از اسكوتر برقي تا پهپاد؛ بريتانيا مسير حمل و نقل مدرن را هموار مي‌كند

۵۷ بازديد

بريتانيا در حال بررسي قانوني براي گسترش استفاده از وسايل حمل و نقل مدرن مانند اسكوترهاي برقي و پهپاد است كه به كاهش آلودگي هوا و بهينه سازي حمل و نقل در اين منطقه كمك خواهد كرد.

در حالي كه هنوز نمي‌توان به صورت قانوني از اسكوترهاي برقي در جاده‌هاي عمومي و پياده‌روهاي انگلستان استفاده كرد، شاهد حضور شهروندان زيادي با اين وسيله نقليه در شهرهاي مختلف اين كشور هستيم. دولت به تازگي اعلام كرده براي كاهش استفاده از خودروهاي شخصي، قانوني را براي استفاده از وسايل نقليه مدرن از جمله اسكوتر و دوچرخه باربري برقي، پهپادهاي حمل تجهيزات پزشكي و ديگر سرويس هاي مدرن را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

بر اساس اعلام بخش حمل و نقل انگلستان، اين كشور بودجه‌اي برابر با 90 ميليون پوند را براي راه‌اندازي سه منطقه در پورتسموث، ساوت‌همپتون، دربي و ناتينگهام جهت آزمايش سرويس‌هاي جديد درنظر گرفته. اين قانون نشان‌دهنده آينده حمل و نقل انگلستان است و همچنين نمايانگر جايگزيني وسايل نقليه مدرن با وسايل نقليه شخصي كنوني است.

به اعتقاد برخي كارشناسان، انگلستان در زمينه استفاده از اسكوترهاي برقي در مقايسه با برخي كشورهاي اروپايي مانند فرانسه، عملكرد ضعيف‌تري دارد چرا كه هم اكنون تنها مي‌توان از آن‌ها در محيط‌هاي بسته استفاده كرد.

اسكوترهاي برقي

 

وزير حمل و نقل بريتانيا، «گرنت شاپس» در رابطه با قانون جديد اعلام كرده:

«انقلابي در زمينه حمل و نقل در حال رخ دادن است. فناوري‌هاي جديد قوانين موجود را ناديده مي‌گيرند و نحوه حركت مردم و كالاها را تغيير مي‌دهند. برنامه ما براي آينده حمل و نقل، بزرگترين تجديدنظر در قوانين حمل و نقل در يك نسل محسوب مي‌شود و راه را براي آزمايش فناوري‌هاي جديد هموار مي‌كند. اين اقدام جايگاه انگلستان را به عنوان يك كشور پيشرو در زمينه نوآوري نيز محكم خواهد كرد. اين تجديدنظر تضمين مي‌كند كه ما از تاثيرات احتمالي وسايل نقليه جديد مانند اسكوترهاي برقي آگاه هستيم و تصميم‌گيري در رابطه با قانوني كردن آن را به صورت مناسب اطلاع رساني مي‌كنيم. بودجه درنظر گرفته شده براي مناطق جديد در سراسر كشور، به ما كمك مي‌كند تا آن‌ها را با امنيت بالايي آزمايش كنيم و همچنين قادر به ايجاد يك سيستم حمل و نقل سبزتر براي خودمان باشيم.»

اين اولين باري نيست كه بريتانيا قصد دارد وسايل حمل و نقل جديد را تست كند. دو سال پيش نيز به صورت آزمايشي برنامه استفاده از اسكوترهاي برقي در لندن اجرايي شد كه البته بسيار محدود بود. احتمالا دولت از برنامه‌هاي قبلي درس مي‌گيرد و براي قانون جديد، در آن‌ها تجديدنظر مي‌كند. اگرچه وزارت حمل و نقل هنوز اطلاعات كاملي در رابطه با قانون جديد منتشر نكرده، اما انتظار مي‌رود استفاده از اسكوترهاي برقي قانوني شود

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%d9%87%d9%be%d8%a7%d8%af%d8%9b-%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.