ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ

۲۴ بازديد

انواع ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ آناليز و تحليل داده بهينه‌سازي موتور جستجو ايميل ماركتينگ تبليغات كليك تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ مديريت شبكه‌هاي اجتماعي و تحليل آنارسال پوش نوتيفيكيشن انتشار رپورتاژ آگهي كوتاه‌كننده‌ي لينك چت آنلاين آناليز و تحليل داده پس از اجراي هر كمپين تبليغاتي، لازم است با كمك پلتفرم‌هاي مختلف، به تحليل كمپين موردنظر بپردازيد. پلتفرم‌هاي داخلي و خارجي مختلفي در اين مقوله وجود دارد كه مي‌تواند به شفا كمپين شما بسيار كمك كند. با تحليل درست، بازدهي كمپين‌تان را افزايش دهيد و كمپين‌هاي بهتري اجرا كنيد. در پيوستگي به رسيدگي دو ابزار پركاربرد آناليز و تحليل ديتا مي‌پردازيم :
گوگل آناليتيكسيكي از مهم‌ترين و پراستفاده‌ترين ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ، گوگل آناليتيكس است. كمي غيرقابل باور به عقيده مي‌رسد اما گوگل آناليتيكس مجموعه‌ي بسيار زيادي از گزارش‌ها را به چهره كاملا مجاني در برگزيدن شما پيمان مي‌دهد. شما مي‌توانيد رفتار مخاطبان وب‌سايت‌تان را به خوبي دنبال و تحليل كنيد. گوگل آناليتيكس به شما نشانه مي‌دهد هر يك از مخاطبان سايت‌تان از چه طريقي وارد وب‌سايت شده‌اند و چگونه راه فانل فروش خود را طي كرده‌اند.
البته آن‌قدر گزارش‌هايي كه گوگل آناليتيكس در پسنديدن شما قرار مي‌دهد، زياد است كه روشنگري جزييات آن در اين مطلب نمي‌گنجد اما براي اطلاعات بيشتر مي‌توانيد چگونه از گوگل آناليتيكس استفاده كنيم را مطالعه مي‌كنيد.
ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ
متريكسمتريكس گرد از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ ايراني است كه در اين مقوله كمك بسياري به استارت‌آپ‌ها مي‌كند. متريكس به عنوان يك افزار تحليلگر شخص ثالث (Third Party)، كوشش مي‌كند الي نتايج كمپين‌ها در هر يك از كانال‌ها و شبكه‌هاي تبليغاتي را به صورت گزارش‌هايي شفاف و قابل فهم به تبليغ‌دهندگان ارائه دهد. عملكرد اين سرويس‌هاي شمارنده به دور از داوري و به چهره كاملاً بي‌طرف است؛ پس مي‌توانيد به اين كنتور (اروپايي) (Tracker) مانند تمام سرويس‌هاي همانند بين‌المللي اطمينان كنيد.
سرويس متريكس به شما كمك مي‌كند لغايت موارد زير را رسيدگي و تحليل كنيد :
هريك از كاربران شما از چه منبعي جذب شده‌اند؟كاربران شما چه مشخصات و رفتاري در اپليكيشن دارند؟آيا در جذب كاربران جديد از طريق كمپين‌هاي تبليغاتي تخلفي رخ نداده است؟بهينه‌سازي موتور جستجووقتي به مكالمات صاحبان كسب‌وكار معاصر نگاه كنيد، SEO گرد از كلماتي است كه بسيار مي‌شنويد. كاربران زيادي بلافاصله بعد از اينكه سوالي در ذهن‌شان شكل مي‌گيرد، در گوگل جستجو مي‌كنند. در نتيجه بسيار حائز اهميت است در نتايج گوگل باشيد و هنگام دربايستن كاربر، با ارائه‌ي فرآورده يا خدمت خود او را ياري كنيد. ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ زيادي هستي دارد كه به شما در بهينه‌سازي موتور جستجو كمك مي‌كند. در پايين برخي از آن‌ها را شناسايي مي‌كنيم :
SEMrushSEMrush احد از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ است كه شما را در كسب رتبه‌ي بهتر در نتايج جستجوي گوگل مدد مي‌كند. استعمال كليدي آن، رديابي رقباي شما است. با به كارگيري ابزارهايي كه در پسنديدن شما قرار مي‌دهد مي‌توانيد بك‌لينك‌هاي رقباي‌تان را پيدا كنيد و به سمت خويش جذب كنيد. نوسانات و تغييراتي كه رقباي‌تان در كيوردهاي مختلف در نتايج گوگل داشته‌اند، را تماشا كنيد و تحليل رقابتي كاملي اتمام دهيد. 
