پيامك ها اطلاعات شما را فاش مي كنند

۴۸ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, پيامك
كارشناسان فناوري هشدار داده اند پيامك ها احتمال دارد اطلاعات كاربران را فاش كنند زيرا اطلاعات آنها رمزگذاري نمي شود. 

به گزارش مهر به نقل از ديلي ميل،  اس ام اس يا پيامك در دهه ۱۹۹۰ ميلادي بسيار فراگير بود و به وسيله ارتباطي محبوب ميان كاربران دستگاه هاي اندرويد نيز تبديل شد. اما اكنون كارشناسان  هشدار داده اند اين ابزار ارتباطي چندان ايمن نيست.

 

كارشناسان هشدار داده اند اين سرويس رمزگذاري نشده و پيامك ها قبل از رسيدن به مقصد چند مسير مختلف را طي مي كنند. به اين ترتيب مجرمان سايبري مي توانند اطلاعات آنها را در يكي از اين مسيرها سرقت كنند.

 

در همين راستا كارشناسان از كاربران مي خواهند  از اس ام اس استفاده نكنند و به جاي آن از اپليكيشن هاي پيام رسان استفاده كنند تا به اين وسيله  از اطلاعاتشان محافظت كنند.

 

روزانه در آمريكا بيش از ۶ميليارد پيامك ارسال مي شود و مي توان ادعا كرد بيشتر ارسال كنندگان معتقدند اطلاعاتشان خصوصي مي ماند. كريستينا ليبي يكي از كارشناسان فناوري مي گويد:  پيامك پس از ارسال  به نزديك ترين برج مخابراتي مي رود و سپس به مركز پيامك منتقل مي شود. در مرحله بعد پيامك به نزديك ترين برج مخابراتي به دريافت كننده ارسال  و در نهايت به موبايل فرد وارد مي شود.

 

كريستوفر هاول يكي از مديران شركتWicker ( شركتي كه سرويس هاي رمزگذاري مي سازد) مي گويد: به دليل فقدان رمزگذاري، هكرها مي توانند نقاط ضعف در مسير مجازي ميان فرستنده و دريافت كننده كشف كنند و اطلاعات كاربران را ذخيره كنند.

 

 

اين درحالي است كه سال گذشته پيامك هاي ميليون ها كاربر موبايل همراه اطلاعات شخصي مانند اطلاعات تنظيم دوباره پسورد، نوتيفيكيشن هاي تحويل بار و  كدهاي احراز هويت دو عاملي فاش شده بودند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040916.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.