0 تا 100 توليد محتوا

تكنولوژي روز

0 تا 100 توليد محتوا

۶۹ بازديد

اولين چيزي كه با شنيدن اسم محتوا به ذهن خطور مي‌كند به شايستن زياد توليد محتوا است. و اولين عبارتي كه پس از شنيدن توليد درونمايه در ذهن ما نقش مي‌بندد توليد درونمايه از گونه متن و نوشته است. آيا واقعاً همينطور است و محتوا صرفاً به فرآوري و توليد نيز صرفاً به محتواي متني ختم مي‌شود؟
در استجابت به سؤال نخست بايد گفت كه قطعا اينطور نيست و رهنمود مي‌كنيم پيش از مطالعه اين بخش، راندآپ بخش راهبرد محتوا را ملاحظه بفرماييد و سپس اين مطلب را پيوستگي دهيد؛ زيرا شدني است به اين نتيجه برسيد كه در استراتژي محتواي شما نيازي به فرآوري توسط خودتان نيست و مي‌توانيد با برون‌سپاري، راهبرد خود را پياده‌سازي كنيد. پس توليد درونمايه همه چيز نيست و حتي شدني است در راهبرد درونمايه هستي نداشته باشد. اما اگر هستي داشت چه؟ اگر پيمان باشد خودتان فرآوري محتوا كنيد چه؟ در پيوستگي اين مطلب از آغاز درباره اهميت فرآوري محتوا، سپس انواع قالب‌ها و فرمت‌هاي درونمايه و در پايان دستورالعملي براي فرآوري درونمايه را خواهيد يافت. كه در فلوچارت مقابل اين مراحل به صورت خلاصه آورده شده‌است.
در پيش درآمد مطلب ذيل سوخت كافي را براي مطالعه و پيش‌روي در راه پرپيچ محتوا در كمر بستن شما خواهد داد:
ضرورت فرآوري محتوا
حال كه به ضرورت توليد محتوا پي برديم وقت دست‌به‌كار شدن است، اما دست نگه داريد و بياييد پيش از پختن آش فرآوري محتوا، مواد مورد احتياج اين آش را بشناسيم و در قدم اول بياييد كمي بيشتر از آشي كه قرار است بپزيم بدانيم.
آوينا كائوشيك در پاسخ سؤال درونمايه چيست ؟ بيان مي‌كند: «محتوا هر چيزي است كه به حيات خواننده ارزشي مي‌افزايد. اين ارزش‌ها با كمك كردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقيق‌تر شدن آن‌ها، خندان، سرگرم كردن آن‌ها و تعليم فراهم مي‌شود.»
برخي ديگر  درونمايه را چنين تعريف مي‌كنند: “محتوا ارائه اطلاعات با آموزش توليد محتوا يك منظور ويژه به مخاطبان از طريق يك كانال و در يك فرم خاص است”. اين تعريف حائز پنج جزء است:
اطلاعات، هدف، مخاطب، كانال، فرم
اگر مي‌خواهيد بيشتر در مورد درونمايه و تعاريف گوناگون آن بدانيد لينك زير را دنبال كنيد.
محتوا چيست و چه تعريفي دارد
پس از پرداختن به معناي محتوا، سؤال مطرح شده اين است:به چه شكلي مي‌توانيم محتوايمان را فرآوري كنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.