پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S۱۰E يا وان‌پلاس ۷T؟

۷۱ بازديد

دتي است كه گوگل دو گوشي پيكسل ۴ و پيكسل ۴ ايكس‌ال را به بازار معرفي كرده است. اين دو گوشي قرار است تا به‌صورت مستقيم با محصولات سامسونگ، اپل و وان‌پلاس مقابله كنند و بازار گوشي‌هاي هوشمند را به‌دست بگيرند.

درهرصورت اگر قصد خريد يك پرچم‌دار قدرتمند را داريد، انتخاب شما به يكي از محصولات اين چند شركت محدود مي‌شود. مقايسه مستقيم اين پنج محصول در كنار هم مي‌تواند به انتخابي دقيق‌تر براي كاربران منجر شود.

صفحه‌نمايش

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

روي كاغذ صفحه‌نمايش پيكسل ۴ ايكس‌ال از ديگر گوشي‌هاي موجود در اين ليست قوي‌تر است. هرچند در عمل مي‌توان صفحه‌نمايش گلكسي S۱۰E را، بهترين صفحه‌نمايش موجود در پرچم‌دار‌هاي مقايسه شده در اين مقاله دانست.

گلكسي يك صفحه‌نمايش ۵.۸ اينچي دارد كه از فناوري AMOLED بهره مي‌برد. همين موضوع باعث شده تا در گلكسي، تركيب رنگ‌ها و پردازش فريم‌ها به بهترين شكل ممكن انجام شود.

ايكس ال نيز يك صفحه‌نمايش ۶.۳ اينچي OLED دارد كه تراكم پيكسلي بسيار مناسب ۵۳۷ را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. در نظر داشته باشيد كه تمامي پنج گوشي مقايسه شده از تراكم‌هاي بالاي ۳۰۰ بهره مي‌برند كه عملاً براي چشم انسان قابل مشاهده نيست و تنها هزينه تمام شده گوشي را افزايش مي‌دهد.

وان‌پلاس ۷T نيز به صفحه‌نمايش AMOLED مجهز شده است، اما كيفيت صفحه‌نمايش در صورت مقايسه مستقيم، از گلكسي پايين‌تر است. صفحه‌نمايش نااميدكننده ليست ما نيز به آيفون ۱۱ اختصاص دارد كه از نوع ال‌سي‌دي است و تراكم ضعيف ۳۲۶ پيكسل در هر اينچ را به خود اختصاص داده است.


وزن گوشي

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

وزن گوشي يكي از مواردي است كه كمتر به آن توجه مي‌شود، اما در استفاده بلندمدت از گوشي بسيار تأثيرگذار است. يك گوشي سبك‌تر مي‌تواند انتخابي مناسب‌تر براي كاربراني باشد كه مدت‌زمان زيادي را به فعاليت با گوشي اختصاص مي‌دهند.

استفاده يك دسته از گوشي نيز در گوشي‌هاي سبك‌تر و با ارگونومي مناسب، بسيار ساده‌تر و لذت‌بخش است. در مقايسه وزني نيز گلكسي با وزن بسيار مناسب ۱۵۰ گرم، برنده موفق اين بخش است. پيكسل ۴، حدود ۱۶۲ گرم وزن دارد، اما وان‌پلاس، آيفون و پيكسل ايكس‌ال، وزني بالاي ۱۹۰ گرم را به خود اختصاص داده‌اند.


دوربين اصلي

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

دوربين اصلي پيكسل ۴ و پيكسل ۴ ايكس‌ال، از يك لنز ۱۶ مگاپيكسلي تله‌فوتو و يك لنز ۱۲.۲ مگاپيكسلي وايد تشكيل شده است. آيفون نيز يك لنز ۱۲ مگاپيكسلي وايد و يك لنز ۱۲ مگاپيكسلي التراوايد دارد.

گلكسي از لنز اصلي ۱۵ مگاپيكسلي التراوايد بهره مي‌برد كه در عمل، از كيفيت بالايي برخوردار است. هرچند برنده اين بخش را بايد وان‌پلاس دانست كه يك لنز ۴۸ مگاپيكسلي وايد، ۱۶ مگاپيكسلي التراوايد و ۱۲ مگاپيكسلي تله‌فوتو را در كنار هم قرار داده است.

