اينفلوئنسر كيست؟ چگونه اينفلوئنسر شويم

۲۵ بازديد

همه چيز درباره اينفلوئنسر ماركتينگ

اينفلوئنسر ماركتينگ شاخه‌اي از بازاريابي است كه بر روي اشخاص خاصي از جامعه متمركز مي‌شود. اين نوع از بازاريابي اشخاصي كه بر روي خريداران بالقوه تأثير مي‌گذارند را تشخيص داده و به فعاليت‌هاي بازاريابي حول اين اينفلوئنسرها جهت مي‌دهد. در واقع اينفلوئنسرها افرادي هستند كه روي تعدادي از افراد تاثير گذار هستند.

اينفلوئنسر كيست؟

به زبان ساده ، اينفلوئنسر شخصيت هاي شبكه هاي اجتماعي با تعداد زيادي فالور وفادار و  متعهد هستند. بيشتر اينفلوئنسرها با هواداران خود رابطه دوستانه اي دارند.

طرفداران ، به نوبه خود ، اغلب اين اينفلوئنسر را به عنوان الگو در نظر مي گيرند و توصيه هاي آنها را دنبال مي كنند. در حقيقت، اينفلوئنسرها اغلب به عنوان شخصيتهاي معتبر يا متخصصان در بخشهاي مختلف خود شناخته مي شوند. آيا مي خواهيد بدانيد كه چرا اينقدر تأثيرگذار هستند؟

 

به دليل دسترسي به شبكه هاي اجتماعي ،  اينفلوئنسرها قادر به برقراري ارتباط شخصي با فالورهاي خود هستند. برخلاف افراد مشهور قديم ، زندگي آنها در هاله اي از رمز و راز نيست. اين همان چيزي است كه مخاطبان تحت تأثير مخاطبان خود قرار مي دهد.

 

اينفلوئنسرها معمولاً نگاهي اجمالي به زندگي شخصي خود را براي فالورهاي خود نشان مي دهند. اين دقيقاً همان چيزي است كه به آنها كمك مي كند با طرفداران خود پيوندهاي دوستانه برقرار كنند.

اينفلوئنسرها افراد مشهور شبكه هاي اجتماعي هستند كه مقدار مشخصي از اهرم فشار را در جوامع طرفداران خود دارند.

 

بازاريابي اينفلوئنسر چيست؟, چگونه مي توان يك اينفلوئنسر شد

انواع دسته هاي اينفلوئنسر 

 

انواع اينفلوئنسرها

اكثر اينفلوئنسرها در يكي از چند دسته ي زير قرار ميگيرند كه آخرين دسته به سرعت به مهمترين دسته تبديل شده است :

 سلبريتي ها يا افراد مشهور

• متخصصان صنعت و رهبران فكري

 وبلاگ نويس ها و توليدكنندگان محتوا

• ميكرو اينفلوئنسرها

 

امروزه حجم بسياري از ماركتينگ اينفلوئنسر اجتماعي در شبكه هاي اجتماعي ايجاد مي شوند و به طور برجسته اي توسط ميكرو اينفلوئنسرها و وبلاگ نويس ها. متخصصان صنعت و رهبران فكري مانند روزنامه نگاران هم ميتوانند به عنوان اينفلوئنسر در نظر گرفته شوند و جايگاه مهمي را براي برندها حفظ كنند.

 

و نهايتا سلبريتي ها هستند كه اينفلوئنسرهاي اصلي محسوب ميشوند، و با وجود اينكه اهميت آنها به عنوان اينفلوئنسر رو به كاهش است اما همچنان نقش قابل توجهي در اين امر دارند.

 

بازاريابي اينفلوئنسر چيست؟, چگونه مي توان يك اينفلوئنسر شد

چگونه مي توان يك اينفلوئنسر شد

 

چگونه اينفلوئنسر شويم؟

بسياري از افراد به زندگي يك اينفلوئنسر حسادت مي كنند. آنچه كه ما معمولاً نمي توانيم تشخيص دهيم تلاش مداومي است كه بايد براي گذران زندگي پر زرق و برق داشته باشند.

واقعيت اين است كه هيچ پاسخي آسان براي اين سوال وجود ندارد كه چگونه يك اينفلوئنسر شويم. با اين وجود ، مراحل خاصي وجود دارد كه مي توانيد انجام دهيد تا تلاش خود را در مسير درست هدايت كنيد.

 

جايگاه خود را شناسايي كنيد

اگر مي خواهيد يك اينفلوئنسر شويد ، بسيار مهم است كه جايگاهي را انتخاب كنيد كه با تصوير شما همسو باشد. يك روش آسان براي انتخاب جايگاه خود ارزيابي نقاط قوت و ضعف است. طرحي را انتخاب كنيد كه به شما امكان مي دهد نقاط قوت خود را به نمايش بگذاريد و مهارت هاي خود را بيشتر تقويت كنيد.

 

تصميم گيري در مورد يك جايگاه خاص به شما كمك مي كند مخاطبان خود را تجزيه و تحليل كرده و محتواي خود را متناسب با ترجيحات آنها تنظيم كنيد.

