بررسي طول كلمات كليدي براي سئو

۵۹ بازديد

انتخاب درست كلمات كليدي براي فعاليت سئو يگانه از مهارت‌هاي كليدي براي كاميابي در بازاريابي اينترنتي از راه بهينه‌سازي سايت به آمار مي‌رود.
ممكن است تصور كنيد كه هر چه درازا كلمات كليدي كوتاه‌تر باشند،

حجم جستجو كلمه كليدي در ماه

ارزش بيشتري نيز دارند و براي موفقيت در سئو مي‌بايست روي كلمات كوتاه‌تر تمركز كرد. در پيوسته با استفاده از نتايج تحقيق روي ۱.۴ ميليارد واژه كليدي كه توسط سايت ahrefs به انجام دريافتي است، اين انگاشت را بررسي خواهيم نمود.

تعداد جستجوي واژه ها كليديدر نمودار پايين تعداد جستجوي واژه ها كليدي را مشاهده مي‌كنيد. اين دياگرام پرتو مي‌دهد كه چه شمار از كلمات كليدي جستجوي زيادي را به خود اختصاص مي‌دهند. همان گونه كه نگريستن مي‌كنيد شمار واژه ها كليدي كه بيش از ۵۰۰۰ جستجو را به خويش گزين كردن مي‌دهند كمتر از نيمه درصد عبارت‌ها هستند.
درصد طول واژه ها كليدي جستجو شده در گوگلاين نمودار اثر مي‌دهد كه عبارت‌هاي جستجو شده در گوگل چند كلمه‌اي هستند. همان گونه كه تماشا مي‌كنيد و قابل پيش‌بيني است، بيش از ۹۴ درصد عبارت‌هاي كليدي جستجو شده، سه كلمه‌اي و بيشتر هستند.
هر چه درازا عبارت‌هاي باره جستجو بيشتر باشد، سوژه تخصصي‌تر و هدف مشخص‌تري را پيگيري مي‌كنند.


حجم جستجوي كلمات كليدي بر پاي بست، درازا آن‌هانمودار ذيل نشانه مي‌دهد كه ميزان جستجوي عبارت‌هاي كليدي با احتساب حجم آن‌ها چه مقدار است. براي مثال عبارت‌هاي كليدي يك كلمه‌اي با هستي اينكه شمار كمتري دارند، به انگيزه حجم جستجوي بيشتر، ۲۰ درصد همه جستجوها را به خود وابستگي داده‌اند.


بررسي نسبت طول واژه ها كليدي و حجم جستجوي آن‌هانمودار زير نشانه مي‌دهد كه طول عبارت‌هاي كليدي پر جستجو در مقايسه با عبارت‌هاي ناچيز جستجو چه تفاوتي دارد. به عبارت ساير با رسيدگي دياگرام ذيل مي‌توان متوجه شد كه حجم چندي از عبارت‌هاي پر بيننده پنج كلمه‌اي و بيشتر هستند. و با كاهش اهميت واژه ها كليدي، طول آن‌ها نيز افزايش مي‌يابد.
با بررسي نمودار ذيل مي‌توان متوجه شد كه براي جذب مخاطبين بيشتر، طول عبارت‌هاي كليدي بين ۲ لغايت ۴ كلمه بهترين طول‌ها هستند.


نمودار تعداد كلمات كليدي در مقايسه با تعداد جستجودر اين دياگرام شمار كل كلمات كليدي پر جستجو بر پاي بست، حجم جستجو را مشاهده مي‌كنيد. شمار كمي از عبارت‌هاي كليدي جستجوهايي بسيار و تعداد زيادي از كلمات، جستجوهايي كم را به خود گزين كردن مي‌دهند.


آمار عددي عبارت‌هاي كليدي پر جستجوجدول زير نشان مي‌دهد چه شمار از كلمات كليدي جستجوهاي سنگيني را به خويش گزين كردن مي‌دهند. فقط دو عبارت كليدي facebook و youtube حجم جستجويي بيش از ۱۰۰ ميليون در ماه را در برگزيدن دارند. بيش از ۱۴ هزار عبارت كليدي جستجوهايي بيش از ۱۰۰ هزار در ماه را به خود برگزيدن داده‌اند.


محاسبه‌ي تعداد ورودي گوگل بر اساس شمار جستجوشايد انگار كنيد كه شمار جستجوي يك عبارت كليدي و جايگاه سايت، تعيين كننده‌ي تعداد ورودي گوگل براي آن عبارت است. اين انگار اشتباه است. زيرا كسان مختلف براي يافتن هدف‌هاي مشابه، از كلمات متفاوتي بهره‌گيري مي‌كنند. براي نمونه ممكن است بعضي از كسان از عبارت «طراحي سايت» و بعضي «ساخت سايت» را براي هدفي مشترك در گوگل جستجو كنند. موتور جستجوي گوگل كوشش مي‌كند الي اين تفاوت‌ها را شناسايي كند و براي هر دو عبارت، نتايجي يكسان را به نمايش درآورد. پس حجم دقيق ورودي گوگل، معادل جمع شمار جستجوي عبارت‌هاي مانند خواهد بود.
طول واژه ها كليدي بهينه براي تكاپو سئوبا پروا به مختصر بودن شمار عبارت‌هاي كليدي ۱ و ۲ كلمه‌اي، غيرتخصصي بودن اين عبارت‌ها و چشم وهمچشمي سنگين براي موفقيت در اين گونه كلمات كليدي، شدني است دستيابي به اهداف ايده‌آل در كوتاه‌مدت يا ميان مدت براي اين كلمات دست‌نيافتني باشد. به همين انگيزه انتخاب كلماتي ۳ حرفي و بيشتر براي اهداف كوتاه‌مدت و ميان‌مدت گزينه‌هايي مناسب‌تر و دست‌يافتني‌تر مي‌باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.