نكاتي در مورد توليد محتوا

۶۴ بازديد

يكي از نخستين گام هايي كه براي حضور سوداگري خود در فضاي اينترنتي بايد برداريد، فرآوري محتوا با كيفيت براي وب سايت و شبكه هاي اجتماعي تان است. لازمه‌ي توليد محتواي خوب دريافتن اصول خلق درونمايه و روش هاي صحيح انتشار آن است. در اين مطلب مي خواهيم كمي در ارتباط با ارزشي كه محتوا براي يك كسب و كار برپايي مي كند صحبت كنيم. 4 نكته در مقوله توليد محتواي ارزشمند را با هم بازبيني كنيم و ببينيم چطور مي شود در انتشار مطالب هوشمندانه عمل كرد.

چرا كسب و كارتان به توليد درونمايه دربايستن دارد؟ مزيت هاي توليد محتوا براي كسب و كارهاي آنلاينجدا از بحث سئو بيگانه سايت و بك لينك سازي مطالب كه به ديده شدن شما در نتايج جستجوي گوگل تاثير مي گذارد، توليد محتوا ارزش هاي ديگري هم براي كسب و كارتان برپايي مي كند. براي مثال شما با فرآوري درونمايه مي توانيد سريع به سراغ ريشه-بن-بيخ مطلب برويد. برخي مواقع اوقات محتواهايي منتشر مي شوند كه نه فقط براي مخاطب جذاب نيستند بلكه به علت طولاني بودن آنها را خسته مي كند. فرآوري محتواي حرفه اي به شما كمك مي كند كه ايده و پيام اصلي تان را بدون ناچيز و كاست به گوش بيننده خويش برسانيد.

علاوه بر اين كه با فرآوري محتوا مي توانيد جذابيت هاي برند خويش را بهتر نشانه دهيد. وقتي از قدرت واژه ها و نوشته هاي خود آگاه باشيد، مي بينيد كه مي‌شود به سادگي هر پيامي كه داريم را با صداي بلند به سمع و عقيده مخاطبان برسانيم. اگر سوداگري شما چند مزيت رقابتي خوب دارد يا چند ويژگي جذاب كه مي‌خواهيد مشتريانتان آنها را بشناسند، با ادبيات نوشتاري ترغيبي مي توانيد اين شغل را بكنيد. همينطور كافيست بدانيد كه مخاطبينتان به چه گونه محتوايي نياز دارند و بر اساس اين اطلاعات، محتوايي را فرآوري كنيد كه تعامل حداكثري مخاطبين را متعاقب داشته باشد.

براي فرآوري يك محتواي چيره دست چه نكاتي را رعايت كنيم؟قبل از هر چيز بايد به اينكه توجه كنيد كه توليد محتوا در قالب هاي مختلفي سپريدن مي شود. ساخت يك ويديوي تبليغاتي يا ضبط يك پادكست هم جزو فرآوري درونمايه به حساب مي آيد.
 
نكاتي كه در پيوستگي مطرح مي نماييم درباره محتواي نوشتاري و نوشتار نويسي است. اگر مي خواهيد مطالب هماهنگ و با ادبيات مناسب در تارنما خويش منتشر كنيد، پيشنهاد مي نماييم پيشه توليد محتوا را برون سپاري كنيد. يگانه از پلتفرم هايي كه  انتشار رپورتاژ آگهي و خدمات سئو مي دهد و با كم و بيش به 300 رسانه پركار و معتبر همكاري مي كند، سايت رپورتاژ آگهي تريبون است. رپورتاژ آگهي يا همان رپورتاژ خبري مطالبي است كه در قالب يك گزارش يا خبر در وب سايت ها و رسانه هاي معتبر منتشر شده و باعث بالا رفتن ترافيك سايت شما و همينطور شناساندن برندتان خواهد شد.

