تضعيف قابليت حذف نويز فعال ايرپاد پرو اپل پس از بروزرساني

۶۶ بازديد

يكي از نقاط قوت ايرپاد پرو اپل، توانايي حذف فعال نويز محيط است. هدفون‌هاي سفيد كوچك اپل به صورت شگفت‌انگيزي مي‌توانند صداهاي اطراف را به حداقل برسانند تا جايي كه عملا شما را از محيط اطراف جدا كند، ولي پس از بروزرساني جديد اپل ديگر مانند گذشته نيستند و به گفته بسياري از كاربران كمي از شدت حذف نويز آن كاسته شده است.

زماني كه ايرپاد پرو اپل را در ديجياتو بررسي كرديم، قابليت حذف نويز فعال آن ما را شگفت‌زده كرد. با اين حال به نظر مي‌رسد كه اپل با آپديت نسخه 2C54، مقداري شدت حذف نويز را دست‌كاري كرده و كمي از آن كاسته است. البته بسياري از كاربران مي‌گويند كه اين اتفاق پيش از آپديت اخير رخ داده و در اصل اپل آزمايش‌هاي خود با شدت حذف نويز محيط را با آپديت 2B588 كه در آبان منتشر كرد، كليد زده بود.

از آن جايي كه اين قابليت نسبي است و آن را به سادگي نمي‌شود اندازه‌گيري كرد، نمي‌توان به درستي صحت اين قضيه را تشخيص داد. وب سايت Rtings تاييد مي‌كند كه يك سري پارامترها تغيير كرده‌اند: براي مثال اين وب سايت مي‌گويد اپل در دو آپديت خود در پروفايل‌هاي صداي ايرپاد پرو تغييرات زيادي انجام داده است. اين نكته هم فراموش نكنيد كه اپل آپديت اخير خود يا همان نسخه 2C54 را از دسترس كاربران خارج كرده كه دلايل آن هنوز معلوم نيست.

ايرپاد پرو

 

اما اگر با خود فكر مي‌كنيد كه به سادگي مي‌توانيد از آپديت ايرپاد پرو خود طفره برويد، خبرهاي بدي برايتان داريم. آپديت كردن ايرپاد‌هاي اپل تماما در پس‌زمينه اتفاق مي‌افتد و شما به عنوان كاربر هيچ دخل و تصرفي در آن نداريد. سناريو آپديت ايرپاد پرو اين گونه است:

  • شما اقدام به شارژ ايرپاد پرو مي‌كنيد.
  • از آن جايي كه كيس ايرپاد نزديك آيفون شما قرار دارد، فرآيند بروزرساني به صورت خودكار آغاز مي‌شود.
  • ايرپاد شما آپديت مي‌شود.

اين فرايند در عين سادگي، مشكلاتي هم براي كاربران به وجود مي‌آورد. يك از آن‌ها هم همين آپديت‌هاي پر باگ است، زيرا شما نمي‌توانيد از وقوع آن جلوگيري كنيد يا اين كه پس از بروزرساني، به نسخه قبلي برگرديد؛ در عوض اپل اين تصميمات را براي شما مي‌گيرد. البته از زاويه ديگري نيز مي‌توان به اين قضيه نگاه كرد.

در ابتدا بگذاريد اين قضيه را روشن كنيم كه قابليت حذف نويز فعال هنوز به قوت خود باقيست و هنوز هم به خوبي صداهاي اضافي محيط اطراف را از حذف مي‌كند، ولي تنها مانند گذشته عمل نكرده و از شدت آن كمي كاسته شده است. اكنون به سراغ فرضيه خودمان مي‌رويم. اپل نمي‌گذارد كه كاربر شدت حذف نويز فعال محيط را تغيير دهد. تنها گزينه‌هايي كه كاربر در اختيار دارد، خاموش و روشن است. از همين رو ممكن است بسياري با كيپ شدن گوش خود مشكل داشته باشند و حتي گزارشاتي هم از حالت‌هاي گيجي در اين نوع كاربران وجود دارد كه به دليل همين كيپ شدن گوش است.

ايرپاد پرو

 

در نتيجه احتمال مي‌رود اپل بي آن كه به كسي بگويد از شدت حذف نويز فعال كاسته تا اين گونه مشكلات را حل و فصل كند. ايرادي كه به اين قضيه وارد مي‌شود، اين است كه چرا اپل نمي‌گذارد هر كس به ميل خود، شدت حذف نويز فعال ايرپاد پرو را تغيير دهد. پاسخ اصلي آن مي‌توان پيچيدگي كار با ايرپاد باشد ولي به هر حال اين گونه مشكلات براي محصول ۲۵۰ دلاري، چندان قابل قبول نيست. شما هم به عنوان كاربر كاري از دستتان ساخته نيست و بايد صبر كنيد اپل اين مشكل را برطرف كند

 

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/18/%d8%aa%d8%b6%d8%b9%db%8c%d9%81-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b2-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%be%d8%a7%d8%af-%d9%be%d8%b1%d9%88/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.