به طور معمول ، هنگام تصميم گيري در مورد چگونگي تأثيرگذاري ، مي توانيد يكي از دسته هاي زير را انتخاب كنيد:

- مسافرت رفتن

- سبك زندگي

- فشن

- غذا

- زيبايي

- ورزش ها

- بازي كردن

- سرگرمي

- فن آوري

- سلامتي و تندرستي

لازم نيست فقط به يكي از اين دسته ها محدود شويد. مي توانيد دو يا چند مورد از اين جايگاهها را با هم تركيب كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه جايگاهاي جداگانه با يكديگر همسو هستند. 

براي شما اجباري نيست كه به اين جايگهاي شناخته شده پايبند باشيد. كليد تبديل شدن به يك تأثيرگذار (اينفلوئنسر) ، افزودن كارهاي منحصر به فرد خود به هر كاري هستيد. 

 

سيستم عامل خود را انتخاب كنيد

شما به عنوان يك اينفلوئنسر، بايد حضوري قدرتمند در اينترنت داشته باشيد. با اين حال ، اين بدان معنا نيست كه شما بايد از هر بستر رسانه اجتماعي موجود استفاده كنيد. بسته به جايگاه شما ، برخي از سيستم عامل ها ممكن است براي محتواي شما بهتر از سايرين مناسب باشند.

 

به عنوان مثال ، اگر يك وبلاگ نويس مد هستيد ، Instagram براي محتواي بصري شما بهتر از سيستم عامل هاي ديگر مانند Twitter و LinkedIn كار مي كند. در حقيقت ، 93٪ از افراد اينفلوئنسر در شبكه هاي اجتماعي ، اينستاگرام را ترجيح مي دهند زيرا بهترين نتيجه را دارد. با اين حال ، به اين معني نيست كه اگر جايگاه شما با سيستم عامل همسو نيست ،  تمام تلاش خود را بر روي اينستاگرام متمركز كنيد.

 

شما همچنين بايد بستري را در نظر بگيريد كه مخاطبان شما به احتمال زياد از آن استفاده مي كنند. اگر استفاده از چندين سيستم عامل رسانه اجتماعي را انتخاب كرديد ، مطمئن شويد كه محتواي خود را براي هر كانال تنظيم كرده ايد.

 

اگرچه توصيه مي شود پلتفرمي متناسب با محتواي خود و مخاطبان مورد نظر خود انتخاب كنيد ، اما نبايد ساير كانالهاي توزيع را ناديده بگيريد. در عوض ، بايد تلاش كنيد تا دانش كارايي اوليه كانالهاي ديگر را كسب كنيد تا در صورت نياز بتوانيد از آنها استفاده كنيد.

 

بازاريابي اينفلوئنسر چيست؟, چگونه مي توان يك اينفلوئنسر شد

راههاي تبديل شدن به اينفلوئنسر

 

مطالب خود را در اولويت قرار دهيد

محتواي با كيفيت بالا شايد قوي ترين پاسخ به اين سوال باشد كه چگونه يك اينفلوئنسر شويم. بسيار مهم است كه محتواي منحصر به فرد و معتبري را منتشر كنيد كه مورد توجه مخاطبان شما قرار گيرد. در حقيقت ، اين تنها راه مجذوب نگه داشتن مخاطب با محتواي شماست. صرف نظر از نوع محتوايي كه ايجاد مي كنيد ، بايد معني دار و با ارزش باشد.

بسته به جايگاه و كانال هاي توزيع خود ، مي توانيد انواع مختلفي از مطالب مانند پست وبلاگ ، عكس ، فيلم ، پادكست و غيره را انتخاب كنيد.

همچنين مي توانيد با مارك هايي كه با آنها همكاري مي كنيد ، هدايا يا مسابقات مشترك رسانه هاي اجتماعي را اجرا كنيد. 

 

بسيار مهم است كه شما ويژگي منحصر به فردي را پيدا كنيد كه شما را از ساير افراد اينفلوئنسر در جايگاه متمايز كند. اين علاوه به كمك به برجسته بودن محتواي شما ، تصوير شما را به عنوان يك اينفلوئنسر نيز تثبيت مي كند. 

 

به مخاطبان خود گوش دهيد

يك روش موثر براي اطمينان از اينكه محتواي شما جذابيت ايجاد مي كند ، ايجاد محتوايي است كه مخاطبان شما مي خواهند. 

براي به دست آوردن ايده هاي مربوط به محتواي مرتبط ، مي توانيد يك جستجوي سريع در Google براي جايگاه خود انجام دهيد. به پايين نتايج جستجو برويد تا كلمات كليدي را كه توسط مخاطبان شما استفاده مي شود ، پيدا كنيد. 

 

اگر مي خواهيد محتواي شما با مخاطب خود جنجالي ايجاد كند ، بايد درك عميقي از فالورهاي خود داشته باشيد.

اكثر سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي داراي يك بخش تجزيه و تحليل هستند كه مي تواند به شما اطلاعاتي در مورد مخاطبان هدف خود ارائه دهد. شما به اطلاعات جمعيتي مخاطبان مانند جنسيت ، موقعيت جغرافيايي ، شغل ، رفتار آنلاين و غيره دسترسي پيدا مي كنيد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/who-become02-influencer.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.