ابزارهاي ديجيتال مارگتينگ گوناگون ديگري از جمله MOZ، SEMrush، الكسا و … نيز وجود دارد كه به شما كمك مي‌كنند لغايت بتوانيد كانال‌هاي مختلف ورودي و خروجي مخاطبان‌تان را رسيدگي كنيد، رتبه‌ي سايت خود و سايت‌هاي رقيب را در ايران و بيرون رصد كنيد؛ با استفاده از اطلاعات به دست آمده، كمپين‌هاي گوناگون اجرا شده را رسيدگي و تحليل كنيد.
ايميل ماركتينگاولين ايميل در سنه ۱۹۷۱ رسول شد. عجيب است با پروا به سرعت رشد تكنولوژي، همچنان سرنوشت بزرگي از بودجه‌ي ديجيتال ماركتينگ به ايميل ماركتينگ برگزيدن دارد. ايميل ماركتينگ يكتا از انواع بازاريابي ديجيتال است كه نرخ مراجعت سرمايه (ROI) خوبي دارد و هر سنه نسبت به سنه قبل رشد حدود ۴ درصدي را تجربه مي‌كند. ابزارهاي گوناگوني براي بهينه كردن ايميل ماركتينگ وجود دارد. در پيوسته به بررسي دو مورد اصلي كه در ايران بيشترين استفاده را دارد، مي‌پردازيم :
Mailchimpيكي از قدرتمندترين و سخاوتمندانه‌ترين ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ جهان است كه در سنه ماضي ۲۵۰ ميليارد ايميل بدست كاربرانش ارسال شده است. با استفاده از Mailchimp شما مي‌توانيد ۱۲۰۰۰ ايميل به ۲۰۰۰ تن در هر ماه به چهره رايگان ارسال كنيد. همچنين اين آلت با توانايي تقسيم‌بندي مخاطبان، اتوماسيون قوي، آمارگرفتن و گزارش‌هايي كه از ديده شدن و كليك بر روي ايميل موردنظر مي‌دهد، به شما كمك مي كند كمپين خود را تحليل كنيد و محتواي بهينه و جذاب‌تري براي ايميل خويش خلق كنيد.
مي‌توانيد از سرويس‌هاي ايراني نكويي امثال ميل‌چي، ميل‌تاز، نامه‌رسان چابك و … و در ضمن از ابزارهاي نيرومند بيگانه ديگري امثال Mailerlite، Emma، Marketo، GetReponse و … براي اجراي كمپين‌هاي ايميل ماركتينگ خود استفاده كنيد.
تبليغات كليكيدر تبليغات كليكي (غير مجاز مي باشدt per click)  شما به ازاي كاربري كه تبليغ را ديده و روي آن كليك كرده است، خرج پرداخت مي‌كنيد. برآيند اينكه هزينه تبليغات شما با مجموع شمار كليكي كه كاربران روي تبليغ كرده‌اند، متناسب است. با پروا به اين امر، هر چه كليك اكثريت صورت گيرد، هزينه افزايش پيدا مي‌كند.  در تبليغات كليكي، با پروا به بها كليكي كه تعيين ‌مي‌كنيد و متناسب با بودجه‌اي كه براي تبليغات كليكي خود در نظر مي‌گيريد، كليك دريافت مي‌كنيد و هزينه مي‌پردازيد.
ريتارگتينگريتارگتينگ به شما امكان مي‌دهد، افرادي را كه به طور سر راست به سايت شما مراجع كرده‌اند اما اقدام يا خريدي نكرده‌اند، مجدد به سايت خويش بازگردانيد. تحقيقات نشان داده است تنها يك درصد از افرادي كه از وب‌سايت شما بازديد مي‌كنند، در اولين ورود به مشتري شما تبديل مي‌شوند. به كمك ريتارگتينگ مي‌توانيد ۹۹ درصد باقي را به سايت خويش برگردانيد.