تصاوير ثبت‌شده با وان پلاس آن‌قدر با كيفيت است كه در عمل مي‌توان آن را با دوربين‌هاي حرفه‌اي و شبه حرفه‌اي مقايسه كرد. پيكسل ۴ و گلكسي و آيفون ۱۱ نيز با فاصله‌اي نه‌چندان زياد در رده‌هاي بعد از وان پلاس قرار مي‌گيرند.


دوربين سلفي

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

استفاده از دوربين سلفي در سال‌هاي اخير و با محبوبيت بالاي شبكه‌هاي اجتماعي، افزايش يافته است. يك دوربين سلفي خوب در انتخاب بسياري از كاربران جوان گوشي‌هاي هوشمند تأثيرگذار است. موضوعي كه به نظر مي‌رسد وان پلاس به آن توجه ويژه‌اي داشته است.

دوربين سلفي به‌كاربرده شده در وان‌پلاس ۷T، يك لنز ۱۶ مگاپيكسلي بسيار با كيفيت است كه بهترين وظيفه خود يعني ثبت تصاوير را به بهترين شكل ممكن انجام مي‌دهد. درواقع وان‌پلاس سعي كرده تا از امكانات جديدتر مثل Face ID فاصله بگيرد و تنها تمركز خود را بر روي كيفيت بگذارد.

دوربين سلفي در گلكسي ۱۰ مگاپيكسلي است، اما كيفيتي بهتر از دوربين ۱۲ مگاپيكسلي آيفون دارد. گوگل نيز از يك لنز ۸ مگاپيكسلي در گوشي‌هاي پيكسل ۴ استفاده كرده كه كيفيتي متوسط دارند.


سخت‌افزار

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

استفاده از پردازنده Qualcomm Snapdragon ۸۵۵ Plus در گوشي وان‌پلاس باعث شده تا عملاً اين گوشي را بتوان قوي‌ترين پرچم‌دار بازار در زمان نوشتن اين مقاله دانست. سه گوشي گلكسي و پيكسل نيز به نسخه قديمي‌تر اين پردازنده يعني Qualcomm Snapdragon ۸۵۵ مجهز شده‌اند كه كمي از پردازنده وان‌پلاس ضعيف‌تر است.

اپل در آيفون ۱۱ از پردازنده اختصاصي خود با نام Apple A۱۳ Bionic بهره برده است كه به ادعاي اين شركت، قوي‌ترين پردازنده موبايل است. هرچند در عمل مي‌توان Qualcomm Snapdragon ۸۵۵ Plus را با ۸ گيگابايت رم اختصاصي همراه شده در وان‌پلاس ۷T، قدرتمندتر دانست.

اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه اين تفاوت‌ها بيشتر در بنچ‌مارك و بازي‌هاي بسيار سنگين، نمايان مي‌شوند و در استفاده روزمره شما شاهد تفاوتي خاص در سرعت باز شدن برنامه‌ها و بازي‌ها نخواهيد بود. هركدام از اين پنج گوشي به نحوي طراحي شده‌اند كه بهترين تجربه ممكن از سيستم‌عامل انتخابي را در اختيار شما قرار دهند.


باتري

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

گوگل در پيكسل ۴ از يك باتري ۲,۸۰۰mAh استفاده كرده و در مدل ايكس‌ال باتري را به ۳,۷۰۰mAh ارتقا داده است. گلكسي نيز يك باتري ۳,۱۰۰mAh دارد و وان‌پلاس هم به يك باتري ۳,۸۰۰mAh مجهز شده است.

اپل، اطلاعات مربوط به باتري آي‌فون ۱۱ را مخفي نگه داشته و نمي‌توان به‌درستي حدس زد كه از چه مقدار باتري در اين گوشي استفاده شده است. هرچند در عمل اين اپل است كه عملكرد بهتري را در مدت‌زمان استندباي و استفاده از گوشي به خود اختصاص مي‌دهد.

