همچنين به نظر مي رسد كه ريسك ادامه روند افزايشي نرخ ارز نيز همچنان وجود دارد كه اين عامل نيز طبيعتا مانند ساير عوامل مي تواند به افزايش قيمت ها در بازار منجر شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%a7%d8%b2-%da%86%db%8c%d9%86/

آموزش كامل افزونه Site Kit Google

۶۰ بازديد

اينكه وب سايتي را طراحي  نماييم و و در آن فعاليتي نداشته باشيم  . و يا  تكاپو خوبي هم روي آن داشته باشيم اما آن را باره رسيدگي و آناليز قرار ندهيم مفتوح هم سودي ندارد. اين به اين خاطر است كه تا سايت را باره تجزيه و تحليل و بازرسي قرار ندهيم با دشواري ها و روند حركتي آن مواجه نشده و نمي‌توانيم ترقي كنيم. در اين تعليم سعي مي نماييم با فعال كردن افزونه گوگل در وردپرس براي نظارت كامل بر سايت كمكتان كنيم. Google Site Kit افزونه جديدي براي اين فرمايش بوده است كه بدست گوگل توسعه يافته است. شما با نصب اين افزونه به ۴ ابزار تحليلي و بازاريابي در پيشخوان وردپرس خويش دسترسي خواهيد داشت كه عبارت است از:
Search Console
Analytics
PageSpeed Insights
AdSense
پس از اتصال مي‌­توانيد عملكرد مواردي چون جستجو، آناليز، سرعت بارگذاري صفحات و داده­‌هاي ديگر را به چهره سر راست از داشبورد وردپرس خويش و به ازاي هر پست و صفحه مشاهده كنيد. اين پيشه كمك زيادي به شما كمك مي­‌كند الي بتوانيد مستقيما موشكافي سايت وردپرسي خود را داشته باشيد.
توجه:  Site Kit به يكتا از ويژگي­‌هاي سرويس گوگل اشاره دارد، بنابراين در پيوستگي اين مقاله از عبارت­‌هاي “سرويس‌­هاي گوگل” و “ويژگي­‌ها” به جاي يكديگر بهره‌گيري كرده‌­ايم.
بررسي Google Site Kit در وردپرسدر حالت ايده‌آل، شما بايد از قبل هر دو سرويس Search Console و Google Analytics را به سايت وردپرسي خود وصل كرده باشيد. اگر اينگونه نيست، به شما توصيه مي‌­كنيم قبل از نصب Google Site Kit، در آغاز Google Analytics و Search Console را متصل كنيد.
در حالي كه Google Site Kit مي‌­تواند يك حساب كاربري جديد براي بعضي از ويژگي‌­ها همانند Search Console برپايي كند، ولي شما بايد از اتمام اين شغل خودداري كنيد. ما به شما رهنمود مي­كنيم هر دو سرويس Analytics و Search Console را به چهره دستي نصب كنيد، چرا كه نصب دستي، فهم بهتري از روش پيشه ابزار آناليز بازاريابي به شما ديتا و موشكافي سايت وردپرسي را راحت مي‌كند.در ادامه مواردي كه بايد اتمام دهيد را به صورت ناچيز بررسي مي­‌كنيم و سپس روش نصب افزونه Google Site Kit در وردپرس را توضيح مي­‌دهيم:
افزونه Google Site Kit را به چهره دستي نصب كنيد.
يك پيكربندي جديد كلاينت برپايي كرده و پيوند دهيد. يك شغل ساده از راه كليك-كليك-كپي و چسباندن است، البته گوگل اغلب كارهاي پيچيده را براي شما سپريدن مي‌­دهد.
ويژگي­‌هاي گوگل (سرويس‌­هاي گوگل) مشابه Google Search Console و Google Analytics را به Site Kit پيوند بزنيد
آموزش نصب افزونه Site Kit Googleنصب افزونه Site Kit Google به راحتي از طريق اندوختگاه وردپرس شدني است. اين افزونه در حال آماده كاملاً رايگان ارائه شده و بس است به پنل مديريت وردپرس مراجعه كنيد و از دسته افزونه ها>> اضافه كردن ، نام Site Kit را جستجو كنيد و افزونه مربوط به شركت گوگل را نصب و فعالسازي كنيد.
plugin-site-kit-googleپس از فعالسازي اين افزونه اعلاني بالاي صفحه شما نمايش داده ميشود كه از شما ميخواهد ارتباط بين وردپرس و گوگل را برطرف كنيد، چه بسا براي اولين بار نيازمند اين باشيد كه با ابزارهاي تغيير آي پي مراحل اتصال حساب خويش به وردپرس را سپريدن دهيد ولي از دفعات بعدي نيازي نيست.
با پركار كردن هر يك از چهار ابزار گوگل در بخش داشبورد اين افزونه اطلاعات براي شما در دسترس پيمان ميگيرد.
چنانچه بدرستي مراحل ست كردن اكانت خويش را دنبال كرده باشيد زير هر يك از افزار ها علامت سبز رنگ و Connected نمايش ديتا ميشود.
اين ابزار در حال حاضر بخشي از آمارهاي مهم را به پنل وردپرس شما اضافه