در اينفوگرافيك ذيل به طور خلاصه كاركرد ريتارگتينگ را شرح مي‌دهيم :
ريتارگتينگ و بازگرداني مشتريپلتفرم‌هاي تبليغات آنلاين ايراني و بيگانه مختلفي از آنگونه يكتانت به شما كمك مي‌كنند تا مخاطبان خود را به مشتري تبديل كنيد. زماني كه يك مشتري خفته وارد وب‌سايت شما مي‌شود، يك كوكي روي مرورگر او قرار مي‌گيرد. اين كوكي در پهنه يكتانت ذخيره و موجب مي‌شود يكتانت بتواند اين مشتري را به محض ورود به هر يك از وب‌سايت‌هاي نمايش‌دهنده‌اش معرفي كند و تبليغي مختص وي و با توجه به محصول يا خدمتي كه قبلا ديده به او نشانه دهد.
شركت‌هاي مختلف خارجي كه براي ريتارگتينگ مي‌توانيد كاربرد كنيد :
taboolaoutbrainو …خوشبختانه آن‌قدر سايت‌هاي ايراني در اين مقوله پيشرفت داشته‌اند و قابل اعتماد هستند كه مي‌توانيد با گمان آسان از ابزارهاي ايراني بهره‌گيري كنيد و با سپريدن تبليغات بهينه، كسب‌وكار خويش را رشد دهيد.
تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعيشبكه‌هاي اجتماعي ديگر به بخشي از زندگي روزمره‌ي بسياري از ما تبديل شده‌اند. ما از طريق اين شبكه‌ها آگاهي ها روز را تعقيب مي‌كنيم، مطالب مورد علاقۀ خويش را مي‌خوانيم و با دوستان‌مان در ارتباط هستيم. با استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد فرصتي خوب براي برندهاي بازرگاني خود ايجاد كنيد لغايت نام برندتان را در ذهن كاربران هميشگي نماييد و با آنها يك رابطۀ دوستانه استوار كنيد. در ضمن انتشار تبليغ شما در شبكه‌هاي اجتماعي گوناگون و پركاربَر مي‌تواند كارايي بسزايي در درآمدتان داشته باشد و به رشد كسب‌وكار شما كمك بسيار كند.
اينفلوئنسر ماركتينگدر اين پلتفرم‌ها شما مي‌توانيد به نكويي اينفلوئنسر ماركتينگ انجام دهيد و با پروا به موضوع تبليغ موردنظر خود، با اينفلوئنسر مناسب پيوستگي برپا كنيد و تبليغات خويش را به دست ميليو‌ن‌ها كاربر در فضاي شبكه‌هاي اجتماعي برسانيد.
برخي از ابزارهاي موجود قابل كاربرد در زمينه تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي عبارت‌ اند از  :
تگرواسنت‌ويادسنسورادونچرو …سوشال مديا ماركتينگ
مديريت شبكه‌هاي اجتماعي و تحليل آنابزارهاي زيادي وجود دارد كه به شما كمك مي‌كند، تمام شبكه‌هاي اجتماعي خويش را مقارن در يك داشبورد مديريت كنيد. همان‌طور كه مي‌دانيد، امروزه كاربران بسياري از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كنند؛ در نتيجه حضور پركار و كارساز در اين شبكه‌ها براي كسب‌وكار شما مي‌تواند زياد سودمند باشد و مايه افزايش تعامل برندتان با كاربران شود. پلتفرم‌هاي مديريت شبكه‌هاي اجتماعي به شما اين امكان را مي‌دهد كه موعد انتشار محتواي خود را تعيين كنيد. در ضمن با دادن گزارش‌‌ها و آمارهاي گوناگون به آناليز بازخورد كاربران شبكه‌هاي اجتماعي كمك زياد مي‌كند و امكان مديريت بهينه كامنت‌‌ها را نيز به شما مي‌دهد.