عملكردي كه بدون شك، بيشتر از باتري، به سيستم‌عامل اختصاصي اين شركت مربوط است. اندرويد در نسخه ۱۰ هم نتوانسته مشكلات باتري را به‌طور كامل پشت سر بگذارد و همين موضوع به نقطه‌ضعفي اساسي در گوشي‌هاي اندرويدي تبديل شده است.


درگاه شارژ و هدفون

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

اپل در آيفون ۱۱ از درگاه Lightning استفاده كرده كه تا حدود زيادي يك درگاه منسوخ است. اصرار اپل به استفاده از درگاه‌هاي انحصاري شركت خود، هيچ دليل عقلاني ندارد و تنها به مشكلاتي از جمله نبود شارژر در مواقع نياز منجر مي‌شود.

چهار گوشي ديگر به درگاه استاندارد USB-C مجهز هستند كه در دو سال اخير در بيشتر گوشي‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بااين‌حال برنده اين بخش را بايد گلكسي دانست كه به يك درگاه هدفون نيز مجهز شده است. درگاهي كه براي بسياري از كاربران كلاسيك گوشي‌هاي هوشمند، پر اهميت است.


امكانات جانبي

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

مقايسه امكانات جانبي اين پنج گوشي تا حدود زيادي جذاب است، زيرا همه اين پرچم‌داران قصد دارند تا با ارائه بهترين امكانات، كاربران بيشتري را به خود جذب كنند. از نظر امنيتي سه گوشي پيكسل ۴، ايكس‌ال و آي‌فون، به حسگر اثر انگشت مجهز نشده‌اند و تنها از طريق Face ID، كاربر اصلي را تشخيص مي‌دهند.

حسگر اثر انگشت در گلكسي بر روي دكمه پاور تعبيه شده كه يك فناوري كهنه به حساب مي‌آيد. بااين‌حال مي‌توان برنده امنيتي را نيز وان پلاس دانست كه حسگر اثر انگشت را در زير صفحه‌نمايش تعبيه كرده است.

هر پنج گوشي مقايسه شده در اين مقاله، ضد آب هستند، اما وان‌پلاس تنها گوشي اين ليست است كه هزينه لازم را براي خريد ليسانس IP۶۸ پرداخت نكرده است. اين شركت ادعا كرده كه عدم پرداخت اين هزينه باعث شده تا قيمت تمام شده گوشي كاهش پيدا كند.


قيمت

پيكسل ۴، آيفون ۱۱، گلكسي S ۱۰ E يا وان‌پلاس ۷ T؟

اگر در هرجاي دنيا غير از ايران زندگي مي‌كرديد، بدون شك خريد وان‌پلاس را با قيمت ۶۰۰ دلاري ارائه شده توسط اين شركت به شما پيشنهاد مي‌كرديم. هرچند زندگي در ايران باعث شده تا اين گوشي عملاً به يك كالاي ناياب در بازار فناوري تبديل شود و در نتيجه قيمتي بالاتر از قيمت واقعي را به خود اختصاص دهد.

سامسونگ نيز قيمت ۷۵۰ دلاري را براي پرچم‌دار خود انتخاب كرده كه قيمتي منطقي، اما گران است. اپل را مي‌توانيد در نسخه‌هاي مختلف با قيمت ۶۹۹، ۷۴۹ و ۸۴۹ دلاري خريداري كنيد.

پيكسل نيز در مدل ساده، ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار قيمت‌گذاري شده، اما ايكس‌ال ۸۹۹ و ۹۹۹ دلار قيمت دارد. با اين اوصاف از نظر قيمت نيز در سطح جهاني، وان‌پلاس با فاصله‌اي مناسب، برنده اين بخش است. هرچند در ايران پيدا كردن محصولات سامسونگ با گارانتي مناسب، ساده‌تر از خريد محصولات اپل، گوگل و وان‌پلاس است.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/924346/پيكسل-۴-آيفون-۱۱-گلكسي-s۱۰e-يا-وان‌پلاس-۷t

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.