افزونه جديد گوگل google site kit براي وردپرس

ميكند و شايد در بروزرساني هاي بعدي اين افزونه كمپاني گوگل امكانات اكثريت داشته باشد و شمردن و اطلاعات اكثريت براي شما در پنل وردپرس به ارمغان آورد.
 
نكته بسيار مهم :اين دست موزه زياد كاربردي و مهم بدون محدوديت در دسترس شماست، ولي تارنما هاي كه از هاست و يا سرورهاي دروني (ايران) كاربرد مي‌كنند دسترسي به داده هاي گوگل نخواهند داشت زيرا همانطور كه مي‌دانيد از طرف گوگل تحريم ايران تحريم است و تارنما هاي كه هاست و سرور آنها بيرون از كشور هست تنها مي‌توانند به اين دست موزه دسترسي داشته باشند. مثلاً زماني كه سرور يا هاست اشتراكي شما در آلمان باشد دسترسي به ديتا ها مشكلي نخواهد داشت.

ساخت رابط عصبي باريك تر از مو براي نصب در مغز

۶۵ بازديد

الون ماسك فناوري جنجالي «نورالينك» خود را ارتقا داده است. او اميدوار است افراد با كمك اين فناوري به رايانه متصل و در نهايت به يك انسان سايبورگ تبديل شوند.

 

 اخبار علمي,خبرهاي علمي,رابط عصبي

 

درهمين راستا شركت نورالينك مشغول ساخت رشته هاي ريز و انعطاف پذير است كه ۱۹ بار نازك تر از موي انسان هستند و مي توان آنها را به راحتي در مغز قرار داد.

 

 ماسك در توئيتر خود درباره آخرين تحولات در فناوري شركت توضيحاتي داده است.  به گفته او اين فناوري و رباتي كه رشته هاي مذكور را در مغز انسان قرار مي دهد، خارق العاده هستند و تغييراتي بنيادين به وجود مي آورند. 

 

اين ايمپلنت هاي كوچك « رابط هاي مغز- ماشين» (BMI) نام دارند و مغز انسان را به دستگاه هايي خارجي متصل مي كنند. به اين ترتيب انسان مي تواند رايانه ها را كنترل كند.

 

 اين رابط هاي كوچك كه پهناي باند بالا و دقت زيادي دارند،N1 لقب گرفته اند و طبق ادعاي شركت نورالينك تا ۱۲ ماه ديگر آماده نصب در بدن انسان خواهند بود.

 

 اخبار علمي,خبرهاي علمي,رابط عصبي

<

سال گذشته نورالينك نسخه اي از يك دستگاه كوچك را رونمايي كرد كه از طريق شكافي كوچك در مغز انسان قرار مي گرفت. اين دستگاه  شامل يك تراشه بود كه در كنار سر انسان قرار مي گرفت و به رشته هايي كوچك متصل بود كه در مغز انسان نصب مي شدند.