اگر تصميم گرفتيد كه مطالب وب سايت خود را شخصاً توليد كنيد، 4 نكته پايين را فراموش نكنيد.1.  در مرحله نخست ايده هاي خود را روي كاغذ بياوريد.توليد درونمايه مي تواند به مرور موعد فرآيند پيچيده و تكراري اي شود. چرا كه موضوعات گستره اي كه مي خواهيد براي آن محتوا توليد كنيد در نگاه نخست اندك به نظر مي رسند. حال اگر قبل از شروع هر كاري، يك استراتژي درونمايه بچينيد و تمام ايده هايي كه درباره واژه ها كليدي مطالب پهنه فعاليتتان به ذهنتان مي رسد را روي كاغذ بياوريد، يك بانك ايده خواهيد داشت. فرقي ندارد خودتان مي خواهيد از اين بانك ايده استفاده كنيد و محتواهاي متفاوت از هم بسازيد و يا اينكه كار را برون سپاري كنيد. در هر صورت داشتن ايده هاي پسين مي توانيد به جذاب تر شدن مطالب وب سايتتان كمك كند.

2. ساده نويسي كنيد.يكي از نكاتي كه اهميت زيادي در اثناء نگارش متون دارد، ساده نگارش است. بايد دائم نيمه نگاهي به جامعه مخاطبين خود داشته باشيد. اگر مشتريان تارنما شما مادران و نسوان خانه دار هستند، مسلماً قرار نيست با ادبيات رسمي و ساختار مقالات علمي مطالب را بنويسيد. سعي كنيد ساده اما جذاب بنويسيد و كمتر از كلمات تخصصي كاربرد كنيد.

3. محتوايي فرآوري كنيد كه بيننده اخ دارد.بارها ديده شده كه برندها اغلب از اين كه به فكر بيننده باشند، به دلخواه خود درونمايه فرآوري مي كنند. اين مساله مي تواند باعث زير آمدن تعاملات كاربران با وب سايتتان شود. مهم است كه شما سليقه مخاطب را هم در نظر بگيريد. ببينيد او از چه جنس محتوايي خوشش مي آيد. احتمالاً به جاي محتواي متني ترجيح تن به پادكست گوش بدهد. معرفي جامعه مخاطب قبل از فرآوري درونمايه اهميت بالايي دارد.
توجه كردن به اين نكته كه شدني است مخاطبين معاصر فرصت و تمركز احضار محتواهاي طولاني را نداشته باشند هم مهم است. مخاطبان امروزي با شبكه هاي اجتماعي اي سر و كار دارند كه محتواهاي بسيار هوشمند و چكيده در اختيارشان قرار مي دهند. خويش را جاي مخاطبين سايتتان بگذاريد. با تمام مشغوليت هاي ذهني كه اين ايام براي كل هستي دارد، احتمال زياد او مي خواهد كه اطلاعات مورد نيازش را به سرعت از وب سايتتان جاسازي كند و به نتيجه برسد. پس الي جايي كه مي توانيد محتواي زودهضم به مخاطب خود ارائه كنيد.

4. از احساسات بيننده به سود خويش بهره‌گيري كنيدمنظور از اين نكته اين است كه در محتواي خويش كوشش كنيد بيشتر با مخاطب پيوستگي برپا كنيد. اگر بتوانيد از راه احساساتي همچون ترس، خشم، حس مالكيت، حس پيروزي و لذت كاربرد كنيد و روي او اثر بگذاريد، بردباري انتقال پيام بالاتر مي رود. اين پيشه را مي توانيد از راه پيشنهاداتي كه به او مي دهيد سپريدن دهيد. يا از راه همذات پنداري و سرگذشت سرايي كاري كنيد كه بيننده با شما همراه شود.

با توجه به نكاتي كه گفته شد لازم است  توليد بهترين محتوا براي انتشار محتوايي كه فرآوري كرده ايد هوشمندانه عمل كنيد. اگر احتياج به مشاوره در زمينه فرآوري درونمايه داشتيد مي توانيد از كارشناسان كارآزموده در پلتفرم رپورتاژ اعلان تريبون كمك بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.