ابزارهاي كاربردي ايراني زيادي هستي دارد كه به شما در مديريت بهينه شبكه‌هاي اجتماعي‌تان مدد مي‌رساند. بعضي از آن‌ها عبارت‌اند از :
نوين‌هابكاوانسوشيالوو …بيشتر بخوانيد: بازاريابي شبكه هاي اجتماعي
ارسال پوش نوتيفيكيشنپوش‌ نوتيفيكيشن پيامي شبيه به پيام كوتاه (SMS) است كه مي‌تواند شامل عكس، تيتر و متن كوتاه باشد كه به كاربران شما ارسال مي‌شود و آنها را به وب‌سايت يا اپليكيشن‌تان باز مي‌گرداند. يوميه ميليون‌ها پوش نوتيفيكيشن تبليغاتي و غير تبليغاتي براي كاربران مختلف در سراسر دنيا ارسال مي‌شود. مي‌توانيد از بسترهاي گوناگون ارسال پوش نوتيفيكيشن بهره‌گيري كنيد و تعامل خويش را با كاربران افزايش دهيد.
با كمك پلتفرم‌هاي ارسال پوش نوتيفيكيشن همانند نجوا مي‌توانيد نرخ بازگشت كاربران به سايت، ميزان فروش و شدامد سايت‌تان را افزايش دهيد و با ارسال نوتيف به ميليون‌ها كاربر، حضورتان را به آن‌ها تذكر كنيد.
انتشار رپورتاژ آگهيرپورتاژ اعلان يكتا ساير از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ است كه به شما كمك مي‌كند با انتشار محتوايي پسنديده و جذاب، مورد پروا كاربران بسياري پيمان بگيريد. كسب‌وكارها با اهداف مختلفي اعم از افزايش اخطار از برند، سئو، روابط عمومي و افزايش فروش اقدام به انتشار درونمايه در ديگر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ اعلان مي‌كنند. با استفاده از پلتفرم‌هاي انتشار رپورتاژ آگهي همانند تريبون مي‌توانيد محتواي خويش را در سايت‌هاي پربازديد بسياري به نمايش بگذاريد. علاوه بر اين تريبون با ارائه گزارش‌دهي دقيق، شما را در تحليل و بررسي كمپين‌تان مدد مي‌كند لغايت بتوانيد كمپين بهينه و موثرتري اجرا كنيد.
كوتاه‌كننده‌ي لينكبا اشاعه كاربرد افراد از شبكه‌هاي اجتماعي، بسياري از مواقع لازم است آدرسي از سايت خود را در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف قرار دهيد و دسترسي كاربران را به صفحه موردنظر افزايش دهيد. بسياري از لينك‌ها، تعداد كاراكتر زيادي دارند كه باعث مي‌شود از عقيده ظاهري جذابيت خويش را براي كاربر از دست بدهد و  فضاي زيادي را نيز اشغال كند. با كمك كوتاه‌كننده‌هاي لينك مي‌توانيد آدرس لينك موردنظر را اختصار و زيبا كنيد و در بسياري از بسترهاي موجود امثال شبكه‌هاي اجتماعي، پيامك و … لينك خود را به دست مخاطب برسانيد.
كوتاه‌كننده‌هاي داخلي و بيگانه بسياري هستي دارد كه مي‌توانيد به راحتي از آن‌ها بهره‌گيري كنيد :
لينك‌پي، ليش، پي‌لينك و … از دسته كوتاه‌كننده‌هاي دروني هستند. bit.ly، goo.ly و … از آنگونه كوتاه‌كننده‌هاي خارجي هستند. البته چندي است كه goo.gl ساير به كاربران جديد سرويس نمي‌دهد و تنها كاربراني كه پيشتر از اين سرويس كاربرد مي‌كردند، مي‌توانند متعلق به بهره ببرند.
چت آنلاينامروزه بلافاصله بعد از ورود به بسياري از سايت‌ها، چت‌باكس آنلاين كوچكي پايين صفحه سمت راست باز مي‌شود و حسِ خوبِ پشتيباني و همراهي هميشگي را به مخاطب القا مي‌كند. دست موزه تبادل نظر و حمايت آنلاين، به شما كمك مي‌كند به سادگي با مخاطبان سايت خويش بستگي بر قرار كنيد و رفتار آنان را تحليل كنيد.
باعث خوشحالي است كه سايت‌هاي ايراني بسيار نكوداشتن در اين گويه وجود دارد و به كسب‌وكارها ياري مي‌رساند. در زير به معرفي بعضي از چت آنلاين‌ها مي‌پردازيم :
راي‌چتدينگ‌چتريتينچتياتوديالوگو …

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.