 

اين در حالي است كه الون ماسك بدون ارائه توضيحات بيشتر فقط اعلام كرد نسخه جديد اين فناوري كه در سال جاري رونمايي مي شود، پيشرفته تر است.

 

 او معتقد است اين فناروي به بيماران مبتلا به اختلالات عصبي كمك مي كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046827.html

سامسونگ وارد بازي تحريم عليه ايران شد؟!

۶۲ بازديد

 داستان حذف اپليكيشن‌هاي ايراني از فروشگاه‌هاي آنلاين برنامه‌هاي كاربردي مانند گوگل‌استور و اپ‌استور البته مدتي پس از زماني آغاز شد كه رئيس‌جمهور آمريكا محدوديت‌هايي را براي ورود ساكنان هفت كشور از جمله ايران به خاك آمريكا آغاز كرد. پس از شركت اپل كه اپليكيشن‌هاي ايراني را با توجيه تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران از اپ‌استور حذف كرد، شركت گوگل نيز در فروشگاه آنلاين خود را روي برخي از اپليكيشن‌هاي ايراني اندرويدي بست.

 

در حالي كه در ايران صدها برنامه‌نويس مستعد iOS وجود دارد و كسب‌وكارهاي بسياري، اپليكيشن‌هاي خود را در ماركت آنلاين اپل قرار مي‌دهند، متأسفانه كاربران هميشه با مشكلاتي در استفاده از اپليكيشن‌هاي بين‌المللي و حتي داخلي از طريق اپ‌استور روبه‌رو بودند. خطاي ۱۰۰۹ يكي از شناخته‌شده‌ترين اين مشكلات است كه مدت‌ها باعث آزار كاربران ايراني بود.

 

هرچند با تحريم‌هايي كه عليه ايران و شركت‌هاي ايراني اعمال مي‌شود، شركت‌ها همواره سعي در پيدا كردن راه‌هاي جايگزين هستند كه بتوانند سرويس‌هاي مناسب را به كاربران ارائه دهند. با وجود اين، اين مشكلات ادامه دارند، همان‌طور كه پس از تحريم اپليكيشن‌هاي ايراني در اپ‌استور، بسياري از شركت‌ها سراغ استفاده از اكانت‌هاي اينترپرايز (Enterprise) رفتند اما عمر همين اكانت‌ها هم محدود شده و كسب‌وكارها را به استفاده از نسخه وب ناچار كرد.

 

محمدجعفر نعناكار -مديركل حقوقي سازمان فناوري اطلاعات- آن زمان درباره اقداماتي كه اكنون مي‌توان براي حل مشكل انجام داد، گفته بود: در سازمان فناوري اطلاعات سعي مي‌كنيم از پتانسيل‌هاي قانوني موجود در عرصه بين‌المللي استفاده كرده تا بتوانيم اين مشكل را حل كنيم. در حال حاضر گزارش‌هاي فني و حقوقي در حال تجميع است كه بتوانيم به يك راه‌حل پايدار برسيم و اقدام كنيم.

 

هرچند با گذشت يك سال از حذف اكانت‌هاي اينترپرايز از اپ‌استور و پيش از آن، حذف پيام‌رسان‌هاي ايراني از اين ماركت آنلاين،  ظاهرا پيگيري‌هاي حقوقي هم به نتيجه نرسيده و تا امروز هم شركت‌هاي ايراني كه مي‌خواهند اپليكيشن‌هاي خود را در اپ‌استور قرار دهند، بايد به راه‌هايي از جمله اسامي غيرايراني و تظاهر كردن به شركتي غيرايراني متوسل شوند تا بتوانند اپليكيشن خود را در اپ‌استور نگه دارند.

