اثر كلمات كليدي در توليد محتواي سايت

۵۰ بازديد

كلمات كليدي به معنا واژگاني كه با سوژه محتوا پيوسته است و در همان سان توسط كاربران جستجو مي‎شوند. واژه ها كليدي به دو شكل برگزيدن مي‎شوند:
۱– قبل از توليد محتوا: به اين معنا كه با آناليز سايت، بررسي موتورهاي جستجو و آخر الامر موشكافي محتواي سايتهاي رقيب، كلمات كليدي برگزيدن مي‎شوند و

توليد كلمات كليدي

سپس محتواي مورد عقيده بر پاي بست، آنها تعبيه مي‎گردد. اين روش متداول‎ترين طريق جاسازي واژه ها كليدي مي‎باشد كه براي فرآوري درونمايه در وب سايتها صورت مي‎گيرد.
۲– بعد از توليد محتوا: در اين طريق بر بنياد آناليز سايت و رسيدگي دربايستن كاربران، فرآوري محتوا اتمام مي‎شود. در واپسين،انجام كلماتي كه با سوژه محتوا مرتبط است و در همان سان بيشترين كاربردها را در نوشتار دارند، به عنوان كلمات كليدي برگزيدن مي‎شوند. از اين طريق بيشتر براي نگارش مقالات علمي در ژورنال‎ها‎ و مجلات تخصصي استفاده مي‎شود.
تاثير كلمات كليدي در فرآوري محتوا
زماني كه كلمات كليدي تعيين مي‎شوند، راه مشخص شده و نويسنده و تيم توليد درونمايه گذرگاه خويش را بهتر و تندتر پيدا مي‎كند. به عبارت ساير مشخص مي‎شود كه محتوا بايد براي چه منظور و موضوعي فرآوري شود كه مؤلف را از بيراهه رفتن و حاشيه پردازي باز مي‎دارد.
موتورهاي جستجو و در رأس آنها گوگل حائز تكنولوژي NLP (Natural Language Processing) مي‎باشد كه با داشتن سنسور مي‎تواند همچون يك انسان زبان گفتاري را درك و امثال انسان صحبت كند و به تقاضا كاربران نيز پذيرش دهد. به راستي اين سنسور توانايي گرفتن اطلاعات وارد شده كاربران را دارد. NLP حائز چندين دسته است كه قابليت تشخيص عبارات يك واژه اي، دو كلمه‎اي و … را به موتورهاي جستجو مي‎دهد.
در كناره ربات تشخيص كلمات كليدي، ربات خزنده قرار مي‎گيرد كه مسئوليت اندازه گيري و چگالي سايت را بر دوش دارد. كاركرد اصلي اين رباط، تشخيص استعمال صحيح كلمات كليدي در سايت مي‎باشد چرا كه شدني است در اثناء توليد محتوا، واژه ها كليدي بدون هيچ مفهوم و معنايي فقط تكرار شده باشند و اين امر به معناي فريب دادن گوگل مي‎باشد.
از آنجايي كه محتواها بايد داراي مفهوم و معنا باشند، بطوري كه كاربران بتوانند از آنها اطلاعات باره نياز خود را از آنها استخراج نمايند، لذا گوگول تشخيص اين امر را بر دوش ربات خزنده گذاشته است. اين رباط تكرار بي باره واژه ها كليدي را تشخيص داده و در همان سان بر پاي بست، تعداد متناسب و بخردانه كلمات كليدي، صفحات وب سايت را رتبه بندي مي‎نمايد.
سنسور سومي كه در تشخيص محتواي باكيفيت نقش ايفا مي‎كند، ربات مرغ مگس خوار است كه معني و مفهوم عباراتي كه كاربران جستجو مي‎كند را دريافته و براساس آن به جستجو مي‎پردازد. در اين سنسور به واژه ها كليدي كمتر پروا مي‎شود و آنچه اهميت دارد، تناسب و سنخيت ميان مفهوم عبارات جستجو شده و محتواي سايت مي‎باشد. به عبارت ديگر، ربات مرغ مگسخوار، به تعقيب محتواهايي است كه از نظر معنايي با عبارات جستجو شده يكسان باشند حتي اگر كلمات كليدي در آنها به شغل نرفته باشد.
توليد درونمايه و به كارگيري واژه ها كليدي
با پروا به هستي ربات‎ها‎ي هوشمند در موتورهاي جستجو، وجود كلمات كليدي و عبارت پيوسته با آنها، از اهميت بالايي برخودار است. ولي نكته اي كه ذكر آن در اينجا ضرورت پيدا مي‎كند، چگونگي به كارگيري واژه ها كليدي مي‎باشد. بدين هدف پروا به نكات پايين الزامي است:
۱– به كارگيري واژه ها كليدي در عنوان اصلي محتوا
رقابت زيادي ميان محتواها و صفحات گوناگون تارنما وجود دارد و عناوين به عنوان يك تقسيم مهم از درونمايه كه در نگاه اول، در گزين كردن كاربران پيمان مي‎گيرد، هويت اصلي محتوا را معرفي مي‎كند. به همين دليلي عناويني كه براي درونمايه گزينش مي‎شوند بايد متفاوت و جدا بوده و در عين حال، شامل كلمات كليدي باشند الي موتورهاي جستجو رتبه بهتري را براي آنها در نظر بگيرند.
۲– مرتبط بودن محتواي سايت با كلمات كليدي
كلمات كليدي از طريق آناليز سايت، مشخص مي‎شوند و سپس محتوا مطابق با آن تعبيه و فرآوري مي‎گردد. بر اين اساس ارتباط ميان محتواها و واژه ها كليدي گرد از نكات مهمي است كه بايد مد نظر قرار بگيرد. به كارگيري واژه ها و عبارات هم معنا و مترادف با واژه ها كليدي، مي‎تواند احد از راه‎ها‎ي برقراري ارتباط وسط درونمايه و واژه ها كليدي مي‎باشد.
۳– به كارگيري تگ‎ها‎
تگ‎ها‎ مي‎توانند از H1 تا H6 باشند. ممكن است در ذيل هر يك نيز مجموعه ديگري از تگ‎ها‎ پيمان بگيرد كه استفاده از كلمات كليدي در آنها مي‎تواند نقش موثري را در ارتقاي رتبه صفحه ايفا نمايد.
۴– استعمال واژه ها كليدي در متن اصلي
استفاده از كلمات كليدي در متن اصلي مهمترين نكته براي فرآوري محتوا مي‎باشد. گفته مي‎شود هستي ۵ تا ۲۰ درصد متن بايد از واژه ها كليدي برپايي شده باشد. بطوري كه در يك متن ۱۰۰۰ كلمه اي، تعداد واژه ها كليدي مي‎تواند بين ۱۰ لغايت ۲۸ بار تكرار شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.