وانت نيسان زامياد آپشنال؛ كاهش ايمني همزمان با افزايش قيمت

۵۳ بازديد

احتمالا از ميان تمام خودروهايي كه در حال حاضر در جهان توليد مي شوند، وانت نيسان زامياد با قدمتي بيش از نيم قرن ركورد دار محسوب مي شود. اما ظاهرا هنوز قصد و نيتي براي جايگزيني و توقف توليد اين وانت نام آشنا وجود ندارد و سايپا (مالك گروه زامياد) كه قيمت اين محصول را به 67 ميليون تومان افزايش داده بود حالا در اقدامي كم نظير دست به توليد نسخه آپشنال نيسان زامياد با قيمت بيشتر زده است.

شايد افزايش قيمت همزان با اضافه شدن آپشن، حركتي منطقي در شرايط فعلي اقتصادي به نظر برسد، اما نكته عجيب در خصوص اين محصول افزوده شدن يك گارد به سپر جلوست كه مي تواند به شكل محسوسي بر روي خطرناك تر شدن اين خودرو باستاني تاثير بگذارد.

در واقع خودروسازان جهان در ساير كشورها چند سالي است كه علاوه بر ايمني سرنشينان، ملزم به توجه به ايمني عابرين پياده نيز شده اند و طبيعتا افزودن چنين گاردي مي تواند بر خطر تصادف با خودرو بيافزايد.

در تصادف هاي بين دو خودرو نيز، نيسان زامياد به دليل ساختار قديمي و بدنه مستحكم ذاتا خودرو خطرناكي محسوب مي شود و طبيعتا افزودن شدن اين گارد محافظ نيز نمي تواند به كاهش خطر تصادف با اين خودرو كمك كند.

از طرف ديگر زامياد به دليلي نامشخص تصميم گرفته تا نسخه پايه و غير آپشنان زامياد را نيز همچنان بر روي خط توليد حفظ كند اما ظاهرا اين مدل فاقد امكاناتي نظير كولر و فرمان هيدروليك است. بنابراين به نظر مي رسد كه زامياد قصد دارد تا مشتريان خود را به نوعي مجبور به خريد نسخه آپشنان نمايد.

هرچند كه نسخه آپشنال نيز از كمبود سيستم صوتي و فرمان هيدروليك رنج مي برد كه بعيد نيست افزوده شدن اين قطعات بار ديگر زمينه ساز افزايش قيمت مجدد وانت نيسان زامياد هميشه آبي شود.

ساير مشخصات زامياد آپشنال به شرح زير است.

قيمت وانت نيسان آپشنال تعيين شد [به روز رساني] - اسفند 98

اين محصول با يك سري آپشن جديد روانه بازار شده است كه به شرح زير است:

زامياد آپشنال

 

  • لاستيك راديال
  • كولر
  • گارد جلو
  • كفي پلاستيكي اتاق بار
  • برچسب بدنه
  • فاقد ضبط صوت و فرمان هيدروليك

قيمت وانت نيسان به همراه آپشن هاي مذكور 79 ميليون تومان و بدون درنظر گرفتن اين امكانات 70 ميليون تومان است.

گفتني است كه اين قيمت گذاري در شرايطي انجام مي شود كه طي چند هفته اخير و در بازار آزاد، قيمت وانت زامياد از مرز يكصد ميليون تومان گذشته بود

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%88-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ac%d8%a7/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.