 

اما در اتفاقي جديد از اعمال تحريم‌ها عليه ايران، ايميلي از طرف شركت استور سامسونگ به برخي كاربران داده شده با اين مضمون كه مصرف‌كنندگان در ايران از تاريخ ۲۵ فوريه ۲۰۲۰ (ششم اسفند سال جاري)، ديگر قادر نخواهد بود از برنامه‌هاي اين فروشگاه خريد كنند، هرچند امكان استفاده از برنامه‌هاي مجاني براي مصرف‌كنندگان همچنان وجود دارد.

 

خطر تحريم برنامه‌هاي رايگان هم وجود دارد

در زمينه ايميل سامسونگ به كاربران، عطا خليقي -كارشناس فناوري اطلاعات- در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: اگرچه كاربران در ايران معمولا از نرم‌افزارهاي رايگان استفاده مي‌كنند، اما اين اتفاق ممكن است يك شروع باشد، مانند اتفاقي كه براي اپ‌استور افتاد و به تدريج ممكن است نرم‌افزارهاي رايگان هم به اين تحريم‌ها اضافه شوند؛ درآن صورت تنها ماركت‌هاي محلي باقي مي‌ماند و اكثر برنامه‌هاي خارجي احتمالا روي ماركت‌هاي خارجي نخواهد ماند.

 

وي در پاسخ به اينكه آيا ممكن است اين اتفاق به ساير ماركت‌ها مانند گوگل‌پلي هم تسري پيدا كند، معتقد بودكه اين امكان هم وجود دارد؛ درمورد سامسونگ هم اگرچه يك شركت آمريكايي نيست، اما اگر به تاريخچه اين تحريم‌ها نگاه كنيد، مي‌بينيد اول شركت‌هايي كه آمريكايي نيستند را تحت فشار قرار مي‌دهند و بعد خودشان اين كار را مي‌كنند، چون فشار بيشتري مي‌توانند روي آنها بياورند.

 

خليقي با اشاره به اتفاق مشابهي كه براي هواوي افتاده بود، بيان كرد: اين شركت‌ها با آمريكا تجارت دارند و آمريكا هم آنها را تحت فشار مي‌گذارد كه اگر به ارائه سرويس به ايران ادامه دهند، تجارتشان با آمريكا قطع مي‌شود و آنها هم بايد بين بازار آمريكا و بازار كشورهايي مانند ايران، انتخاب كنند. از طرفي از آنجايي‌كه ايراني‌ها اصلا امكان پرداخت ندارند، اين شركت‌ها اكثرا از ايراني‌ها منافع مستقيم مالي هم ندارند، به همين دليل پذيرش اين موضع برايشان راحت است.

 

اين كارآفرين حوزه فناوري اطلاعات ادامه داد: بسياري از شركت‌هاي خارجي هم كه به ايراني‌ها سرويس مي‌دهند و تا لحظه آخر اين سرويس‌ها را نگه مي دارند، سرويس مجاني مي‌دهند، البته ممكن است روش‌هاي كسب درآمد ديگري داشته باشند. مثلا يكي از دلايلي كه شركت‌ها ممكن است به ايراني‌ها سرويس رايگان دهند، userbase قابل توجه ايراني‌هاست، اما هروقت تجارتشان به خطر بيفتد و ايراني‌ها ديگر برايشان استفاده‌اي نداشته باشند، وارد ماجراي آمريكا و تحريم‌هايش مي‌شوند.

 

خليقي در پاسخ به احتمال پيگيري حقوقي اين موضوع اظهار كرد: اينجا موضوع دولت‌ها نيست، بلكه اين شركت‌هاي خصوصي هستند كه براي خودشان محاسبه اقتصادي و بازارشان را انتخاب مي‌كنند و اگر نخواهند به ايران سرويس بدهند، كسي نمي‌تواند جلويشان را بگيرد، هرچند كه آنها ضرر مي‌كنند و اين اتفاق مطابق ميلشان نيست، اما در اين شرايط خود را ناچار به انتخاب مي‌بينند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046862.html