استارتاپ Mojo Vision اولين لنز چشمي هوشمند دنيا را مي‌سازد

۷۲ بازديد

استارتاپي با نام Mojo Vision مي خواهد با ساخت اولين لنز چشمي هوشمند دنيا، نمايشگر كوچكي را درست مقابل مردمك چشم قرار دهد. اين استارتاپ نمونه اوليه لنز هوشمند خود را در نمايشگاه CES نمايش داد.

لنز چشمي هوشمند Mojo Vision كه به نظر مي رسد از دل فيلم هاي علمي-تخيلي بيرون آمده، با نمايش لايه اي دنياي اطراف ديد كاربر را بهبود داده و از قابليت هايي مثل افزايش وضوح تصوير و بزرگنمايي برخوردار است.

 

اين لنز چشمي همانند لنز معمولي روي چشمان قرار گرفته و به گفته سازنده تراكم 14 هزار پيكسل بر هر اينچ را به ارمغان مي آورد. سنسورهاي مختلف نيز وظيفه نمايش اطلاعات و گرفتن لرزش تصاوير را بر عهده دارند. به گفته سازنده اين لنز توسط يك سيستم القايي مخصوص شارژ شده و هر شب بايد ضدعفوني شود.

اين لنز در تاريكي به كمك هوش مصنوعي لبه اجسام موجود در اتاق را تشخيص داده و از برخورد كاربر با آنها جلوگيري مي كند. به گفته سازنده نمونه نهايي احتمالاً با يك پردازنده خارجي به بازار عرضه خواهد شد و كاربران براي استفاده از آن بايد از دستگاه ردياب چشم (Eye Tracker) استفاده كنند.

 

هدف نهايي سازندگان ساخت لنزي است كه بتواند همانند Google Glass اطلاعات مفيد را بدون بيرون آوردن تلفن همراه از جيب يا كيف به كاربر نمايش دهد.

البته براي استفاده از اين محصول در آينده نزديك نبايد دلخوش كرد؛ چون نمونه اي كه در نمايشگاه CES امسال نمايش داده شد به پردازنده و باتري بزرگ متصل شده بود و خبرنگاران اجازه قرار دادن آن درون چشمان خود را نداشتند. علاوه بر اين شركت سازنده بايد مجوزهاي لازم را از سازمان غذا و داروي آمريكا بگيرد.

استارتاپ Mojo Vision تاكنون بيش از 100 ميليون دلار براي ساخت لنز چشمي هوشمند خود جمع آوري كرده است. تاريخ عرضه دقيق اين لنز به بازار مشخص نيست ولي استارتاپ ياد شده از احتمال عرضه آن تا دو سال آينده خبر داده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/17/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-mojo-vision-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%84%d9%86%d8%b2-%da%86%d8%b4%d9%85%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.